/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Stand-alone database
Fra : phbk
Vist : 553 gange
150 point
Dato : 06-06-07 23:40

Hej.
Jeg er ikke sikker på, dette spørgsmål er i den rette kategori.
Hvis ikke, håber jeg an Admin flytter det.

Det jeg søger er en enkel, men kraftfuld database, til mange informationer af forskellig format, primært tekst og tal. Gerne med understøttelse af billeder.

Men vigtigst af alt: PROGRAMMERBAR!
Jeg ønsker selv at designe tekst og placering af felter, og ikke en færdig-løsning (som eks. DVD databaser, CD databaser osv.)
Det skal være i stil med det gamle MS works, DSI-Tekst osv.
Til dem som ikke ved hvad det går ud på, er det hvor man definerer nogle nøgler, designer udseendet med tekst osv.
MEEEEEN!!! Det skal kunne køre uden brug af MySQL osv.
Det er en database som skal kunne køre uden internet.
I denne tid, er alt baseret på MySQL og ja, det er hurtigt, nemt - men ikke det jeg er ude efter.
Findes sådanne programmer stadigt?
Og hvem laver dem.
Oplys gerne producent og programnavn, og evt. en hjemmeside om produktet.

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 08:58

Der er sagt meget både godt og ondt om WORKS.....

Men der kan du da lave en database nøjagtig efter DIT hoved og design (placering osv.)

Har jeg misforstået noget ???????

Kommentar
Fra : phbk

Dato : 07-06-07 17:21

det er netop det..
Det VAR godt - og på dos.
Mener ikke der blev lavet en windows version, eller tager jeg fejl der?

Det var mest for at få navnene på tilsvarende produkter, som er af nyere dato, end midt- 90'erne.
Som var beregnet til brug i Windows XP.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-06-07 17:51

WORKS er da helt "up to date" ????? Og fungerer da 100% sammen med XP.....

Kommentar
Fra : phbk

Dato : 08-06-07 16:00

hmm troede works døde, efter office kom rigtigt frem :s
ok, så der er altid works, jeg kan bestille.

Men FINDES der alternativer, som DSI Works / DSI System dengang?
Altså nogle der laver databaser - udover MS?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-06-07 16:09

DSI eksisterer da stadig i kokkedal - men er jo også moderniseret

http://www.dsidata.dk/MBS

Kommentar
Fra : phbk

Dato : 13-06-07 22:12

ja, men ike deres database, kun MySQL baseret.

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 31-08-07 13:13

Jeg tror du skulle prøve OpenOffice!
Det er et glimrende Database-program, "OpenOffice.org Base", med guider, formularer, peg-og-klik-understøttelse til forespørgsler.
Det understøtter et utal af andre database-formater, og kan således importere og omorganisere dine data.
Det er stort set lige så godt som Microsoft Access.

ajuul

Kommentar
Fra : phbk

Dato : 05-09-07 05:26

Tak for indlæggene.
Jeg har ikke haft mulighed for at kunne afslutte spørgsmålet, før nu.
Og det var meget heldigt.
Ajuul, jeg vil prøve med det, har engang for et par år siden kigget på programmet.

Jeg afslutter hermed tråden.

Kommentar
Fra : phbk

Dato : 05-09-07 05:30

Ajuul, lav et svar så du også kan få point.
Jeg vil dele point mellem dig og Refi.
Refi, DSI Data laver ikke deres egen system/pakke mere.
De er gået over til MS, og supporterer deres programmer. Desværre :(

Tak for Jeres hjælp.

Kommentar
Fra : ajuul

Dato : 05-09-07 06:13

Det ser ud til, at jeg skal lægge et spørgsmål à la "Hvordan laver man svar, så man kan få point"?
Du skal bare afslutte tråden, for jeg ved ikke, hvad svaret er på mit spørgsmål...

Ajuul

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 150 point
Dato : 05-09-07 07:26

Du kan IKKE dele point.....

Enten må du vælge en eller oprette et spørgsmål mere....

Og ja - ALT bygger efterhånden på MS platforme så det undrer mig ikke at DSI gør det samme, men Works bør opfylde dit behov.....

Godkendelse af svar
Fra : phbk

Dato : 06-09-07 01:11

Tak for svaret refi.

Hmm begge svar hjalp lige meget - eller lige lidt
Dog var refi meget hurtigt med et svar, så jeg tillader at give refi point.
Dels pga. det hurtige svar, og slutteligt med Works som forslag.

Dog skal I begge have mange tak for at have svaret.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-09-07 08:46

Selv tak....