/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Ivrige ved fodringstid
Fra : Linkin
Vist : 485 gange
100 point
Dato : 03-06-07 11:47

Vi har en lille havedam med ca. 25 fisk i, men da vi så købte 4 nye Koi karper blev alle fiskene pludselig meget mere ivrige når de blev fodret, næsten en smule vilde. Er det normalt?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-06-07 11:50

ja da - jo flere om buddet jo ivrigere for at få føde - lige det der husker jeg ganske godt

Kommentar
Fra : Linkin

Dato : 03-06-07 11:59

Okay, ja det virker jo meget logisk. Men det er bare det, at de andre gange vi har købt fisk til dammen, har fiskene ikke opføret sig lige sådan.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 03-06-07 15:30

Vær liiiige opmærksom på dette (..selvom det omhandler akvariefisk):

http://akva-net.hjem.myinternet.dk/foderformeget.htm
Citat
Mange akvarister overfodrer i den bedste mening. Fiskene skal som nævnt have det godt. Nogle, især begyndere fodrer hver gang fiskene ser på ham med store, bedende øjne. ”De ser altid så sultne ud. Giv dem dog noget?” sagde en dame en gang til mig i bedende tonefald.

</MOLOKYLE>

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 03-06-07 15:36

Det jeg mener er:

Selvom dine 'nye' fisk evt. er disponeret 'genetisk' for, at se enhver fodringsmulighed som et 'slagsmål', så følger de 'andre' fisk blot trop ...

Ikke fordi de nødvendigvis er sultne eller har 'brug' for mad, men fordi: Deres naturlige adfærd byder dem, at konkurrere om føden !

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Linkin

Dato : 09-06-07 11:37

Tak for svaret molokyle.