/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
SMC kan ikke tilsluttet
Fra : Søssan
Vist : 3684 gange
300 point
Dato : 02-06-07 13:35

Hejsa

Netkort: SMCWCB-G WLAN CARDBUS. Router SMCWBR14-G2.

Kan godt komme på med kabel (medarbejderbredbånd TDC)

Efter formatering af PC, geninstallation af opdateret widows XP med Servicepack 2, kan jeg ikke få fremvist trådløse netværk.

Kunne ikke få installationscd SMC til at virke. Gik på www.smc.com og downloadede software, da part.no jo stod på kortet. Startede setup launcher SMC.

Nu fremgår den under netværksteder, men den bliver dog ved med at stå som "ikke tilsluttet" og jeg kan ikke få fremvist "trådløse netværk" så jeg kan indtaste netværksnøgle og komme på. Den skriver bare, at windows ikke kan konfigurere denne trådløse forbindelse og at hvis jeg har aktiveret et andet program til at administrere denne trådløse forbindelse, skal jeg bruge denne software. Det mener jeg ikke at jeg har, meeen, jeg sidder jo og prøver mig frem uden at vide hvad jeg laver...

Kan heller ikke "reparere"

Når jeg peget på det lille røde ikon på statuslinien som kendetagner SMC viser den "disconnected"

I egenskaber generelt fortæller den at "Denne enhed virker korrekt" og under brug af enheden, er den aktiveret.

Har været inde på www.microsoft.com, artikel 871122, i forsøget på at ændre så windows kan konfigurere, men kan ikke finde ud af det.

Nogen forslag til en løsning?

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 02-06-07 13:43

Tilføjelse. Har vist kaldt netværket SMC, men i sin tid blev det oprettet som NETGEAR. Hvordan retter jeg det, og kan det være fejlen?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-07 14:19

Når du har installeret SMC (og programmet)
Gå i programmer og klik på din SMC
Klik på fanen "site survey"
scan
Nu skulle du kunne se et networknavn, som børvære routeren.
dobbeltklik på navnet og du kan indstille kryptering. (key 1 er nok)

Du kan ikke bruge SMC program samtidig med vindows wireless program.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 02-06-07 14:35

Ja, så viser den routeren.

Under Default Key er der i forvejen valgt Key 1

Key Type: 64-bit Encryption

Skal der stå noget i feltet Key 1 (Viser blanke tekstfelter for Key 1, 2, 3, 4)

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 150 point
Dato : 02-06-07 15:37

Ja hvis du vil kryptere skal der stå noget i "KEY 1"

Routeren har et nøgle tal i sin KEY 1

Hvis routeren bruger:
WEB
64bit
hex
Så ser kombinationen sådan ud med de 10 tegn.
1234567890 abcdef som kan blandes i forskellige sammensætninger.

I routeren sættes en krypteringsnøgle eks. 12235abc7f
I SMC sættes en tilsvarende krypteringsnøgle 12235abc7f

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 02-06-07 15:41

Hvis jeg vil kryptere? Det lyder ikke som om det så er grunden til at det ikke virker?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-07 15:44

Det er i routeren at du bestemmer om du vil kryptere (det vil du helst for sikkerhedens skyld).
Så er alle der vil ind på routeren også nødt til at kryptere med samme nøgle.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 02-06-07 15:53

Okey. Men hvilken forbindelse har det med at SMC tilsyneladende ikke er tilsluttet?. Alt hvad jeg gør afstedkommer en henvisning til artikel 871122 på microsoft.com om automatisk konfiguration af trådløst netværk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-07 19:35

Ok - først skal du installere den CD som fulgte med din SMC (jeg har selv en i USB udgave)
genstart
sæt din adapter til og den skulle gerne findes og installere sig selv
så skal du starte programmet
start>programmer>SMC
Site survey
Her skulle du kunne connekte ved dobbeltklik på dit networkname (routerens SSID navn)

Ellers skal din router lige åbnes - altså kryptering og MAC-filtrering skal slås fra
(kryptering skal på igen så snart det kører)

Så kan du prøve igen.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 02-06-07 20:07

Min svoger installerede før, da det virkede. Han sagde, at CD`en er installeret på en stationær PC. Min bærbare som jeg nu forsøger at få på trådløst netværk igen har netkortet SCM isat. Routeren står på loftet ved den stationære. Vi har 2 andre bærbare som kører fint på routeren via det indbyggede netkort i dem.

Jeg har downloaded driveren til netkortet direkte fra SCM.com.

Er i tvivl om hvorvidt CD`en for routeren også skal installeres på min bærbare? Har forsøgt, men lukkes ned med at der er fundet en fejl.... Hvis jeg trykker hurtigt nok på installationsprogrammet kommer jeg lidt videre, men stoppes så af: "Adapter gateway IP address does not match wireless Barricade router IP address. Please reset Wireless Barricade for 30 seconds and run Setup wizard again.

Det er mig der ikke fatter sammenhængen. Selvom netkortet tilsyneladende er installeret og "fungerer fint" er der ingen forbindelse til routeren..eller

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 02-06-07 21:25

Jeg opfattede at du brugte et pcmcia indstikskort som tråløs.
CD til router skal ikke installeres på din bærbare.

har du en lille antenne eller lignende nede ved uret.
så skal du h-klikke og åbne / vise for at indstille din forbindelse.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-06-07 11:14

kan den bærbare slet ikke se nogen som helt trådløse netværk.

Ikke for at træse i det, men det er vel ikke sådan at der er en tast hvor du kan tænde og slukke for det trådløse. Har selv prøvet det samme.

Ellers er det jo bare at gå ind i egenskaber for dit trådløse kort og derfra lave indstillingerne til det.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 03-06-07 16:31
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 17:17

Sig mig lige - er det ikke et indstikskort du bruger til wireless.

Jeg har lige sat en SMC USB adapter i en anden comp.
Den leder straks efter den CD som hører til.
I med CD og den finder den.............installeret.

H-klik på netværksteder > egenskaber
Nu har jeg et billede som dit.
Nu prøver jeg at deaktivere og så aktivere bagefter

sender lige - hvis den skulle falde ud.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 17:27

Det hjalp ikke.

Nede ved uret er der et rødt kryds ved en trådløs forbindelse.
h-klik og vælg tigængelige trådløse netværk
jeg markerer det netværk som jeg kender navnet på og det er krypteret så der popper et
vindue op med adgangskode
XXXXXXXXXX
og den er så tilsluttet
Jeg har også MAC-filtrering men routeren kender min adapter fra test med en anden comp.

Nu prøver jeg om den kan komme på nettet med adapteren.

sender først

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 17:30

Det kunne den godt.
netværksteder > egenskaber > trådløs forbindelse tilsluttet
Nu er der rødt kryds ved kabelforbindelsen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 17:31

Deaktiveret trådløs..............kabelforbindelse ok igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 17:35

På min CD-rom er der ikke nogen driver til andet end min USB adapter.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 03-06-07 17:48

Hej e.c.

Jeg har downloaded driveren til netkortet fra SMC.com. Steger lige fisk, kigger lidt senere

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 19:16

Ok velbekomme.

Så læg driveren et sted hvor du kan henvise til nå kortet stikkes ind ..........efter computerstart.

Evt. skal den "forkerte" driver fjernes inde i enhedshåndtering.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 03-06-07 19:47

Det burde være den rigtige driver til netkortet, idet part.no står på netkortet. Har sat skærmdump ind øverst.

http://www.specielborderterriers.dk/PrintScreenNetProblemerBaerbar.htm

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 20:12

Så skal du først ind og fjerne den forkerte (hvis den er det)
Og så lægge den hentede driver i en mappe
genstart
sæt dit pcmcia kort ind
nu skal du lige hjælpe SMC med at finde driveren i den mappe du lagde den i.

Den skal nu vise sig i > netværksteder > egenskaber > står nu med rødt X
Du har også et rødt kryds nede ved uret, som fortæller at der ikke er forbindelse
h-klik på krydset > vis trådløse net........ >
marker din router > opret forbindelse
(er der en gul lås så er den krypteret og måske med MAC-filter)
skriv evt netværksnøglen 2 gange (krypteringen)

Så kan det være at du er på..............prøv et par gange at hoppe på internettet.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 20:15

Her hos mig kan jeg se 3 netværk
1. mit eget med lås
2. en af naboerne med lås
3. et som lige er til at hoppe på hvis man vil ...........uden lås og pussigt nok kaldes den for smc
jEG VIL NU IKKE PRØVE AT KOBLE PÅ

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 03-06-07 20:17

Jeg kan kun kommer dertil hvor den vises under netværksteder med rødt X. Når jeg forsøger at få vist trådløse net, kommer det ene skærmdump op hvori den skriver at windows ikke kan konfigurere.

Ingen router, intet trådløst net, ikke mulighed for at skrive netværksnøglen, som jeg jo kender.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 03-06-07 20:22

Inde i routeren kan du sætte navn på routeren > SSID
Og du kan vælge at vise navnet > det skal vises lige nu

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 03-06-07 20:56

Kan se på de andre bærbare at de finder det trådløse netværk SMC81 og det må jo være navnet på routeren

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 03-06-07 22:02

Når jeg prøver det nedenfor, er STATE = stopped.

Kontroller, at Konfigurationsfri tjeneste til trådløse forbindelser kører. Det gør du ved at følge disse trin:a. Klik på Start, peg på Alle programmer, klik på Tilbehør, og klik derefter på Kommandoprompt.
b. Indtast sc query wzcsvc, og tryk derefter på ENTER.
c. Hvis Konfigurationsfri tjeneste til trådløse forbindelser kører, vises ordene "STATE: # RUNNING".

Når jeg i stedet for deaktiver vælger "start tjeneste" finder den for første gang netværket. Den stod i forvejen på automatisk. Men kan ikke aktivere den, eller reparere, men nu forsøger windows id et mindste at oprette forbindelse og netværket findes. Prøver lige at genstarte min pc.

Klik på Start, højreklik på Denne computer, klik derefter på Administrer.
9. Under Computeradministration skal du dobbeltklikke på Tjenester og programmer og derefter klikke på Tjenester.
10. Højreklik på Automatisk konfiguration af trådløse enheder, og klik derefter på Egenskaber.
11. Marker Deaktiveret i boksen Starttype, og klik derefter på OK.
12. Luk Computeradministration, og genstart computeren.

Kommentar
Fra : Søssan

Dato : 04-06-07 09:58

Update: Det trådløse og SMC står nu som tilsluttet, men jeg kan stadig ikke komme på nettet. Ved forsøg på start af messenger: "din gateway er tilsyneladende offline". Ved forsøg på at reparere forbindelsen mistes forbindelsen til det trådløse, igen henvises til artikel 871122 som nævnt øverst i tråden. Selvom det lykkedes mig at opsætte til "windows automatisk konfiguration" mistes også denne opsætning igen.

Får besøg af en IT- mand idag, håber at han kan finde fejlen, for det må være et eller andet jeg har opsat/installeret forkert, da jeg installerede nyt styreprogram.

e.c. Tak for al den tid du har brugt på at hjælpe mig. Du får pointene. De ting du har skrevet har givet mig en hel del mere kendskab til min router og mit netværkskort.

Såfremt jeg fortsat har problemer, opretter jeg et nyt spørgsmål.

Laila

Godkendelse af svar
Fra : Søssan

Dato : 04-06-07 10:00

Tak for svaret e.c. Se min sidste kommentar.

Laila

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-06-07 10:02

Ok - vi må håbe at IT manden kan tilkoble den.

Trådløse netværk kan være lidt svært at tumle med.

Eyvind.