/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java / Spørgsmål
10  mccracken 320
Tomcat og beans
Fra : Tumlehund
Vist : 687 gange
100 point
Dato : 26-02-01 00:08

Jeg har et lille problem med Tomcat:
Øverst i en JSP-side (index.jsp) har jeg flg.:
<%@ page language="java" import="dk.awake.lib.*" %>
<jsp:useBean id="lb" scope="session" class="dk.awake.lib.LogonBean" />

"LogonBean", som bare er en simpel klasse med en get- og setmetode ligger i
C:\tomcat\webapps\awakedk\WEB-INF\classes\dk\awake\lib\

Hvis jeg kalder den JSP-side gennem Tomcat, så brokker den sig gevaldigt (se
nedenfor).

Er der nogen, der kan hjælpe? Skal Beans ligge et bestemt sted eller hur?

PFT!
Location: /awakedk/index.jsp
Internal Servlet Error:

org.apache.jasper.JasperException: Unable to compile class for
JSPC:\tomcat\webapps\awakedk\WEB-INF\classes\dk\awake\lib\LogonBean.java:1:
The source file encoding may be different with this platform encoding.
Please use -encoding option to adjust file encoding, or apply native2ascii
utility to make source file ASCII encoding.

error: File
C:\tomcat\webapps\awakedk\WEB-INF\classes\dk\awake\lib\LogonBean.java does
not contain type dk.awake.lib.LogonBean as expected. Please adjust the class
path so that the file does not appear in the package dk\awake\lib.
C:\tomcat\work\localhost_8080%2Fawakedk\_0002findex_0002ejspindex_jsp_4.java
:62: Class dk.awake.lib.LogonBean not found.
dk.awake.lib.LogonBean lb = null;
^
C:\tomcat\work\localhost_8080%2Fawakedk\_0002findex_0002ejspindex_jsp_4.java
:65: Class dk.awake.lib.LogonBean not found.
lb= (dk.awake.lib.LogonBean)
^
C:\tomcat\work\localhost_8080%2Fawakedk\_0002findex_0002ejspindex_jsp_4.java
:70: Class dk.awake.lib.LogonBean not found.
lb = (dk.awake.lib.LogonBean)
Beans.instantiate(this.getClass().getClassLoader(),
"dk.awake.lib.LogonBean");
^

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 26-02-01 13:49

OK... Nu er jeg på arbejde, og jeg kan ikke lige huske min classpath...

Men... Jeg kan jo sagtens afvikle servlets samt JSP-sider (uden <jsp:useBean.../>, så er det virkeligt et classpath-problem?

Accepteret svar
Fra : Jepp

Modtaget 100 point
Dato : 10-05-01 18:07

Hvis du placerer en jar-fil med dit dk.awake.lib.* bibliotek i tomcat/lib så er den automatisk med i din classpath, og så burde det virke.
Mvh
/jesper