/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Acces point
Fra : rudik
Vist : 704 gange
10 point
Dato : 25-05-07 17:01

Acces point

hej folkens.
Jeg har fået en trådløs router i fødelsdags gave. Problemet er nu bare at den ikke virker som den skal.

Det er en Sandberg wireless g54 router.

jeg skal kun bruge denne router til at kaste mit intetnet videre. Og dt skal være en sikker forbindelse.

Jeg har 4 udgange og så den der speciel wan indgang. Jeg putter net kablet i udgang 1 for det står der at jeg skal. Men det virker ikke.

Adsl ? Husets ruter –kabel? videre ind i min router (og her skal internet forbindelses kastes videre til min bærbar. Men problemet er at min bærbar eller min router ikke kan/ved at der er en internet forbindelse.
Og routeren ved måske heller ikke at den skal fungere som acces point.

mvh. Rudik
havde ikke flere point

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 25-05-07 17:06

Kabel fra bredbåndsmodem skal i WAN-porten, har du fast ip-dresse, tager det 1 time inden ip bliver frigivet ved hardwareskift.
Det trådløse skal du først kalde op til.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 25-05-07 17:19

Adslmodem..........er der en router her............Wanport/ny router/AP- - - - - - -wireless comp.
Den nye router:
Bør indstilles via kabel
Tænd ny router
gå ind til ny router via en browser
http://192.168.xxx.xxx x (adressen står i dine brugsanvisning)
Nu skal du lige have den til at køre på nettet
Og så gå til wireless og tillad wireless
Så kan din wireless forbindelse virke.
Søg på wireless forbindel og tilslut når du kan se din router.
Du bør snarrest benytte kryptering og evt. mac-filtrering og skjult SSID (navn på router)

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 25-05-07 18:13

jeg har ikke fast ip nej...
jeg prøver lige at lege lidt med det. så skriver jeg her ind igen. når det er. :)

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-07 18:23

Her tror jeg også at lidt tålmodighed er på sin plads indtil Ipadressen er frigivet. Så derefter er det meget let.
Når det trådløse er oppe at køre og der er hul igennem er det så på tide at kryptere det og din router understøtter både WEP og WPA hvor WPA er den sikreste.
Hvis du ryger i problemer der så vend lige tilbage, så er vi der sikkert stadig for at hjælpe

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 25-05-07 18:49

jo men det er da ikke fast ip.
Jeg har den der lille hvide boks dsl nodtageren tror jeg ok det er. den sender videre til routeren i huset, og fra den er der et kabel ned til min router,
er det så fast ip?

skal jeg så bare sætte stikket i wan, og så vente en time?

den skal jo bare kaste forbindelsen trådløst videre.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-07 18:58

kablet fra "modemmet" skal i wan. Derefter skal du sætte et kabel i Lan og i din pc. Så er det tid til at opsætte det trådløse ved at gå ind i din browser og skrive i adressefeltet. http://192.168.xxx.xxx
x-erne må du lige kigge i din router manual om hvad skal være. Da kommer du nu ind i routermenuen og derfra "åbner" du for det trådløse

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 25-05-07 19:26

jeg forstår dig ikke helt. du mangler noget. der er 2 modemmer i spil. jeg opsætter lige en model til dig.

ADSL ---(KABEL)WAN--> Husets Router --(KABEL)WAN eller port 1?--->Min trådløse router--opsætning sker via kabel, men når det er sket. trådløst internet--> min bærbar computer.

det er ikke så enkelt. der er en helt opsærnings side på routeren.
Den ENESTE unktion den skal have er at kaste forbindelsen videre. og jeg er næsten sikker på at det ikke er en fast ip, fordi det er et jo kun til den første router.(husets) hvor efter det er den der deler nettet ud.

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 10 point
Dato : 25-05-07 19:34

Ok - hvis du sætter kabel fra husets router til (ikke WAN) men en af de fire LAN porte og inde i den nye router vælger DHCP fra. Så bør den virke som switch med et Access Point.
Nu er det så den første router som uddeler DHCP (lokal IP) til alt.
Den gamle router bør så fast tildele en adresse til ny router der ligger højere en den automatiske tildeling.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-05-07 19:34

Det er højst sandsynmlig ikke en fast ip men en dynamisk.

Du har da vel ikke to modems. Der skal kun være et adslmodem hvor den skal forbindes med et netkabel til din trådløse Sandberd routers wan port (eller måske Lan 1).
Derfra kan du enten forbinde via kabel eller trådløst, når det er sat op. Hvad du skal bruge en router mer til kan jeg ikke forstå, måske hvis signalet i den anden ende af huset er for svagt pga. for mange betonvægge o.lign. Så kan du opsætte en router mere til at sende videre. Da skal du jo blot fra Lan 2 i den alm router forbinde til den trådløses wan port osv.

Husk alligevel at den letteste måde at opsætte et trådløst netværk på er ved at bruge et lan kabel

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 27-05-07 20:01

Tak for svaret e.c.