/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Andet udvikling / Spørgsmål
10  pallebhan.. 320
Excel spørgsmål
Fra : alfabeta
Vist : 852 gange
20 point
Dato : 25-05-07 07:47

Min far, bror og jeg spiller bowling én gang om måned...og hvad så tænker du!

Er du excel-ekspert så læs endelig videre.

Jeg har trods alt fået lavet et udmærket regneark hvor jeg kan holde styr på alt, men
jeg mangler en formelsom automatisk skriver hvilken placering ( 1. - 2. - 3.) man har, alt efter om
man er bagerst eller forest i point eller selvfølgelig om man står midt i mellem.

Håber du har svaret...!

Mvh. Alfabeta

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 25-05-07 08:26

Du skal (kan) anvende hvis større end formlerne........

Accepteret svar
Fra : hr_hvalsoe

Modtaget 20 point
Dato : 25-05-07 09:38

Hej alfabeta

Du skal blot benytte formlen PLADS, hvor man angiver den aktuelle værdi som det første argument og referencen som det andet argument .

Eks.

A1 = 5
A2 = 4
A3 = 8
A4 = 6

Herved kan vi med PLADS formlen slå op, hvilken rangering f.eks. A1 har i A1 til A4.:

PLADS(A1;A1:A4)

Formlen kan følgende benyttes på de andre celler i referencen.

Vh
hr_hvalsoe

Godkendelse af svar
Fra : alfabeta

Dato : 25-05-07 14:55

Rigtig mange tak for svaret hr_hvalsoe.

Jeg har indskrevet formlen og den virker selvfølgelig. Håber at jeg kan trække på din viden senere.

Go' pinseferie

Mvh. Alfabeta

Kommentar
Fra : hr_hvalsoe

Dato : 25-05-07 16:24

Hej alfabeta

Det var så lidt :)

Du er altid velkommen.

Vh
hr_hvalsoe