/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Lokal historie / Spørgsmål
10  f.larsen 510
Udbrydderkongen Bernardi
Fra : spilleautomat
Vist : 2047 gange
100 point
Dato : 24-05-07 06:15

Nogle der husker udbrydderkongen Bernardi - hans rigtige navn var Bernhard Eskildsen og han
kom oprindelig fra Løkken. Han omkom under udførsel af et af sine nummere engang i 40`erne.
Jeg søger flere oplysninger om ham, hvor han optrådte, hvor han omkom og hvem han rejste
sammen med.
På forhånd tak.

Accepteret svar
Fra : TheCatWoman

Modtaget 100 point
Dato : 24-05-07 09:41

Hejsa....

Prøv lige at se her under Cirkusmuseet -det var mådke et besøg værd!
http://www.aok.dk/roundup/828

Der er også faktisk lavet et bog om hans historie...og den udkom lige efter han var omkommet, så prøv at gå en tur på biblioteket:
Hovedstadens Forlag 1946 - Bernadi & Co. - Gøgl og gøglere, Bernadi fortæller

Helt personligt har jeg fået fortalt af min onkel at han faktisk overværede da han omkom! Det var ifælge ham i Frederikshavn det skete og det var noget med at han skulle hoppe ud fra en line eller lign højt oppe og så ned i et meget lille bassin med vand i....han hoppede også ned, men det varede meget længe inden han kom op af vandet...alt for længe for hoppet var åbentbart mislykkedes og han overlevede ikke!

Håber du kan bruge noget af det her -Go fornøjelse med "efterforskningen"

TheCatWoman

Godkendelse af svar
Fra : spilleautomat

Dato : 24-05-07 12:08

Tak for svaret TheCatWoman.

Jeg har læst hans bog, som iøvrigt er utrolig spændende, men
endnu ikke været på cirkusmuseumet. Men det var da dejligt at
høre hvor det var det gik galt for ham. Tak for det.

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 24-05-07 13:08

- Bernardi døde i en brændende sæk i 1946...