/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
gule kugler
Fra : michael-j
Vist : 772 gange
100 point
Dato : 13-05-07 18:49

jeg har et problem jeg er begyndt at få sådan nogle små gule kugler i akvariet og jeg ved ikke hvad det er for nogle

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-05-07 19:12

Hvor store er de kugler? Kan det være myggeæg/myggelarver, eller æg fra andre insekter? Har du snegle i akvariet?

Kommentar
Fra : michael-j

Dato : 13-05-07 19:58

de er ca. ½ cm i diameter

og jeg har tre snegle og jeg ved ikke om det er æg det ligner ikke men de er meget gule som om det var sten med gul maling på

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-05-07 20:09

med den størrelse er det jo ikke myggeæg eller larver, heller ikke snegleæg. måske snegleunger! Det er vel ikke et af børnene der har tabt nogle perler eller marmorkugler??

Kommentar
Fra : michael-j

Dato : 13-05-07 20:31

jeg bor alene så det er ikke børn

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 13-05-07 21:31

okay! jeg forstår ikke hvad det er så. Har du ikke et lille akvarium, som du kan anbringe dem i og se hvordan de udvikler sig. Hvis der skulle være 100 snegle i hver(Eller noget andet) kan det være ubehageligt at få dem sluppet løs i det stor akvarium.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 14-05-07 11:42

Flere oplysninger ønskes

Er de helt runde og alle i samme størrelse
Flyder de "kugler"
Ligger de på bunden
sidder de fast på noget
Er de bløde eller hårde
let "gennemsigtige" eller ej
Er du sikker på størrelsen...½ cm er slet ikke så lille endda
Hvor mange er der
Hvor længe har de været der
Kommer der flere
Har du prøvet at tage en op og undersøge hvad den består af
Er der mulighed for, at nogen vil drille dig og har hældt "splattergunkugler" deri

mvh dova

Kommentar
Fra : michael-j

Dato : 14-05-07 15:14

de ligner små sten

og de ligger på bunden

de er hårde

og der er 5-6 stykker
jeg har ikke undersøgt dem da det måske var fiske æg

og jeg har ikke haft besøg så det kan ikke være splatterkugler

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 16:01

Hvad er det for nogen fisk du har? Jeg kender ikke lige nogen fisk der har g i den strrelse - det er da spndende! du m fortlle nr du finder ud af det.

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 14-05-07 19:17

Prøv EN LILLE GANG salt på det/ DEM, bløder det, er det snegle.
OG SÅ ER DET UD MED DET, før de tager livet af ALT::::

Kan desværre IKKE smide en smilye med, da min browser er
total GAL på mig...

Men du kan få en HæHæ

Kommentar
Fra : disken

Dato : 14-05-07 19:19

Har ALDRIG oplevet fisk, der kan lægge ÆG på en ½ CM
Men nyt grus/ bund og andet, og du har snegle.

Nogle er GODE/ andre skal BARE AFLIVES, før dit
akvarium bliver til et SNEGLE/ samme....

Godkendelse af svar
Fra : michael-j

Dato : 14-05-07 21:02

Tak for svaret disken.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 14-05-07 23:07

Var det virkelig snegle?