/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Mal kuffert?
Fra : P_trisja
Vist : 1141 gange
50 point
Dato : 13-05-07 12:43

Jeg skal ud og rejse til sommer, og har købt mig en stor kuffert til formålet. Desværre er den helt sort, og jeg vil gerne have, at den var mere personlig, og skilte sig mere ud fra mængden. Så tænkte jeg på, om man ikke bare kunne male den? Kufferten er af plastik, men det er ikke en blank overflade - den er mere nubret. Jeg er ikke den store kunstner, så jeg tænkte bare på et hurtigt, hvidt motiv v.h.a. stencil eller malertape.
Hvilken slags maling skal jeg bruge? Noget spray, eller?

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-05-07 12:51

- det ska' da være plastikmaling...

Kommentar
Fra : Arials

Dato : 13-05-07 13:10

lave en test og se hvad som bider bedst på den...

en jernmarker pen, det er noget ala en sprit tusch...

det holder rimelig godt på de fleste overflader...

noget plastikmateriale er ikke lige til at male på, det kommer an på plasten's sammensætning..

om det pp, pe eller pvc...

men test, så finder ud af det

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 60 point
Dato : 13-05-07 13:30

Du skal bruge noget spraymaling der er beregnet til vinyl.

Tror bare det hedder vinylmaling.

Man bruger det normalvis til at male sådan noget nopret plastic og så nappa (imiteret skind/læder)

Andet maling vil skalle af eller også ødelægge overfladen på plasticen

mvh dova

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 13-05-07 13:59

Nu ved vi ikke hvor flot, den skal ende med at blive, men jeg ville under alle omstændigheder give den en grunder først. Du skal ikke slibe før du begynder, men affedt den.

Du kan godt spraye uden grunder, men det vil hurtigt begynde at falde af, løsne sig, og så er den jo ikke så pæn mere.

MVH

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 13-05-07 16:21

Lav en sød akvarel med akrylfarver på et stykke papir, klip det "ujævnt" i kanterne og lim det så på med decoupagelim. Det bliver bare så flot. Du kan også printe et eller andet ud på printeren og lime det på. Husk at det også skal have decoupagelim på oversiden, ellers kan kufferten ikke tåle at blive våd.
Jeg har sat navn både på tasken til min bærbare og på min cykel på denne måde, og det virker fint.

Godkendelse af svar
Fra : P_trisja

Dato : 14-05-07 23:06

Det lyder som et større projekt, jeg har kastet mig ud i. Men jeg må prøve at se, hvad jeg kan få ud af det. Tak for alle svarene i hvert fald :).