/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Hvordan kan man være så ond???
Fra : Satellit
Vist : 668 gange
50 point
Dato : 11-05-07 20:25

I disse dage går mine tanker til de stakkels forældre til den 3-årige engelske pige Madeleine Mccann, som blev bortført for 1 uge siden.
Det er svært at forestille sig hvilket rædselsscenarier, der må gå igennem forældrenes hoveder, - man må jo blive vanvittig af sorg, hvis noget sådant overgår ens barn!
Jeg begriber simpelthen ikke, hvordan nogen kan være så ond, pervers og afstumpet at bortføre et lille uskyldigt barn fra dets forældre for at sælge det? Misbruge det? Slå det ihjel??
Man mener jo at barnet er ført til Spanien af sine kidnappere, men i Spanien er der tilsyneladende ikke den helt store indsats i forhold til at efterlyse den lille pige.
Tænk hvor magtesløse og desperate forældrene må være....!!

Noget helt andet er: Jeg begriber nu altså heller ikke, hvordan de kunne forlade deres hotelejlighed og gå på restaurant mens børnene lå alene tilbage i lejligheden!? Ganske vist gik de tilbage hver ½ time og tjekkede deres børn, men alligevel!

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 11-05-07 20:42

Jeg er enig i, at hvis det er tilfældet, at pigen er blevet bortført, at det er relevant at stille spørgsmålet. Endda uanset, om vi ved, hvad der så er sket hende eller ej....
Det er også forstemmende, at man minimere eftersøgningen... (igen afhængigt af, hvad man nu ved. Det kunne jo være, at mistanken falder på forældrene???)

Men selvom dette også kan lyde lidt kynisk er perspektivet vel alligevel, hvad der også sker med andre børn uden at det kommer i nyhederne....
Dels, at der er flere tusinde af slagsen, der dør hver eneste dag pga. sult. Men også de børn, der lever i en almindelig "velfungerende" dansk familie, men bliver seksuelt misbrugt seksuelt af sin far (eller mor!) eller sin onkel eller nabo.....
Og de, der "bare" bliver slået af deres forældre hver dag selvom det også er ulovligt (og efter min mening mindst ligeså bekymrende. Dem, man skulle stole på, og som man skal elske (og tro på elsker én) slår.....)

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 11-05-07 20:47

Det har du ret i, det er grusomt.
Alle forbrydelser, der bliver begået mod børn, bør straffes hårdt..meget hårdt.
Der er millioner af børn, der lever i fattigdom og bliver kishandlet og misbrugt hver dag. Der er også børn af velhavende mennesker, der lider en grusom skæbne.
Men den lille Madeleines forældre lever i en uvished om, hvad der er sket hende. Det må være langt værre end hvis hun f.eks. var blevet kørt over. Ikke at vide om hun lider, og hvad hun bliver udsat for, må drive forældrene til vanvid.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 11-05-07 22:22

Jo, det er da forfærdeligt, at et lille barn bliver bortført, evt. misbrugt og dræbt.

Men hvordan pokker kan et forældrepar finde på, at efterlade 3 børn alene i en lejlighed og yderligere i et vildtfremmed land , hvoraf det ældste er 3 år, og så bare tage på restaurant.

Selvfølgelig tænker de sgu nok ikke på, at barnet kunne blive bortført, men der kan da ske så meget andet.

Dybt uansvarligt.....det er min mening

mvh dova

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 12-05-07 22:17

Undskyld, jeg fatter ikke en meter.
Selvfølgelig er det ulykkeligt og ubarmhjertigt for de forældre.
MEN selv ikke min børn på 7 og 5 skal ligge alene på et hotelværelse.
Så må jeg gå med op, og drikke kaffen og nigth-cap'en på værelset!!!!!!!!!!!!

Det gør det sikkert endnu sværere for barnets forældre, men det er ikke OK!

Min holdning, og jo jeg er nok lidt kynisk.

KH MEtte

Kommentar
Fra : mikla

Dato : 13-05-07 01:59

ja det er helt forfærdeligt, det der er sket, og gyser bare ved tanken om hvor skræmt den lille pige evt. må være, stakkels alle de børn rundt omkring i verden som føler sig utrygge, bange, sultne osv.
gid man kunne hjælpe dem alle.

venter selv en lille pige om 7 uger, og hun vil og bliver elsket over alt på jorden allerede nu, og må gud forbyde at der nogensinde skete hende noget.

mvh. mikla

Kommentar
Fra : Satellit

Dato : 14-05-07 13:01

Åh ja, mikla, så kan jeg forestille mig, at denne grusomme situation må være endnu mere frygtelig for dig at tænke på. Jeg har ikke selv børn, men kan levende sætte mig ind i, hvor helt og aldeles ubærligt det må være, ikke at kende sit barn skæbne.

Annuller spørgsmålet
Fra : Satellit

Dato : 16-05-07 10:05

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål