/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
skum i akvariet
Fra : michael-j
Vist : 1298 gange
20 point
Dato : 09-05-07 18:41

hey alle sammen jeg står med det problem at det bliver ved med at skumme fra pumpen i mit akvariet

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 30 point
Dato : 09-05-07 18:46

Skumdannelse i et akvarie hænger normalt sammen med for meget opløst organisk stof.

Du har for mange fisk, eller fodrer for meget , og skifter ikke vand hyppigt nok . Man skifter selfølgelig kun en lille del af gangen.

For du tiltætter vel ikke kemikalier ? De kan give skum.

Kommentar
Fra : michael-j

Dato : 09-05-07 18:48

jeg tilsætter ikke noget da jeg har bundfilter og har fået at vide at det ville køre uden

Godkendelse af svar
Fra : michael-j

Dato : 09-05-07 18:51

Tak for svaret transor.

Kommentar
Fra : Draeken

Dato : 20-09-07 18:48

Jeg er helt uenig. Skummet er bitte små fiske æg. den fisk du har lægger tusind af æg så der bare er nogle der overlever. De er på størelse med en knappenål og her fornylig lånte jeg en bog hvor de netop sagde det.