/ Forside/ Interesser / Fritid / Malerier / Spørgsmål
10  arne.jako.. 510
Renaissancen
Fra : piafogh
Vist : 551 gange
200 point
Dato : 08-05-07 19:35

Hej

Er der nogen der kender navnet på en engelsk person fra renaissancen der både var
maler og videnskabsmand? En person i stil med Leonardo da Vinci og Michelangelo

Accepteret svar
Fra : berpox

Modtaget 210 point
Dato : 08-05-07 20:15

Det tror jeg ikke er tilfældet - ikke nogle der er blevet kendte som "både og".
De fleste er vist poeter eller filosoffer i kombination med det fysisk maleriske

http://en.wikipedia.org/wiki/English_Renaissance#Major_English_Renaissance_figures

...men en af de mest berømte britiske renæssance videnskabsmænd er nok Sir Isaac Newton....men så vidt jeg ved, har Newton aldrig malet (noget der er blevet kendt).

Kommentar
Fra : refi

Dato : 08-05-07 21:18

England havde INGEN kendte malere dengang......

De importerede dem

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 08-05-07 22:37

Der var en italiensk maler, Sandro Botticelli, som også flirtede lidt med filosofi (som var indbegrebet af videnskab på den tid) hvis værker blev genoptaget og brugt som inspiration for en engelsk gruppe i London.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 14-05-07 18:24

Hvad så?.....Piafogh.

Spurgte du fordi du havde en forventning? En begrundet mistanke? Eller var det slet og ret nysgerrighed?

Under alle omstændigheder, så må du da godt lige melde tilbage.....

Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 15-05-07 16:02

Det er min datter som har en skoleopgave.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 15-05-07 16:48

Citat
Det er min datter som har en skoleopgave.

Og hvad er så svaret.....

For den er vel overstået.....

Kommentar
Fra : piafogh

Dato : 15-05-07 19:46

Svaret var, at der ikke fandtes nogen engelske malere/videnskabsmænd fra den tid, som
flere af jer sagde. Men hun skrev om Da Vinci og Michelangelo, og fik også at vide at hun
skulle skrive om en tilsvarende englænder. Men ingen har kunnet finde nogen.

Godkendelse af svar
Fra : piafogh

Dato : 15-05-07 19:48

Tak for svaret berpox.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 15-05-07 22:12

Velbekomme - og så må datteren jo hellere forhøre underviseren rigtig grundigt om, hvilke kombinerede engelske renæssance videnskabmænd og malere der er alment kendte.....