/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Til Manse9933 TIP.
Fra : e.c
Vist : 752 gange
10 point
Dato : 23-04-07 09:39

http://www.kandu.dk/tip15935.aspx

Her er så lige de to sidste stjerner så du kommer op på de fortjente 30 P. for det tip.

Alle tiders til at tage med i min U3 pendrive.

Ps. Næste skridt må vel snart være at boote i en kort windows-udgave med pendrive.

Men spørgsmålet er bare hvordan.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 09:50

Citat
Ps. Næste skridt må vel snart være at boote i en kort windows-udgave med pendrive.
Men spørgsmålet er bare hvordan.

Følge såpændt med e.c.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 09:52

SPÆNDT !
Ikke : så pænt

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 09:55

Jeg har endda en "TINY XP" liggende på en CD (180 Mb)

Jeg ved godt at man kan lægge Knoppix / ubuntu / DSL på en pendrive men jeg kunne også tænke mig at det kunne lade sig gøre med windows.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 10:08

"TINY XP"
Hvor, hvem, hvordan, hvormeget ?
Hit med den !
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 10:58

Jeg har ikke nogen server kørende og min opload er kun 256.
Min hjemmeside hos Wep10 kan ikke håndtere så stor en fil.
Men jeg kan sende den Tiny jeg har (snailmail)
- for jeg har lovet højt og helligt ikke at kopiere den.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 11:09

iiiiiee tak e.c

tiny kan downloades med torent>
http://www.torrentz.com/f39f7229c25e663d2f448a3124177e5917d2c4bc

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 11:11

link 1 er dødt

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 11:13

luk ikke tråden,vi skal finde ud af en måde at boot en
win system fra en pen drive,jeg har en på 8 gig.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 11:17

En dag når jeg gidder så vil jeg prøv at lægge et XP Home E som jeg har liggende på den,teoretisk skulle det kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 11:27

Ok - skal vi så vælge en af udgaverne som vi prøver med.
Forslag > Windows Tiny2003 eXPerience Edition som ser ud til at være nyeste.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 12:35

okay,jeg har sat min torent til at downloade,men der er ikke så mange seeds tilgængelig i øjeblikket,så det kan tage sin tid.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 14:03

Jep !
Lad det blive en laaaaaaaannnngg tråd.
Jeg har dog lige brændt min 4 GB pendrive af.
Det kan ikke lade sig gøre men. . . . . HVEM KA' ? JEG KA' !
Jeg får en ny i morgen og så er jeg med.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 14:27

dagens bummert>
jeg havde glemt at slå torent til i min router,derfor langsom downloade,jeg uploadede ikkejeg
slår den altid fra når jeg ikke bruger min torent client.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 14:32

Citat
Jeg har dog lige brændt min 4 GB pendrive af

Hvordan bar du dig ad med det??

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 14:51

Jamen, altså, det er jeg faktisk ret flov over.

Jeg VAR altså ret træt. Ik' ?
Og så skulle jeg lige ha' sat det front USB-stik på bundkortet. Ik' ?
Og så vendte jeg altså det der stik til bundkortet 180 grader. Ik' ?
Og så blev pendrivet altså polvendt. Ik' ?
Og så slap røgen ud. Ik' ?
Gambrinus
Hvis det var mig, der havde konstrueret det pendrive, havde jeg sgu' ofret en diode mere til beskyttelse for sår'n nogle som mig !

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 15:00

hvordan kan du vende stikke på bundkortet,det skulle da ikke kunne lade sig gøre,vis du vender det forkert så vil den Tomme/lukkede ben indgang da støde mod en pin,eller hur

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 15:48

Jo det kan man faktisk godt.
Jeg har en NorthQ 19/i/1 2.0 Kortlaeser og den har ikke dobbelt USB stik saa den kan vendes forkert.
Hvis det skal vaere kan jeg lave et fosoeg og tage et billede af roegen.

Ps. koerer tiny XP med firefox lige nu p[ en lille 10 GB HD

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 15:59

Nogle USB enheder skal jo også forbindes til bundkortet med enkelte ledninger mærket V+ V- D+ D-

Og så kan ham der Gambrinus jo også lide at lege Jørgen Clevin og klippe, klistre, lodde og klytte dimserne og dippedutterne sammen selv. (Skøre kugle).

At der så futter noget af en gang imellem. . . ..
Man skal lære, så længe man har en lever !
Gambrinus
Har du nu igen spildt karamelsovs i dit DK keyboard e.c. ?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 16:03

Hvad er det for noget gammelt billigt lort i leger med

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 16:05

Citat
Nogle USB enheder skal jo også forbindes til bundkortet med enkelte ledninger mærket V+ V- D+ D-

Gammle billige Tiwan enheder.

Jeg har en NorthQ 19/i/1 2.0,springer over hvor gærdet er lavest,vil ikke ofre et ny modens stik

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 16:14

Gammelt ? Måske .....
Billigt ? NIX !

Forresten er samlingen af Monsteret udsat lidt Manse.
Jeg har lige byttet, solgt, købt.
Så der skal 4 Raptor i Raid 0 smækkes i.
Men nu skal jeg lige ha' samlet det, jeg har byttet med/solgt til de andre.
Gambrinus

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 16:15

Jeg har 2 styk men bruger dem ikke til noget.
Måske skulle Gambrinus låne den til forsøg med røg i stereo.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 16:20

enkelte ledninger mærket V+ V- D+ D-<<<<sidst jeg
så det fænomen det var da en kom og spurgte om
jeg ville installerer hans grej i et kabbinet(Tiwan)
han havde købt for 179kr,med fire usb indgange i fronten,
jeg skar mine fingre i laser på kanterne inde i kabinettet de var ikke afrundet,det var rene slakter knive så jeg
forærrede ham et jeg havde stående og smed hans nye kabbinet efter kattene der sad og hylede ude på plankeværket

Forresten er samlingen af Monsteret udsat lidt Manse>
lyder ineterasant,jeg hat tænht ovet 4/0 raide,men i øjeblikket kan
der ikke være mere i mit Big tower kabbinet,alt
er optagetså det bliver i min næste pc,hvor jeg bygger
mit eget kabbinet,jeg har lavet tegningerne.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 16:22

stavefejl er gratis,velbekomme.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 16:32

Der er ikke en af jer der kender et program som man kan søge efter 16bit dll<kun, filer med,altså så man kan finde alle 16bit dll's på pc'en(xp's 16 bit under system WOW)
Mit TV kort's MC installerer en af slaksen og
gennerere en fejl når man lukker/genstarter pc'en,uden
navn på dll filen,så det er smidt ud indtil videre,JEG
SKAL FINDE DEN DLL FIL OG modifiserer den

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 16:35

det tog mig tre danges fejl søgning før jeg fandt ud af det stammede fra min MC software og var ved at drive mig til vanvid

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 23-04-07 16:48

Hej!!

Sorry jeg lige blander mig lidt, har ik en hylende hattenål forstand på det I snakker om, men ret sjovt at læse om, men et enkelt spørgsmål hvad er en Tiny xp er bare lidt nysgering.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 16:56

Tiny XP er en Engelsk miniudgave af XP
Inden den bliver installeret fylder den ca. 100 Mb - 180 MB
Der er barberet en del programmer væk så man bl. a. selv henter en browser eks, Firefox.

Den kører uden videre på en pentium 3.0 2 Gb ram 10GB HD.............men meget mindre kan også gøre det.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 17:10

e.c> jeg har lige fundet ud af den(Tiny XP) er blevet taget af flere sider på grund af rettigheds stridigheder,så den er ikke så fint i kanten,selv
Pirate bay har fjernet den,det er derfor man kun kan hente den fra private sider/personer over torentP&P

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 17:36

Så er der kun linux Live udgaverne som kan køre på pendrive..
Men det kunne være godt med en vindows live på pendrive så der kunne køres andre små programmer.

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 17:57

Citat
Jeg har 2 styk men bruger dem ikke til noget

Va' ha' du tvende a' som du ik' ka' finde u' a å' bru' ?
Raptorer ?
Hit med dem. Hvad vil du ha' i bytte ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:01

Man må bruge en host pc,men det kunne da være fedt vis man kunne
kører win uden et host system,ud med alle HDD skufferne,for
pendrives bliver hurtigere og hurtigere,men der er kommet nye flash hukkommelse HDD'er frem uden bevæglie dele>den fagre nye verden,de koster bare en mindre bundegård endnu.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:03

Jeg tror det er kortlæsere han mener Gambit

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 18:05

Citat
Sorry jeg lige blander mig lidt, har ik en hylende hattenål forstand på det I snakker om

Det skal du ikke være ked af.
Det gør vi heller ikke.
Vi lader bare som.
Men det lyder sgu' da nørded. Ik' ?
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:05
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:08

Jeg aner heller ikke en hujende fis om hvad der foregår i denne tråd,men som sagt så lyder det som om vi ved hvad vi snakker om,dont tell enibody

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 18:10

Kort-læsere
Hvor får man fat i flere af de temperaturfølere, der følger med til div. temp.contollere ?
NTC, PTC, KTYxx eller noget lige meget hvad. Altså nogle der koster gratis.
Vi havde KTY-10'ere liggende i spandevis der, hvor jeg arbejdede, men de er sgu' kylet ud.
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:14

gammle pc'er på genbrugspladserne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:17

køb nogle billige stege temp målere og lav dine egne

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:22
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:23

nu er der gået selvsving i de små grå
http://en.wikipedia.org/wiki/Solid_state_drive

Kommentar
Fra : Gambrinus

Dato : 23-04-07 18:26

Så er der dømt pause :
http://www.youtube.com/watch?v=Z4Y4keqTV6w
Gambrinus

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:28

Den har jeg gloet,nu vil jeg glo nyheder

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 23-04-07 18:29

<den er sjov,stakkels mand,at skulle leve med den latter.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 19:21

Det er min onkel.

Gambrinus - jeg købte faktisk 3 styk til mig og børnebørn..........en er sat i og jeg gider ikke kigge på alle de ikoner og det er svært at finde den der sakl afbrydes for udtagning. Så jeg bruger en kortlæser til mine CF kort.
Til filer bruger jeg pendrive med og uden U3 program med indbygget
firefox
openoffice
filezilla
foxit reader
thunderbird
skype
Og en masse småprogrammer samt lidt billeder af mig selv.

Den U3 har kun en ulempe.................den skal køre under windows 98se/2000/XP

Jeg ved hvad tråden her handler om - men det bliver nok for indviklet at forklare jeg.

Kommentar
Fra : jtj45

Dato : 23-04-07 19:54

takker for svaret og grinet fra you tube

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 20:01

Som man kan se her, så er det forsøgt forklaret for en af de herrer.
http://video.feber.se/feber/art/1470/helpdesk_p_medeltiden/

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-04-07 20:19

Her er noget interessant:
http://www.runtime.org/dixml.htm
Som kan køre her:
http://www.runtime.org/peb.htm

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 10 point
Dato : 24-04-07 03:48

Jeg havde fat i det for ca er år siden,men droppede det på grund
af et problem med at kører det,men jeg kan ikke lige huske hvad problemet var, det røg i hvertilfælde hurtigt i glemme bogen igen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 24-04-07 09:18

Nemlig - jeg prøvede også, og det gik ikke.
Nu har jeg lige lavet sådan en CD rw som booter og den kan se resten af comp.
Jeg lader ikke programmet lave CD men laver et iso image som jeg så brænder med Nero.

Næste trin bliver at fylde lidt programmer på og så er det spændende om den kan lægges på en pendrive.

Godkendelse af svar
Fra : e.c

Dato : 23-07-07 11:13

Tak for svaret Manse9933.........................................opydning