/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
Hvor er Lullu?
Fra : idaw
Vist : 758 gange
450 point
Dato : 15-04-07 17:30

Der udloves hermed 450 point og en cash dusør på den der finder min elskede Lullu, en rødhalet Grå Jaco.

Hun er fløjet hjemme fra Kolind, Djursland, søndag d 15 april kl 11.30.

Hun er MEGET savnet!

Venligst, Ida.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 15-04-07 17:35

Den vej ------------------------------------->

Kommentar
Fra : dova

Dato : 15-04-07 18:02

Kan desværre ikke hjælpe, men kun komme med nogen forslag til steder hvor du kan skrive yderligere efterlysninger

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/dbdyr.nsf/forsideefterlysning?openform&count=10000&exp=familiedyr

http://www.dyrenettet.dk/

http://www.crimecode.com/soegalle.asp?soegalle&siden=0&hitslut=0

Dernæst prøv på lokalradio, lokalaviser, sæt sedler op o.s.v.

mvh dova

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 15-04-07 18:07

Tusind tak, Dova, jeg har allerede skrevet de 2 steder, skriver lige på den sidste:)

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 15-04-07 18:40

ring til nogle naboer rundt i omegnen, man lægger da mærke til sådan en fugl. Den flyver vel ikke så lang? Jeg mener når den ikke er særlig flyvevant? Mange har jo været ude i dag, bed dem også nævne det til naboen når de sludrer over hækken

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 15-04-07 20:25

Du kan også ringe til politiet og høre om den er set i nogle områder.

Vi så engang en ara udenfor vores vinduer og prøvede at fange den ind men uden held. Vi ringede så til politiett og hørte om nogle havde efterlyst den, og fik at vide at der var 2 tidligere opkald fra folk der havde set en ara der matchede den beskrivelse vi kom med. Vi fik også at vide hvor den tidligere var blevet set. Det var ikke så langt fra hvor vi bor.

Så politiet registrerer altså sådanne fugle, hvor de er set og hvilke datoer.

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 15-04-07 20:51

Ja, jeg ringer til lokal politi og lokal aviser imorgen....

Er nødt til at prøve alt!

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 15-04-07 21:49

Teil... er du sikker på det ikke er denne vej?
<------------------------------------------------

Ida:
Hvis den dukker op i Grenaa, så skal jeg nok sende dig en lille "note", men mon ikke hun holder sig lokalt
Måske den er faldet for et han-dyr hos Annelise & Benny www.munkholmzoo.dk
Det skader da ikke at høre i morgen
Hils fra Søren i Grenaa

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 16-04-07 00:34

Da min jaco fløj væk fordi den blev skræmt, så gik jeg rundt i skoven der jeg håbede den var,og fløjtede de strofer jeg havede lært den.og efter nogle timer så hørt vi en der fløjtede fra et tre, og der sat den på en gren og fløy ned på min arm da jeg kaldte på den.Håber du finder den.
alimak

Kommentar
Fra : idaw

Dato : 16-04-07 11:47

Tusinde tak for svarene alle sammen!!

Lullu er hjemme igen:D JUBII:)

Ærlige mennesker havde ringet til politiet og sagt at hun sad i et træ i deres have, så med et net kom hun hjem igen, for jeg kunne ikke kalde hende til mig:)

Hvor er jeg glad:)

Knus Ida.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 450 point
Dato : 16-04-07 12:11

Åh hvor var det dejligt at høre du har fået fuglen hjem igen

mvh dova

Godkendelse af svar
Fra : idaw

Dato : 17-04-07 13:12

Tak for svarene, Dova, i min forespørgsel på min Grå Jaco.
Jeg vælger at give dig point da jeg har lagt mærke til at du altid kommer med gode og seriøse råd.
Hatten af for det

Mvh Ida.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-04-07 14:35

Tak skal du ha'

mvh dova

Kommentar
Fra : Olivia7

Dato : 25-09-07 18:46

det gør mig ondt med din lullu

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 25-09-07 18:50

Åh gud Olivia