/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
For lille skærmbillede
Fra : sunik
Vist : 2054 gange
20 point
Dato : 14-04-07 11:07

Hej
Jeg har en bærbar PC (Compac Armada E500), som viser fuldt skærmbillede, når jeg bruger 1400 x 1050 pix.

Jeg vil gerne bruge 1024 x 768 eller 1280 x 1024 for at få større tekst, men så bliver skærmbilledet også mindre (udfylder kun en del af skærmen, og der bliver en sort ramme udenfor skærmbilledet. Før har jeg kunnet ændre skærmindstillingerne, og skærmen er blevet fyldt ud.

Skærmbilledet er blevet ændret i forbindelse med brug af projektor og nogle gange vid brug af gamle spil.

Jeg har forsøgt at downloade opdatering af skærmdriveren fra Microsoft, men det har ikke ændret noget.

Håber, nogen kan hjælpe mig.

Vh. Sunik

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 14-04-07 11:11

Der er vel nogle indstillings muligheder til skærmen, da skal du jo blot "hive og slide" i billedet indtil det passer

Kommentar
Fra : sunik

Dato : 14-04-07 12:15

Virker ikke, desværre.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 12:51

har du ikke en fane i din>kærm driver der hedder>kort >indstil opløsningen under>vis alle tilstande>anvend.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 14-04-07 12:53

ok>anvend

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-04-07 19:55

Hvilket styrsystem har du på den E500
På mine e500 køres der XP / ubuntu (gratis linux) med fuld skærm 1024 X 768 32 bit
XP i enhedshåndtering
Standardskærm
skærmkort er ATI RAGE mobility

Du kan hente drivere hos HP/compaq
www.compaq.com
http://search.hp.com/query.html?lang=en&submit.x=7&submit.y=6&qt=armada+e500&la=en&cc=us

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 14-04-07 19:57

Ps. Hvis du en dag smider din armada E500 ud, så kan jeg godt bruge metalrammen som sidder omkring harddisken.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-07 21:53

Det er ikke nok at opdatere dine skærmdrivere. Du skal også installere de rette drivere til din grafikchip/dit grafikkort.

Derefter kan du indstille til de rette skærmstørrelser:

Højreklik på skrivebordet.
Vælg 'Egenskaber' i menuen.
Fanen 'Indstillinger'
..vælg opløsning, farvedybde osv.
Tryk [Anvend] ..eller [Ok]

Samme sted (..under fanen Indstillinger), kan du hvis du trykker knappen: [Avanceret] i fanen; 'Kort' vælge den rette grafikkortsdriver.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 14-04-07 21:57

Ps. Har du tjekket ikonet på dit skrivebord: "Denne computer" ?

Højreklik og vælg: Egenskaber.
Fanen: Hardware.
Knappen: [Enhedshåndtering]
Ikonet: Skærmkort.

?

..er der nogen 'gule' spørgsmåls tegn ...eller flere forskellige drivere at vælge imellem?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 25-04-07 18:18

..og har du prøvet at holde CRTL tasten ned ..og samtidig scrolle med 'hjulet' på din evt. scrollmus?

..eller ændre i browser menuen:

Side->Tekststørrelse-> ???

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : pander45

Dato : 16-05-07 06:20

du ve åbenbart hvoran man ændrer indstill for skærm(har du valgt stræk under skrivebord?). Da du har brugt den til projektor(som jeg ikke har forstand på endnu) kunne det så ikke tænkes der er gået lidt koks i det, så hvad med at prøve at fjerne driveren(eller gå ind på kort indstill og vælge tilbage til default) klikke ok og genstarte computeren, evnt hive stikket ud og evnt batteriet til den har "glemt" indstillingerne. Genstart efter en halv time, insatll driveren igen og lave opsætningen.
Hilsen pander
Forresten for at få større text har du 2 muligheder: i egenskaber for skærm-udseende kan du vælge store skrifttyper og xtra+samme vindue i avanceret kan du ændre på størelsen af flere forskellige ting og så er der lige den med avanceret i vinduet indstillinger-avanceret-generelt, der kan du ændre antallet af DPI 96-120 og bruger defineret, det giver større/mindre skrift.
Good Luck!