/ Forside/ Interesser / Fritid / Lystfiskeri / Spørgsmål
10  arne.jako.. 660
Børnehjul.
Fra : skovgaards
Vist : 1313 gange
50 point
Dato : 09-04-07 17:24

Børnehjul, én-håndshjul eller hvad det nu kaldes. Hvor kan man købe et sådanne og hvad skal man forvente at det koster? Der er et hjul hvor man trykker en knap ned, holder den nede, kaster, og så slipper knappen når linen skal fare der ud af. Min søn har prøver at fiske med et sådanne hjul. Det blev til flere timers fiskeri uden at farmand skulle hjælpe med kludret line og lign,. Han fangede for øvrigt 4 ørreder i en Put & Take børnesø.

Mvh Lasse

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 09-04-07 17:41

du søger et børnehjul.den du søger er et så kaldt lukket hjul,som er rigtig godt at fiske med.

mange voksne bruger den,især svenskere. den er næsten umulig at købe i danmark.
når vi har haft den til salg er det gerne nogle vi har byttet os til med nogle svenskere.
vi har gerne solgt den med stang og line til ca. 225-250.

knæk og bræk.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 09-04-07 18:29

http://www.fiskogfang.dk/shop/default.asp?setlng=26

http://www.rodes.dk/Fiskeri/Stangsaet/ABU-juniorsaet/

Her er et par juniorsæt med sådan et hjul du efterlyser.

De kan som regel også købes i Bilka og andre stormagasiner.

mvh dova

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 09-04-07 18:30

SOM ARDAL123 SKRIVER HEDDER DET ET LUKKET FASTSPOLEHJUL (ups - det her er vist bedre)

ABU har i alt fald tidligere lavet nogle udmærkede af slagsen, men jeg ved ikke, om de stadigt fåes.
Når de ikke rigtigt har været til at sælge i Danmark, tror jeg det skyldes, at forretningerne ikke rigtigt har tagen typen alvorligt. Dem man har kunnet købe, har været noget billigt plastic-bras, som sjældent holdt ret længe. Den lille stift, der skal fange linen når man spinder ind, blev alt for hurtigt ødelag, og fik skåret dybe riller, der hvor linen glider.
Derfor blev de aldrig rigtigt populære her i landet - men det er måske på tide, at en modig forhandler gjorde forsøget igen, for som du selv er inde på, de er smadderlette at bruge - også for børn

Kommentar
Fra : ardal123

Dato : 09-04-07 20:28

jeg tror gerne forretningerne vil sælge de lukkede hjul , hvis man kan få fat i dem, men der er meget sjælden nogle at få. jeg har bl.a. solgt mange til svenskere fordi de siger at de er ikke til at købe i sverrig.
men til dova vil jeg sige.husk pris og kvalitet følges ad.

knæk og bræk.

Kommentar
Fra : skovgaards

Dato : 09-04-07 21:44

Tak for svarene.

Venlig Hilsen
Lasse

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 01-05-07 14:35

Jeg har set et i brugsen ved høm lige forbi ringsted.....

Accepteret svar
Fra : f.elsborg

Modtaget 50 point
Dato : 01-05-07 22:26

Hej igen.
Jeg har fundet nogle hjul her:

http://fiskegrejdirect.dk/

tryk på indkøbsvognen midt på siden, der éfter på "hjul" øverst til højre, der efter på "indkapslede hjul", så kommer der en stripe på 9 stk at vælge mellem, til priser fra kr 69,95 til kr 999 (+div. fragt og ekspedition)

Vh.
Finn

Godkendelse af svar
Fra : skovgaards

Dato : 04-05-07 22:31

Tak for svaret f.elsborg.

Kommentar
Fra : f.elsborg

Dato : 04-05-07 23:07

Selv tak.
Håber du fandt, hvad du søgte.

Vh
Finn