/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Problemer med internet på comp
Fra : anetteogjesper
Vist : 494 gange
50 point
Dato : 22-03-07 12:05

Vi har en bredbåndsforbindelse, som går igennem en trådløs router til den bærbare og med ledning til den stationære.
Nu har vi pludselig fået et problem med den stationære, for der kan jeg pludselig ikke få internetforbindelse, men der er stadig internetforbindelse på den bærbare. Hvad sker der og hvordan løser jeg dette?

Med venlig hilsen
Anette

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-03-07 12:17

Hvis det er kommet pludselig - altså uden div opdateringer eller nye programmer, ville jeg starte med at skifte stikket ud, eller skifte til en anden udgang på ruteren.
Har du tjekket at internetindstillingerne er rigtige?

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 22-03-07 12:26

Ja, men det der er underligt, det er der er altså forbindelse til routeren, men den vil ikke give mig adgang. Den skriver:
"Begrænset eller ingen forbindelse" og når jeg trykker reparer skriver den"...handlingen kan ikke udføres - Fornyelse af IP adresse".
Jeg har jo ikke pillet ved internet instillingerne, så jeg vil regne med de er rigtige.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 22-03-07 13:06

Tag netstikket til routeren ud af comp..............
sluk comp og vent i 10 min
start comp - sæt netstikket i - og prøv igen

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-03-07 15:05

Jeg får samme fejlmeddelelse hvis jeg tænder ruteren Efter computeren.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 22-03-07 17:47

Den kender jeg godt! Har selv været ude for det samme med den ene af mine PC'er!

HIJACK er kodeordet!

Det er muligt at du kan se din router men bliver nægtet adgang til selve nettet!

SÅ CHECK DET!

Kommentar
Fra : anetteogjesper

Dato : 22-03-07 21:48

Hej Severino

Hvad mener du med HIJACK og hvad kan jeg gøre for at afhjælpe og beskytte?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 50 point
Dato : 23-03-07 21:25

Det er et lille smudsigt program der nok har sneget sig ind i din stationære maskine, og stjålet din internet forbindelse.
Sluk din bærebare og vær opmærksom på, om der er aktivitet på din router.

Du kan på www.arlet.dk , finde hjælpeprogrammer til rensning. Her er bl.a. hijackit som vil vise dig hvad der røre sig på din PC.
Jeg formoder at du kan få kontakt med routeren fra din stationære, men bare ikke vil blive lukket ud gennem din gatway til nettet!!??

Godkendelse af svar
Fra : anetteogjesper

Dato : 23-03-07 22:13

Tak for svaret severino.