/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Hvem har skrevet ????
Fra : klars
Vist : 707 gange
200 point
Dato : 19-03-07 23:27

Hjælp !!!!

Er der nogen der kan fortælle mig hvem der har skrevet citatet : I dag er det den første i dag resten at dit liv
Jeg tror at den rette udgave er: Det i dag en ny dag, den første i resten af dit liv

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-07 00:27
Kommentar
Fra : klars

Dato : 20-03-07 00:50

Hej kortoververden !!!!

Tak , der har jeg været

VH
Klars

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-07 01:00

Og der står ukendt forfatter

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-07 01:11

Den oprindelige udgave er:

Today is the first day of the rest of my life

Men hvem der fandt på det vides vist ikke.

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 08:28
Accepteret svar
Fra : Stouenberg

Modtaget 200 point
Dato : 20-03-07 08:28

"Today is the first day of the rest of my life Yesterday a dream and tomorrow a vision. Today well lived As if it's the only one I have Makes every yesterday a dream of happiness And every tomorrow a vision of hope." -- Goeffrey Moss

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-07 10:13

http://www.stat.berkeley.edu/~shanky/quotations.html

Stouenberg fandt åbenbart lige ophavsmanden til

Today is the first day of the rest of my life.

Mirit aallllttsååå

Det er da ikke John denver der fandt på det, han har jo bare lavet en sang med den titel

mvh dova

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 11:11

dova altså !!!! - min tanke var såmænd blot at det er da ham man tænker først på i den forbindelse -

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 20-03-07 13:57

Livets lov af Arthur C. Clarkes:

I dag er det den første dag i resten af dit liv.
I dag er det den sidste dag i første del af dit liv.
Lev hver dag som var det din sidste, og du vil en dag få ret.

http://cooltown.dk/?id=tekst/love

Ziggy99

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 20-03-07 14:23

Sorry,jeg var lidt meget for hurtig

Kommentar
Fra : klars

Dato : 20-03-07 14:26

Hej Alle !!!!!

Der er desværre ikke noget der er kommet længere end jeg var fra start, jeg vil lade mit spørgsmål stå åbent et par dage endnu...........Der er mange der har brugt citatet, men jeg kan kun lige som jer, finde ud af at det er en ukendt, der har skrevet

Tusind tak for jeres insats

VH

Klars

Godkendelse af svar
Fra : klars

Dato : 17-04-07 22:24

Tak for svaret Stouenberg.

Og undskyld at der er gået så langt tid inden at jeg har reageret.

Med venlig hilsen
klars

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 18-04-07 09:22

Velbekommen og ha en go' sommer...

Mvh Steen