/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formattering-gemme foretrukne
Fra : metalfaust
Vist : 534 gange
100 point
Dato : 18-03-07 17:42

Jeg ønsker at slette alle partitioner på min pc, og geninstallere windows xp. Da det er første gang jeg gør det, har jeg naturligvis masser af gode web adresser gemt i mine "foretrukne". Men hvordan undgår jeg at miste dem? Kan jeg sikkerhedskopiere dem over på en diskette?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-03-07 17:44

Det kan du fra dokuments and settings

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 110 point
Dato : 18-03-07 17:51

Fanebladet Filer -> Importer - Eksporter

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-07 17:55

Klik på Denne computer, åben Drev C, åben Document and Settings, åben mappen med dit navn, og der ligger Foretrukne som en mappe, nu kan du kopiere mappen over på en diskette, usb stik eller brænde den på en cd

Godkendelse af svar
Fra : metalfaust

Dato : 18-03-07 19:35

Tak for svaret stl_s.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-07 19:42

I stifinder finder du biblioteket:

C:\Document and Settings\XXXXXXX\Foretrukne\

(XXXXXXX ..er dit bruger ID)

Nu kan du kopiere til diskette f.eks. ved at højreklikke og i menuen vælge: Send til > 3½" diskette (A:)

..eller vælger : 'Kopier' (ALT + c) ..og derefter 'Indsæt' (ALT + v) i A: ..eller et andet drev D:? ..en USB pen? ..MP3 afspiller? ..din iPod? ..eller hvor du nu synes.

Når du vil have dine foretrukne tilbage til en 'ren' installation? Så gør du det 'omvendte':

Kopierer fra A: , D: (e:,f:,g:,h: eller hvilket drev, hvor du nu har gemt), USB pen, MP3 afspiller, iPod, CD-ROM, DVD ..what ever... og indsætter (Send til > eller ALT + v ) i biblioteket:

C:\Document and Settings\XXXXXXX\Foretrukne\

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-07 19:46

Sjovt.... for jeg har hverken menuen 'Filer' vist i IE7 eller har omtalte menu i stifinders 'Filer'

..men faneblade findes jo så mange sjove steder

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-03-07 19:50

Velbekomme

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-03-07 19:58

Molo, den er der i IE6. I IE7 kan jeg nu heller ikke finde den.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 18-03-07 20:08

Gør ik' no'et ...bare spørgeren kan bruge svaret stl_s !

'Min' metode er nu mere eller mindre 'fejlsikret' i XP ..uanset browser version

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-03-07 20:26

Jeps, jeg kender den oz godt Molo. Jeg kan bare godt lide den anden metode. Lidt øv IE7 ikke har den.