/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Kom ind på blockeret domæne!
Fra : rudik
Vist : 496 gange
151 point
Dato : 13-03-07 09:34

hej..
Nu er arto.dk blevet blockeret på skolens administrator computer, så de på koblede computere, der køre over skolens internet, ikke kan komme på arto.dk.
Der må findes en måde at komme uden om dette på.
Er der nogle der kender en løsning på dette?

den skriver dette:

Under Construction

The site you are trying to view does not currently have a default page. It may be in the process of being upgraded and configured.

Please try this site again later. If you still experience the problem, try contacting the Web site administrator.

If you are the Web site administrator and feel you have received this message in error, please see "Enabling and Disabling Dynamic Content" in IIS Help.
To access IIS Help

1. Click Start, and then click Run.
2. In the Open text box, type inetmgr. IIS Manager appears.
3. From the Help menu, click Help Topics.
4. Click Internet Information Services.

Tusind tak for hjælpen :)
Ps. hvis du kun har dumme svar, så lad være med at svare.
Jeg vil kun høre relevante svar

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-03-07 10:35

Hvis administrator har lukket for adgangen, så er der vist ikke meget at gøre....

...med mindre du via internettet kan køre remote-access på f.eks. din hjemme-PC - der så skal stå tændt. Men det kræver at der på skolens computer (klienten) er rettigheder til at installere den nødvendige software. Og det er der nok ikke - netop for at undgå at skolens sikkerhedsprofil kan blive kompromitteret at bl.a. Arto-hungrende unge

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 75 point
Dato : 13-03-07 13:04

Skolerne har set sig nødvendigt at blokere for visse IP-adresser, da der på skolerne findes en del tumper, som ikke kan færdes på nettet med anstændighed, men blot ukritisk klikker på næsten hvad som helst.
Jeg har selv hjulpet den lokale skole med at finde de adresser der skulle blokeres for. De figurerede i loggen, hvilke adresser der har været klikket ind på.
Og det har vist sig, at det ikke er småting som der bliev søgt på (fy fy).
Selv på læreværelset fandt vi pædofilsider, så det er altså ikke alene børnene der er nysgerrige!

Så glæd dig over, at du ikke kan komme til at gøre noget forkert på din skole, selv om du gerne ville!

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 13-03-07 14:50

rolig nu ;)
jeg vil bare ind på arto.dk en chat side for unge. For at komme i kontakt med vennerne der hjemme. I stedet for at bruge msn eller mobilen, eller postvæsenet ;)

Jeg vil ikke ind på porno sider, da det ikke er tilladt. men arto.dk er først lige blevet blockeret, da der kom en latterlig artikel i avisen, med en af vore piger i. noget med at piger lægger seksuelle billeder ud på nettet, også var hun i avisen. det så vores edb mand, og blockerede der efter siden.

men vi andre, vi brugte det jo udelukkende til kommunikation med vore venner

Og jo der må findes en måde at snige sig uden om sikkerheden på. Det er bare med at finde den, og søge nok rundt på nettet. jeg er naturlig vis ikke interesseret i at hacke, men man må kunne snyde sikkerheden, på en eller anden måde

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 13-03-07 15:06

Hvis IP er udelukket - så glem det.....

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 13-03-07 15:52

Citat
Ps. hvis du kun har dumme svar, så lad være med at svare.
Jeg vil kun høre relevante svar

- dumme spørgsmål kræver sg_ da dumme svar, ik? Ellers kan spørgeren jo ikke forstå det...

Kommentar
Fra : kettedk

Dato : 13-03-07 16:38

Skal lige siges, at jeg ikke selv benytter Arto, da jeg synes, at det
er noget værre l*rt, for at sige det rent ud. (pga. alle de pædofile osv.)
Men, da Arto.dk blev blokeret på vores skole, kunne man komme ind på den,
ved at skrive linket sådan her:

https://arto.dk
eller
https://www.arto.dk

Dette virker naturligvis ikke, hvis det er IP'en, der er blokeret, men på
vores skole kunne man godt.

//Kettedk

Kommentar
Fra : rudik

Dato : 13-03-07 20:41

så fik vi det brudt.

måske ikke lige den bedste mest rene hjemmeside. men det virker. en proxy server.

http://private-proxy.net/cgi-bin/cgiproxy/nph-proxy.pl/010100A/687474702s7777772r6172746s2r646o2s

Godkendelse af svar
Fra : rudik

Dato : 13-03-07 20:44

du kom med det mest modne svar severino.
Men jeg kom selv med løsningen, men jeg har ikke lyst til at ikke accepter et svar, for så kan andre folk ikke få glæde af disse indlæg. og jeg kan jo ikke accepter mine egne svar.
så derfor accepter jeg dit, fordi det var det mest modne