/ Forside/ Interesser / Videnskab / Fysik / Spørgsmål
10  CLAN 630
Induktion
Fra : Bue89
Vist : 996 gange
50 point
Dato : 13-03-07 09:05

Hejsa
er der ikke nogen der kan sende mig en rapport og Information om induktion? Har smidt min egen væk

min mail er bue73@hotmail.com

manke tak:)

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 13-03-07 09:17

Rigtige mænd og kvinder laver backup ......................

Accepteret svar
Fra : pbp_et

Modtaget 50 point
Dato : 13-03-07 10:21

Kære ven - det er en halv lærebog, du snakker om! Og Beck har IKKE ret: Rigtige mænd laver ikke backup - men de lærer at bande i en ung alder.
Hvad vil du vide? Det allervigtigste er induktionsloven, som siger at den inducerede spænding i en vikling eller trådsløjfe er vindingstallet gange den hastighed den magnetiske flux ændres med,
u = n * d(Fi)/dt.
Derudover kan nævnes, at dyrt transformer- og motorblik mættes ved cirka 1.8 Tesla, det billige af slagsen cirka 1.6 T, permanentmagneter kan have en remanens på op til 1.5 T (neodym-magneter). Billige keramiske magneter ligger og roder på ca. 0.4 T, og klassiske skolefysik-magneter fra ny af lå vel på 1 T. Efterhånden som de ligger og piller ved hinanden i skuffen falder det til under ferroxdurmagneten (den keramiske)

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-03-07 10:24

Som supplement kan jeg lige nævne, at definitionen for induktans ("selvinduktionskoefficient") er afledt af induktionsloven
u = L * di/dt, hvor L er induktansen.

diskuter aldrig med en idiot. Han vil bare trække dig ned på sit niveau og have hjemmebanefordel

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 13-03-07 10:26

forslag
google efter induction tutorial

eller søg i www.educypedia.be

Godkendelse af svar
Fra : Bue89

Dato : 13-03-07 11:30

1000 Tak for svaret pbp_et.