/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Vichy produkt = flere bumser?
Fra : SjalaJonez
Vist : 3714 gange
100 point
Dato : 08-03-07 17:35

For 2 uger siden startede jeg med at bruge 2 Vichy produkter på apoteket mod uren og fedtede hud (dybderensende gele & det der skintonic der høre med). Jeg renser huden morgen og aften og bruger bagefter en creme fra exuviance ( en dag og en aften creme).

Jeg havde så håbet på at min fedtede hud ville forsvinde bare en lille smule, men det er overhovedet ikke sket!
Her de sidste 2-4 dage er der begyndt at komme flere bumser, end jeg havde før jeg begyndte at bruge det, specielt i panden, hagen og noget på halsen.

kan det være fordi at jeg ikke kan tåle det,? gør det 2 gange om dagen? eller hvordan kan det være..?

SjalaJonez

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-03-07 17:46

Hej Sjalajonez

I min verden er det noget opreklameret fis, at der udefra kan gøres noget ved bumser og uren hud.

Og det det du oplever, med nu at få flerer bumser, er at du med diverse midler lukker de naturlige porrer i huden, så ikke skidtet som kommer indefra, kan komme ud gennem huden, når dette bliver lukke inde af diverse "vidundermidler" så opfatter huden det som et form for fremmedlegeme, og så går der betændelse i det, - læs bumser eller bylder.

Jeg synes det er vigtigere du kigger på fedt og sukkerindholdet i din kost, som er en stærk medvirkende årsag til bumser.

Når jeg har levet usundt nogle dage, er det sikkert og vist, at jeg har gule bumser rundt om på kroppen, som er væk få dage efter jeg igen er begyndt at leve fedt og sukker fattigt.

Venlig hilsen fra Gert, der som 50 årig stadig er i puberteten, hvad bumser angår.

Accepteret svar
Fra : Camillasmoster

Modtaget 110 point
Dato : 08-03-07 17:51

Hej sjalajonez

Når du starter på at rense din hud med et nyt præparat, vil det rense din hud effektivt, så den 'hiver' al urenhed ud til overfladen, så den kommer i bund.

Derefter holder du det vedlige ved at bruge præparatet, som du skriver.

Med andre ord, så vil dine bumser forsvinde igen.

Det lyder til at være lige dét præparat, du skal bruge! Super!

Hanne

Kommentar
Fra : rwo

Dato : 08-03-07 17:52

Hvis huden får den korrekte pleje, kan det i en periode virke som om det hele bliver værre. De nye produkter renser måske i bund, og det kan jo kun komme ud een vej.. så jeg ville nok lige give det en chance.

Prøv eventuelt at dampe din hud over kogende vand med et håndklæde over hovedet, og rens derefter som du plejer (dette kan gøres et par gange om ugen) .

To gange almindelig rens om dagen burde ikke være for meget.

rwo

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-07 18:09

Gå til lægen og få en henvisning til hudlægen. Du skal sandsynligvis have en antibiotikakur i nogle måneder. Derefter kan du sikkert holde bumserne væk med en udvendig behandling.
Men hudlæge først...

--Jeg har været turen igennem et par gange..

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-03-07 19:56

Hudlægen for lidt (pubertets?) bumser?

Antibiotika i flere måneder? du goest - dét er da ikke sundt!

sjalajonez - hvor gammel er du?

vedikkealt - dú skulle måske en tur til hudlægen.

Kommentar
Fra : vedikkealt

Dato : 08-03-07 20:19

Hej Camillasmoster

Nej - gud fader bevares, de arbejder ud fra nogle kemiske principper, som jeg ikke vil forgiftes af, så kan jeg godt overkomme at klemme en bums ud, engang imellem, og en hudlæge aner ikke en hjujende fis, om bumser der kommer indefra - ikke udefra.

Er der direkte tale om en hudsygdom, så har hudlægen sin berettigelse.

Når jeg skal have frisket mit hoved op, har jeg hovedsageligt 2 modeller, Kammille te varmt dampbad, og sjældnere agurke skiver.

Som du måske allerede har luret, er jeg ikke særlg vild med opreklamerede kemiske produkter, tilsat parabener og andre ting jeg ikke kan stave til, det har jeg mit liv for kært til, og sådan har jeg levet fint i 50 år.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 08-03-07 20:58

Tja, der er altså masser af unge, der får kureret deres bumser hos hudlægen. Der ER forskellige muligheder.
Unge i dag behøver ikke at døje med bumser og gå og få liv og selvfølelse mere eller mindre ødelagt i flere år. -Som man gjorde, da JEG var ung!

Læg mærke til, hvor få unge der i dag har dårlig hud? Det er gudskelov ikke noget man behøver at gå og slås med selv og være flov over mere. Jeg havde selv bumser fra jeg var 15 til jeg var over 40. Og SÅ gik jeg til hudlæge. SÅ tålmodige er unge ikke i dag. Udseendet er vigtigt ---Også i de unge år. Akne er bare en infektion ligesom så meget andet. Den er lidt sværere at få bugt med end en urinvejsinfektion eller en halsbetændelse fordi den sidder så yderligt. Men væk skal den nok komme.

Når SjalaJonez er så plaget, at han/hun er begyndt at eksperimentere med dyre cremer og rensemidler, så er det nok på tide at få en henvisning!

Gert, DU skulle måske også snakke med en hudlæge. Jeg har i hvert fald aldrig fortrudt det. Der var eventyrlig virkning efter få dages pillekur. Min eneste fortrydelse er, at jeg ikke fik det behandlet MEGET før.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 08-03-07 21:09

Citat
Når du starter på at rense din hud med et nyt præparat, vil det rense din hud effektivt, så den 'hiver' al urenhed ud til overfladen, så den kommer i bund

Og det er bare SÅ meget gammel overtro

Og

Citat
dybderensende gele & det der skintonic der høre med

Nu er "dybderensende" jo altså ikke dybere end næsten udenpå huden....alt det der med at diverse cremer trænger laaaaaaaannnngt ned i huden og gør gavn enten mod bumser, rynker, appelsinhud, o.s.v o.s.v. , det passer ikke.

For det kan ikke lade sig gøre, på den måde huden er bygget op.

Tænk bare på, at hvis det var muligt....så ville vi sgu suge vand ligesom en svamp når vi går i bad

SjalaJonez

Bumser og uren hud skal kureres INDEFRA....hvis altså det er bumser og ikke fordi det er porerne i huden der er stoppet til af talg og fedtstoffer ("hudorme")

Noget tyder på, at du ikke kan tåle de der midler.

Mild sæbe og vand er den mest effektive kur til udenpå huden.......tal med lægen om det der kommer indefra, og tænk på dine kostvaner.

mvh dova

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 08-03-07 23:43

Jeg kunne lige se mig selv bruge (mild) sæbe i ansigtet!

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 09-03-07 00:38

Birgitta -

Jeg har været til hudlæge i slutningen af sidste år, og hun sagde jeg havde uren hud og skulle bruge netop sådan noget rense gele og skintonic.
Det er ikke sådan at jeg har bumser rundt i hele ansigtet normalt, det er kun lige begyndt her efter jeg er startet på det her. Men sådan en antibiotikakur det ved jeg sku ikke lige om det er noget som jeg vil fylde mig med. Er det ellers ikke bare hos ens normale læge man får recept på sådan noget?

Camillasmoster -

Ja jeg har hørt det der med at det godt kan gå amok i starten når man begynder på det, men havde godt nok ikke regnet med at det var SÅ meget...!
Jeg er en fyr på 20.

Gert & dova

tænker skam meget på min kost og den er vidst helt i orden

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-03-07 02:29

sjalajonez - giv det en chance til at rense helt igennem, før du kasserer det.

Din hud har åbenbart trængt til det.

Bliver det ved og ved, er det måske ikke dét mærke, du skal bruge.

Det kan desværre koste lidt kasse, når man prøver sig frem til det rette - men så bliver man også mere tilfreds med det.

Dag- og natcreme er også til fedtet/uren hud, ikk'?

Hvis jeg bruger en for 'god' (fed) creme, får jeg bumser. Min hud skal kun have tilført lidt fugtighed.

Jeg bruger Nivea Vissage, vaskegel, skintonic, og Aqua Sensation dagcreme, som alle er til mixet hud. Huden omkring øjnene er mere sart end resten af ansigtet - dér bruger jeg øjencremen fra Nivea Vissage.

Jeg er rigtig glad for den serie.

Kommentar
Fra : SjalaJonez

Dato : 09-03-07 12:10

Camillasmoster -

Ja jeg må jo bare prøve og give det en chance så.
Jo cremerne er til fedtet/uren hud det er Exuviance Day Multi-Defense og Exuviance Evening Restorative Complex.
Hva koster den Aqua Sensation reme og hvor får man den?

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 09-03-07 12:42

Jeg kender desværre ikke apotekets mærke.

Nivea Vissage fåes i stort set alle varehuse.

Nogle har har et bredere udvalg end andre, så vælg et stort varehus for at få, hvad du skal bruge.

Priserne ligger under 100 kr. Jeg kikker konstant efter tilbud på det - har været meget heldig at få det hele til en 30-40 kr. pr. stk.

Du skal naturligvis ikke vælte en masse dag/natcreme i ansigtet uanset hvilket mærke, du bruger!

In case du ikke har fået det forklaret på apo:
Og brug en lille spatel el.lign. til at tage creme med, hvis cremen er i krukke.

Kom det, du har fundet ud af passer i mængde, på din håndryg og tage cremen derfra. Hvis du stikker fingrene ned i krukken hver dag, tilføres cremen bakterier, som jo ikke gavner noget.

Kommentar
Fra : punkler

Dato : 10-03-07 13:59

Hejsa!!

Jeg har i flere år haft samme problem som dig. Af erfaring ved jeg, at en ordentlig creme, ansigtssæbe og aftershave/creme kan gøre problemet lettere at løse.
Jeg var ved min egen læge og fik en kur tetracyklin (antibiotika) i ca. 2 mrd., herefter var det værste overstået. Nu bruger jeg en serie fra biotherm (ansigtvask, creme og active shave repair) og jeg har næsten ikke haft problemer siden da.

Desuden har jeg fundet ud af, at en ordentlig gang ansigtsvask inden barbering er lige så vigtig, som en ordentlig aftershavecreme.

Prøv engang at læse dette fra netdoktor.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/bumser.htm
Den er skrevet af Af Flemming Andersen, læge og Ulla Søderberg, speciallæge i hudsygdomme
Artiklen besvarer de fleste af dine spørgsmål.

Held og lykke
Med venlig hilsen
Thomas

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 10-03-07 14:39

God artikel!

Godkendelse af svar
Fra : SjalaJonez

Dato : 16-03-07 16:01

Det er blevet lidt bedre nu, men der er godt nok stadig en del i panden.. men jeg prøver at blive ved endnu

Jeg startede med at bruge vat til at rense det med på huden, men her de sidste par dage har jeg vasket hænderne grundigt også brugt dem til smøre rensesæben ud med, jeg synes det ser ud som om at det virker lidt bedre.
Hvordan plager man helt præcis at gøre det? for jeg er lidt i tvivl om jeg efter rensesæben skal vaske med koldt eller varmt vand, og om man bare plager at bruge vat eller...

Mange tak for svarene Camillasmoster og jer andre.

God weekend.

SjalaJonez

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 16-03-07 16:39

Når du har skyllet/vasket rensesæben af, kommer du skintonic på med et lille stykke vat (som ikke smides i toilettet) - det lukker porerne og snupper det allersidste snavs.

Når det er lufttørret (jeg børster tænder imens), kommer du dag/nat-creme på - ikke fråse, men så du kan mærke, at huden bliver behagelig.

jamm, welbekomme da!

Kommentar
Fra : heleneh

Dato : 21-08-08 12:26

hej

Jeg vil anbefale at bruge produktet "Melissa" som du kan købe i Matas. Det er et rent produkt uden tilsætning. Det er en rensecreme som du også kan bruge til at fjrne øjenmakeup. Det er super godt og din hud skal have ro uden brug af stærke midler.
Så gå til en hudlæge og få antibiotika, det er et tetracyklin de giver og det virker ! jeg har slev været turen igennem! jeg har aldrig haft bumser - så gik jeg til kosmetolog hvor hun smittede mig med staphylokokker og så fik jeg store byldelignende bumser - jeg var GRÆDEFÆRDIG!!
jeg gik til hudlæge og fik tetracyklin og med tålmodighed blev min hud fin igen.
Det er vejen frem - melissa rensecreme og en god hudlæge.

Hilsen mig