/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
Kan man tillade sig det
Fra : Kattrine
Vist : 626 gange
220 point
Dato : 05-03-07 22:42

Jeg har gennem flere år, desværre uden held ledt efter min biologiske mor. Det er meget vanskeligt, da hun immigrerede efter min fødsel.
I det område hvor hun kommer fra, er der flere personer der bærer samme efternavn som hun gjorde på tidspunktet. Kan jeg tillade mig at kontakte de mennesker og spørge om de er i familie med hende, og hvis om jeg kan få oplysninger til min søgen.
Selvfølgelig på en pæn måde, jeg ønsker jo ikke at genere nogen.
Jeg er snart helt udtømt for ideer.

Mvh. Kattrine

Kommentar
Fra : transor

Dato : 05-03-07 23:00

Når man bare skriver pænt høfligt og med følelse og omtanke kan man altid henvende sig hvor som helst.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 230 point
Dato : 05-03-07 23:11

Ja, selvfølgelig kan du tillade dig det, og spørge på en pæn måde.

Håber bare, at du har forberedt dig på, at du måske afvises...også af din mor, såfremt eftersøgningen skulle give resultat.

Der findes mennesker rundt om, der ikke ønsker at få rippet op i fortiden.

Og nu er det jo temmelig mange år siden, og fra dengang sådan noget helst skulle ties ihjel.....og måske hun slet ikke lever mere, din mor og ligeledes måske de mennesker der kendte hende og sagen dengang.

mvh dova

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 05-03-07 23:16

Selvfølgelig da. Vi har et specielt familienavn (ifølge Danmarks Statistik kun 122 stk. i DK) og det bevirker at min mand nogle gange bliver kontaktet (både telefonisk og pr. e-mail) af nysgerrige personer, der har relation til efternavnet.

Det skal lige siges, at vi har en hjemmeside med slægtsforskning og stamtræ - herigennem "opdager" de nysgerrige os

Man kommer langt med høflighed (præsis som transor oplyser)

Held og lykke i din søgen. Men sæt nu ikke for mange forhåbninger om en lykkelig modtagelse, hvis/når du finder din biologiske mor (har du haft en snak med din plejefamilie herom?)

Fandt lige i forbifarten een af mange hp om adoption, måske der er hjælp at hente http://www.adoption.dk/hovedsider/index_adopteret.htm

Godkendelse af svar
Fra : Kattrine

Dato : 05-03-07 23:17

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 05-03-07 23:19

Kom lige i tanke om denne fantastiske side http://www.privatdetektiverne.dk/ hvis du ikke allerede er stødt på dem.

Kommentar
Fra : Kattrine

Dato : 05-03-07 23:33

Tak for dit søde svar hyggemor.

Ja, jeg har tænkt på alle de både gode og dårlige følelser der kan opstå i en sådan forbindelse. Man kan nok aldrig helt forberede sig helt.

Nu er mine forældre ikke mere, desværre, men det er altid noget vi har talt åbent om.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 05-03-07 23:41

Jeg kan fortælle dig, at min svigermor har adopteret en pige væk da hun fødte som 15 årig. Dengang var det jo tys tys. Vi kender hende ikke den dag i dag, men vi ved alle at der findes en søskende mere.

Der er 2 stk. i vores familie som har været bortadopteret som spæd og har senere fundet vej til os. De er begge (20-25 år tilbage) blevet modtaget med åbne arme af os alle. Og når jeg siger alle er vi omkring 30-35, når vi er samlet (altså vores lille kreds)

Så selvfølgelig er der happys endings - men det er ikke noget man skal stile efter i første omgang. Der er ligeså mange ulykkelige slutninger.

Men, det kræver et gevaldigt mod at starte på denne søgning og jeg vil for alt i verden ønske dig held og lykke og håber at du får støtte undervejs i din søgen.

TAB IKKE MODET - når du har besluttet dig, så tro på dette.

De bedste hilsner