/ Forside/ Teknologi / Netværk / Andet Netværk / Spørgsmål
10  dk 1610
Hvilke router?
Fra : kasper006
Vist : 487 gange
150 point
Dato : 04-03-07 14:32

Hej

jeg har lige fået internet hos tele2; før havde jeg ved tdc og af dem havde vi fået en speedstream router.
Når den er på sammen med mit nye tele2 net er min forbindelse kun på 200 kb/s.
så snart jeg fjerner routeren og computeren er direkte til internettet uden router er min forbindelse på 500 kb/s (som den skal være)

Så nu regner jeg med at jeg skal ud og have fat i en ny router, men hvilken en vil i anbefale?

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 75 point
Dato : 04-03-07 16:10

Jeg kender ikke den router i detaljer, men noget kunne måske tyde på at det kan være dens firmware der trænger til en kraftig opdatering.
Men jeg ved ikke om der er lagt en begrænsning ind i den fra TDC's side???
Jeg bruger selv en TopCom WBR654, og den køre fint 2 MBps.

Nogen er tilfreds med Tele2 og andre ønsker dem der hend hvor det stærke peber gror. Måske er de billigere end TDC, men det må være på bekostning af noget andet. Der er ingen af de værende udbydere der forære noget væk. De har hver deres måde at specifisere deres prispolitik, så når alt kommer til alt, med den samme service, så er forskellen ikke så stor, at det er værd at skrive hjem om!

Men jeg vil da håbe or dig, at du bliver tilfreds med Tele2, så har de da mindst en kunde der er det!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-07 16:58

Måske du skulle nulstille den router og opsætte den på ny.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 04-03-07 17:48

Ja det er nødt til at være en indstilling i routeren der ikke passer til Tele" men som passede til TDC. Derfor vil en nulstilling (Reset) af Routeren være det bedste at gøre og så opsætningen forfra iflg. manualen

Måske kunne en firmware opdatering som severino er inde på også hjælpe på hastigheden, men prøv nu reset først.

Kommentar
Fra : kasper006

Dato : 04-03-07 23:33

Tak for svarene.

Nu har jeg prøvet og nulstille den, og det hjalp ikke, jeg kan ikke finde nogen firmware opdatering til den, så jeg tror bare jeg skal ud og købe en ny.

Kan i anbefale en hvor der også er trådløst netværk i (som virker) jeg har hørt om mange hvor deres net forsvinder i 10 sek en gang i timen og mange andre irriterende ting

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 04-03-07 23:38

Jeg bruger Hawking og Dlink som begge har AP (trådløst)
Linksys er også et anerkendt mærke.

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 05-03-07 17:54

Samt US Robotic

Kommentar
Fra : severino

Dato : 05-03-07 20:17

Læs på http://proaccess.jth.net/
Noget kunne tyde på at din router er opsat til TDC.
Så køb en operatør uafhængig!

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 05-03-07 21:38

Har selv købt denne router, og den virker fint. Den fylder heller ikke så meget. På billedet kan man ikke se antennen, men den var med.
Ellers har jeg hørt mange foretrække LinkSys routere.

http://www.shg.dk/link.asp?goto=infobox&varenr=240444

Mvh
CiViC

Godkendelse af svar
Fra : kasper006

Dato : 07-03-07 16:27

Tak for svaret severino.