/ Forside/ Karriere / Offentlige / Andet offentlige / Spørgsmål
10  jakjoe 697
oplysning af adresse på folke
Fra : fooler
Vist : 649 gange
50 point
Dato : 26-02-07 22:10

Hej
Vi skal til at lave en gl klassefest, nu er der jo nogen vi mangler adresser på. Kan man igrunden gå på folkereg og få oplyst adressen på XXX YYY , hvis nu adressen ikke er beskyttet.

Accepteret svar
Fra : iah

Modtaget 60 point
Dato : 26-02-07 22:27

Som privatperson, er du i dag henvist til at gå ned på det lokale kommunekontor. De har sandsynligvis kun åbent mellem 10 og 15 mandag-fredag, og prisen er 52 kr. pr person du søger!

Vi synes, at der skal være lige adgang for alle, og har derfor designet et site, hvor man med Dan-kort kan betale for at søge i de samme oplysninger som firmaer kan. Og specielt skal det være billigere, man skal vist være bank for at kunne se det rimelige i en pris på 52 kr. for et databaseopslag! Prisen på vores søgningen er belastet af ISDN-linie, og høje faste abonnement til CPR-kontoret, men vi regner med at kunne tilbyde en pris på mellem 5 og 10 kr. pr. søgning.

http://www.folkeregisteret.dk/

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 22:28

Du kan skrive til folkeregistret. Det koster ca. 60 kr per adresse at få den nye oplyst.

På alle adresser, der ikke er beskyttet, vil du kunne få den nye oplyst.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-02-07 22:28

Nu skal jeg skynde mig at sige, undertegnede har intet med sitet at gøre, jeg kopierede bare fra siden...

iah

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 22:34

iah

Den side du henviser til er jeg da lidt i tvivl om.

Man ender måske med at blive medlem Frelsens Hær.

Den side har intet med borgerservice at gøre.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 22:36

Prøv lige at læse under "Find Familie"

Kommentar
Fra : iah

Dato : 26-02-07 22:40

ans

Nu ikke blande tingene sammen - funktionen er der uanset hvem der står bag...

Frelsens Hær er da en god organisation for mange mennesker.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 22:48

Jeg vil nu bruge denne side

Citat
Oplysninger fra CPR om andre
Du kan henvende dig til din kommunes folkeregister, hvis du ønsker oplysninger om andre personer. De oplysninger du umiddelbart kan få, er aktuelle navne- og adresseoplysninger - medmindre personen har navne- og adressebeskyttelse. Du kan også få at vide, om personen er død, rejst til udlandet eller er umyndig.

For at få udleveret oplysninger skal du dog kunne identificere den person, du ønsker oplysninger om ved navn samt enten fødselsdato eller adresse.

Hver henvendelse koster op til 52 kr. (2007).

http://borger.dk/forside/borger-og-samfund/folkeregistrering/oplysninger-fra-folkeregistret-cpr#Oplysninger%20fra%20CPR%20om%20andre

Hvis du har navn og tidligere adresse, evt. fødselsdato så kan du, hvis adressen ikke er beskyttet få den oplyst.

Det koster så 52 kr, men til gengæld bliver du ikke opkrævet et beløb til en religiøs sekt, som du ikke ønsker at være medlem af.

Tro mig du vil få mails fra "folkeregistret" som iah henviser til.

Godkendelse af svar
Fra : fooler

Dato : 26-02-07 22:54

Tak for svaret iah.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 22:55

Held og lykke med Frelsens Hær fremover.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 26-02-07 23:03

Og jeg håber da ikke at jeg skulle være blandt de "eftersøgte" De "eftersøgte" vil også modtage mails fra Frelsens Hær.

Næh hold dig til Borger Service.

Kommentar
Fra : iah

Dato : 27-02-07 18:57

Selv tak fooler håber du finder hvad du søger!

iah

Citat
Held og lykke med Frelsens Hær fremover.

> ANS - Er det noget du erfaringer med, eller er det bare en fordom du lufter her?

iah