/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Gammel bog om Paris
Fra : vombatsi
Vist : 705 gange
100 point
Dato : 24-02-07 13:03

Auguste Vitu : Paris
For rigtig mange år siden købte jeg ovenstående bog om Paris til min mor i et antvikariat. Nu har den i mange år stået bagerst i et skab, og så fik jeg lyst til at finde ud af lidt mere om den.
Bogen er i meget stort format, på fransk og fuld af stik fra Paris som ser ud til at stamme fra århundredeskiftet - altså ikke det sidste! Den er på 500 sider - og kan man fransk kunne den sikkert være interessant.
Nogen ideer om hvordan jeg kan finde ud af mere
vh vombatsi

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 24-02-07 13:24

Du kan spørge hos en antvikariat, eller auktionshuse f.eks http://www.lauritz.com/Default.aspx?LanguageId=1

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 24-02-07 13:26
Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 110 point
Dato : 24-02-07 13:37

Bogen er oversat til dansk af E. Skram

Citat
Vitu, Auguste: Paris. Oversat af E. Skram. Med originalillustrationer af Franske Kunstnere. 1892.

http://www.antikvariat.net/browse/thu_v_3.htm

Så hvis du ikke kan fransk var det måske en ide at finde den på dansk.

Prøv evt. biblioteket.

God weekend

Godkendelse af svar
Fra : vombatsi

Dato : 24-02-07 15:19

Tak for svaret ans. - fandt min bog der - den findes vist i mange eksemplarer så den ryger ind i skabet igen
vombatsi

Kommentar
Fra : ans

Dato : 24-02-07 15:22

Selv tak