/ Forside/ Interesser / Dyr / Fisk / Spørgsmål
10  Gennie 710
Vil gerne køb Fresk fisk
Fra : pk2dk99
Vist : 4542 gange
50 point
Dato : 24-02-07 00:47

Hej
Jeg bor i Rinsgted og vil gerne køb billigt og fresk fisk. Laks eller Torsk.
Er der nogen som kan hjælp mig at Hvor kan man køb FRESK fisk????
Vil meget gerne have adress og hvad tid kan man få fisk?
Mange tak
Gode weekend
mvh
pk2dk99

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 24-02-07 02:11

Ja, det lyder 'mystisk' at de åbenbart ikke har fisk- og vildtforretninger i Ringsted: http://www.kommunalbogen.dk/branchesog.php?branche=7267&omrade=194

..og dog. Fang dem selv: http://www.degulesider.dk/vbw/firma/fb.do?twoFieldName=Fisk%3A+Fiske-+og+vildthandlere&twoFieldAddr=ringsted&Image52.x=0&Image52.y=0

..men mon ikke den lokale brugs kan bestille hjem til dig?

Disse firmaer har (måske)?
Citat
Centerkiosken/Center Frugt & Grønt

Branche: Frugt Grønt Fisk Nørregade 112, st. th
4100 Ringsted 5767 5316
Frugt og Grønt Center

Branche: Frugt Grønt Fisk Nørregade 16
4100 Ringsted
Nærbutik

Branche: Frugt Grønt Fisk Nørregade 23
4100 Ringsted
Sila Frugt&Grønt I/S

Branche: Frugt Grønt Fisk Nørregade 47
4100 Ringsted

http://www.lokalshop.dk/search.asp?landsdel=3&brancher=Frugt+Gr%F8nt+Fisk&byer=Ringsted

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : alka

Dato : 24-02-07 10:51

Kan man købe friskfanget fisk i en fiskeforretning? Når jeg spørger, så er det fordi vi i nærheden af hvor jeg bor, har to fiskeforretninger, men alle fisk har matte øjne og gælderne er absolut ikke lyserøde. I de år vi boede i Vendsyssel, var det et par fiskeforretninger i Hjørring, men ikke engang der kunne man købe friskfanget fisk, det kunne man til gengæld ved kutterne på havnen i Hirtshals!
Det er nok pga., at en stor kutter er på havet i et par uger. De fisk der fanges først, kan naturligvis ikke være friskfanget, selv om de har været nedkølet.

Accepteret svar
Fra : emab

Modtaget 50 point
Dato : 24-02-07 18:16

Der kommer fiskebil på torvet i Ringsted, og ved dk tanken på Køgevej i hvert fald 'en gang om ugen, men kan desværre ikke huske hvilke dage.
Desværre molokyle de forretninger du nævner er allesammen "kun" grøntforretninger.
Købe helt frisk fisk kan du ikke i Ringsted, og jeg tror, at det du køber i dagligvareforretningerne er lige så friske som dem. der findes i fiskevognen, men de har nogle andre ting, end supermarkederne, f.eks. røgvarer.
For at købe helt frisk fisk, skal du ud til en af havnebyerne og have fat i de lokale fiskere for at høre om du kan købe af dem. Ellers må du selv ud med fiskestangen
hilsen emab

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-02-07 19:59

hmmmmmmmmm. Tak for svar.
Jeg har høret fra nogen at man kan køb fisk på køge havn. Men jeg ved ikke at havd tid og hvilken dag. Jeg har heller ikke adress til sted.
mvh
pk2dk99

Godkendelse af svar
Fra : pk2dk99

Dato : 21-05-07 07:54

Tak for svaret emab.