/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Folkeskolevikar
Fra : Ibbersen
Vist : 9827 gange
20 point
Dato : 22-02-07 00:29

Jeg synes aldrig der opslås stillinger som folkeskolevikar, men der er måske konstant bejlere til jobbet. Hvad kræves der egentlig? Jeg er ved at være færdig med en videregående uddannelse og kunne egentlig godt tænke mig at prøve det for en tid. Også for at komme lidt væk fra mit fag.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 30 point
Dato : 22-02-07 00:41

Hej ibbersen.

Du kan jo forhøre dig her på 'pædagogisk Vikarbureau' :

http://www.pvb.dk/Web/Forside/SKOLER/kvalitet+i+folkeskolen

Held og lykke

Vh Dorthe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-07 06:53

Det kræver ikke noget specielt at blive folkeskolevikar.

Min datter er vikar, og hun siger at du bare skal henvender dig til de skoler hvor du kunne have lyst til at arbejde, så kan du blive skrevet op.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-02-07 09:53

Nordsted, det kommer an på hvor i landet du er..

Her i det sydfynske, hvor jeg bor, vil de nogen steder ikke have vikarer, der ikke er læreruddannet.
I modsætning til Nordsjælland er der mangler lærere, er det en helt anden snak.

Hernede ser man ikke gymnasieelver - som ellers er mindstekravet i Nordsjælland - som lærervikar

Vaxen

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-02-07 09:58

I øvrigt, Ibbersen, måden man får stilling som lærervikar er at ringe til skolerne i dit nærområde.

Tilkaldervikarstillinger bliver ikke slået op.

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 10:05

Som Nordsted1 og vaxen: Hvis det er noget du brænder for? ...så ring til den nærmeste folkeskole. De vil tage imod dig med kyshånd ....såfremt du indviljer i, at de må tjekke hos politiet, at du ikke har 'sager' som indvolvere pædofili.

(Oplysninger som det tager få minutter at indhente telefonisk, såfremt du skriftligt giver tilsagn)

</VIKAR>

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-02-07 14:12

Nej, du skal ikke ringe. Du laver et kort CV og tager det med til de par folkeskoler du har i din nærmeste omkreds. Her skal du tale med viceskolelederen, som er den der normalt står for at ansætte vikarer. Så har du måske allerede dagen efter et job.
Good luck.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-02-07 14:20

qfha, man kan ikke forvente, at den, der er ansvarlig for ansættelse af vikarer har tid, når man kommer anstigende uanmeldt.

God ide med CV - det kan altid bruges, men det er i mine øjne både mest respektfuldt og mest givende at ringe og lave en aftale om et møde, end at møde op uanmeldt når det drejer sig om job på en skole..

Jeg har iøvrigt selv været lærevikar og de skoler, jeg har været på har det været sådan de rekruterede...

Vaxen

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 14:24

JO... du skal ringe først ...for at aftale et møde

Man kan jo som bekendt ikke give skriftligt tilsagn via telefonen

CV'et kan du tørre røv i eller rulle joint's af

Ingen Vice-inspektør tager for 'alvor' dette papir for gode varer alligevel

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 22-02-07 14:30

Selvfølgelig en god ide at aftale et møde, men ikke resten.

CV skal være vicens huskeseddel. Hvem pokker kan huske den ene fra den anden - MOLOKYLE....

mvh
qfha

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-07 14:35

Min datter ringde bare til skolen og bad om at tale med inspektøren, han skrev hende op, og meget kort tid efter blev hun ringet op, at nu var der brug for hende, hun blev rundvist på skolen efter hun var startet ..slut finale

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 15:42

Jeg ringede ...mødte op ...mit CV. blev skubbet til side ..og jeg blev spurgt:

Hvorfor vil du gerne arbejde med os og børnene hér på skolen?

..senere: Kan du starte i morgen?

...no further comments

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-02-07 15:55

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-02-07 16:14

Citat
Jeg ringede ...mødte op ...mit CV. blev skubbet til side ..og jeg blev spurgt:

Hvorfor vil du gerne arbejde med os og børnene hér på skolen?

..senere: Kan du starte i morgen?

...no further comments

Jeg gjorde det samme - bare uden CV'et...

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : Ibbersen

Dato : 22-02-07 17:14

Tak for svaret. Det kan jeg virkelig bruge

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-02-07 17:18

Selv tak Ibbersen og rigtig meget held og lykke med det!

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-02-07 18:07

Godt at du lyttede til vil.du

</MOLOKYLE>