/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Andet familie & relationer / Spørgsmål
10  clou 540
indbydelse til konfirmation
Fra : jelre
Vist : 1052 gange
29 point
Dato : 13-02-07 12:32

min kones søster (42 år) er blevet skilt og har fundet sig en elsker, der er gift i forvejen. Det hele er sådan noget tys tys og vi må ikke sige noget til andre, så hans kone ikke finder ud af noget. nu skal vi holde konfirmation og min kones søster insisterer på at få hendes elsker med til festen. min svigermor siger at han ikke får et ben inden for døren så længe han ikke har afklaret sine forhold inden. Vores tidligere svoger kommer også til festen.
Skal elskeren med til familiefesten eller hvad ???????????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 12:39

Absolut NEJ.....

Det er en FAMILIEFEST....

Kommentar
Fra : Vonna

Dato : 13-02-07 12:47

selvfølgelig skal elskeren med til jeres famieljefest ,send hans kone en indbydelse også ,så bliver det festen over alle fester

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 13-02-07 12:47

Hvad syntes i selv om elskeren, er det en i har lyst til at være sammen med?? Hvis det er, så inviter ham, ellers ikke

Elskeren skal vide, at hvis han deltager i konfirmationen, så er det forhold ikke en hemmelighed
længere

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 12:49

Nu er det jo ikke din kones søster, der skal holde konfirmation og skal derfor heller ikke bestemme, hvem der skal med.

Jeg ville ikke invitere ham den eneste ralation hun har til ham på nuværende tidspunkt, det er at han er hendes elsker.

Hvad mener du og din kone selv !!!!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 12:50

Vonna

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 12:53

ralation =relation det var en upser, men det kan det også blive hvis elskeren kommer med til konfirmationen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 13-02-07 13:17

Citat
Det hele er sådan noget tys tys og vi må ikke sige noget til andre, så hans kone ikke finder ud af noget
... lyder det ikke helt forkert ????

Citat
min svigermor siger at han ikke får et ben inden for døren så længe han ikke har afklaret sine forhold inden
... det vil jeg give svigermor helt ret i - et uafklaret forhold er ikke til at forholde sig til under alle omstændigheder - og må konen ikke vide noget så er forholdet absolut uafklaret både overfor søster og kærestens/elskerens kone

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-02-07 14:06

Han må sq vælge - at satse eller vælge det trygge!
Derefter kan han inviteres til konfirmation - alt efter, hvad han vælger - ingen kan få alt på denne Jord...!

Han har selv bragt sig denne position udenfor denne familie!

Og hvis det skal forblive en hemmelighed, keine konfirmation for ham!

Uden at kende til de videre omstændigheder, bliver jeg vred over denne mands opførsel!

Hanne

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 14:18

Søsteren prøver vel på denne måde at tvinge igennem at elskerens kone får noget af vide.

På nuværende tidspunkt har jeg ikke sympati for hverken søsteren eller elskeren.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 13-02-07 14:20

Det drejer sig vel om BARNET og IKKE resten af den pukkelryggede

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-02-07 14:52

Citat
Det drejer sig vel om BARNET og IKKE resten af den pukkelryggede

refi har ret!

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-02-07 14:55

Ja vel drejer det sig om konfirmanden og ikke om søsterens elskovsleg med en gift mand

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 13-02-07 15:59

Han har det sandelig godt, denne elsker - et fint eksempel på at man faktisk KAN både blæse og have mel i munden

Konfirmanden bestemmer vel - men jeg ville overhovedet ikke deltage i sådan en gang rod, jeg ville tænke på denne 'elskers' stakkels kone som i dén grad bliver holdt for nar - bvadr

Vh Dorthe.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 13-02-07 16:56

Det er dig , din kone og konfirmanden, der bestemmer hvem i vil have med.

Din svigermor og svigerinde skal ikke blande sig.

Jeg vil råde til at i ikke inviterer elskeren med. Så kan søsteren jo selv om , om hun vil komme.

Accepteret svar
Fra : emab

Modtaget 29 point
Dato : 13-02-07 16:58

Jeg Har lidt svært ved at gennemskue om i vil have ham med. Du skriver sådan set kun hvad søsteren siger og hvad svigermoderen siger. Det er jeres barns fest, derfor er det jeres barn og jer der bestemmer. Synes i han er rar, så inviter ham, kender i ham ikke, er der ingen grund til at i skal lære ham at kende til jeres barns konfirmation.
God fest, håber at det hele ender godt for jer. Og hans kone finder ud af det.

Godkendelse af svar
Fra : jelre

Dato : 13-02-07 17:40

Tak for svaret emab.
Egentlig ønsker vi ikke at han kommer med til festen, fordi vi ikke har hilst på ham en eneste gang endnu og fordi han har holdt min svigerinde hen i næsten 8 mdr med at han lige skal være fri af sit forhold og at det ikke er så let at fortælle konen det og du ved bla bla bla.
vi føler at han tager røven på min svigerinde og bare hygger sig med en i hver lejr.
Måske er det os der er en smule gammeldags eller hvad ???

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 13-02-07 18:19

Citat
Egentlig ønsker vi ikke at han kommer med til festen, fordi vi ikke har hilst på ham en eneste gang endnu og fordi han har holdt min svigerinde hen i næsten 8 mdr med at han lige skal være fri af sit forhold og at det ikke er så let at fortælle konen det og du ved bla bla bla.
vi føler at han tager røven på min svigerinde og bare hygger sig med en i hver lejr.
Måske er det os der er en smule gammeldags eller hvad ???

Nej, I er absolut ikke gammeldags!

Svigerinden og hendes elsker holder hans kone for nar (og måske børn) - dét er åbenbart ikke gået af mode....

Kommentar
Fra : Nischa

Dato : 13-02-07 18:45

Alle folks moralske eller frigjorte meninger er jo egentlig underordnet.

Jeg synes at din svigermor bør blande sig udenom, og din kones søster slet ikke skulle insistere da det er jer der holder festen og ikke dem.

MEN tager i ham med er det ham og deres forhold der kommer i centrum i stedet for jeres barn. Og da det er konfirmandens dag bør intet tage fokus fra ham/hende!

Kommentar
Fra : emab

Dato : 14-02-07 13:32

Jeg synes bestemt ikke at i er gammeldags, hvis det var mig ville jeg ikke bruge en familierelateret fest til at møde ham første gang, men gøre det uformelt over en middag kun jer og søster med vedhæng, og jeg synes det er synd for søster hvis hun insisterer, for det første er det svært for jer bare at kunne lide ham, hvis han har holdt hende hen, for det andet, risikerer hun også at ødelægge jeres forhold til hende, for man bliver en lille smule irreteret når der er andre der synes de skal bestemme hvem man skal invitere, specielt når det er for hendes skyld og ikke for jeres. lad hende ikke ødelægge jeres fest, snak med hende, hvis hun har en lille smule sund fornuft er jeg sikker på hun forstår.
Endnu engang god fest
emab

Kommentar
Fra : storetåen

Dato : 16-03-07 00:39

Spørg konfirmanden!
Uden hensyntagen til andre, så må det handle om konfirmanden den dag, og andre må indordne sig efter konfirmandens ønsker... -ikke din søsters eller...