Hårgele og hårvask
Fra : hanne40
Vist : 800 gange
20 point
Dato : 23-01-07 21:18

Hej.
Mon nogen har et godt råd
Min stor teenagesøn har kommet for meget eller for dårligt hårgele (Dax) i sit hår.
Det er nu gennem længere tids brug blevet meget tungt og meget fedtet.
Uanset hvor meget han vasker hår, er det ikke til at få ud af håret igen. (han bruger
ikke voks mere). Håret bliver ved med at være fedtet.
Mit spørgsmål er:
Hvordan får han nemmest dette gele ud af håret igen?

Fra : Nordsted1

Dato : 23-01-07 22:04

Han kan prøve en helt almindelig "gammeldaws" håndsæbe, dem i fast form, det har vi prøvet med held, jeg kan ikke huske hvad "ungen" havde kommet i håret, men det var denne sæbe der hjalp

Fra : hanne40

Dato : 23-01-07 22:16

Mange tak for hjælpen.
Det vil blive prøvet af i morgen
Sød hund forresten - har en af samme slags
Hilsen Hanne

Fra : ans

Dato : 23-01-07 22:18

Din søn skal til frisøren for at få det vasket ud.
Når han har fået det vasket ud, så skal han aldrig nogen sinde mere bruge det, men betale mere for en god voks.

Min søn har også været den tur igennem.

Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-07 00:11

Hejsa navnesøster

Førhan kommer vand i håret, skal han massere shampoen i rigelige mængder ind i håret.

Vand preller af på fedt!

Han skal kunne mærke, at shampo og fedtstof lissom bliver blandet.

Så skyller han ud - forhåbentlig er fedtet ude af håret.

Ellers må jan tørre håret og starte forfra.

Opvaskemiddel kan også bruges.

Det gælder om at være meget grundig!

Hanne (udd. frisør)

Fra : ans

Dato : 24-01-07 00:16

Voksen DAX er noget af det værste man kan bruge.

Der skal bruges en specialshampoo for at få DAX ud af håret igen.

Fra : Camillasmoster

Dato : 24-01-07 06:57

Ja, DAX er noget skidtfjedt at få ud af håret!

Fra : karenD

Dato : 24-01-07 12:11

Jeg har set, at Matas har en specialshampoo til at fjerne rester af hårprodukter med.

Om den vil være effektiv i sådan et slemt tilfælde ved jeg ikke, men det hjælper på min mands hår, når han har brugt rigtig meget hårlak...

Fra : hanne40

Dato : 24-01-07 16:50

Mange tak for hjælpen.
Vi vi nu prøve tingene af - vender tilbage om det virker
Hanne

Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 17:44

Ja tak, og hjælper det ikke, så må han til frisøren selv om det er en meget dum årstid at blive klippet på

Fra : hanne40

Dato : 24-01-07 18:59

Hej.
Nu har vi prøvet at massere/gnide shampo og lidt opvaskemiddel ind i tørt hår og derefter skyl. Det har faktisk hjulpet utroligt meget. Det skal bare lige gøres 1 gang til, så tror jeg faktisk håret er fri af fedtet. SUPER.
Så mange tak for hjælpen, vi anede faktisk ikke hvad vi skulle gøre.
Og jeg tror ikke min teenagesøn skal prøve dette nummer 1 gang til
Han har vist lært lektien - så DAX er røget i "skralderen"

Hanne

Fra : Nordsted1

Dato : 24-01-07 19:10

Næste gang køber han bare vandbaseret voks, hvis han altså absolut SKAL bruge det

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 24-01-07 19:25

Man kan også få DAX vandbaseret, men det er lige så slemt, som det der ikke er vandbaseret.

Min søn køber altid voks hos frisøren. Det koster mere, men det kan vaskes ud og hovedbunden bliver ikke ødelagt af et tykt lag.

Han bruger Sebastian eller American Crew.

Godt du har smidt DAX ud og køb det aldrig mere (eller din søn)

Fra : hanne40

Dato : 24-01-07 19:29

Tak for rådene..
Jeg tror ikke han skal bruge noget foreløbig...smiler..
Men næste gang han er ved frisør må han købe noget der - det er vist det klogeste..
tak

Godkendelse af svar
Fra : hanne40

Dato : 24-01-07 19:31

Tak for svaret ans.

Fra : hanne40

Dato : 24-01-07 19:33

Hov - jeg gjorde det forkert - har ikke prøvet dette før..
Det var Camillasmoster (Hanne) som absolut havde noget jeg virkelig kunne bruge og som virkede helt perfekt, men kender ikke denne hjemmeside og pointsystem.
Men vil helt sikkert bruge denne side igen, og så må jeg jo lære at gøre det rigtigt
Sorry
Hanne

Fra : ans

Dato : 24-01-07 19:45