Gendanne erstattet fil
Fra : LNM
Vist : 3010 gange
400 point
Dato : 08-01-07 17:35

Min datter er i gang med at lave en stor skoleopgave og er kommet galt afsted - HJÆLPPPPPP
Kan det lade sig gøre at gendanne en fil, når man i Word er kommet til at gemme et nyt dokument oveni det oprindelige, altså har sagt ja til erstat eksisterende??? Det skete ved, at hun havde to dokumenter åbne og så selvfølgelig troede, at det var noget til den oprindelige opgave hun gemte.

Fra : refi

Dato : 08-01-07 17:39

Nej....

Eneste chance er hvis word er sat op til at autogemme med visse mellemrum....

Så kan du være heldig der ligger en .tmp fil et eller andet sted....

Prøv at søge efter filnavnet på HELE komputeren (også i skjulte filer)

Fra : Nordsted1

Dato : 08-01-07 18:51
Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 400 point
Dato : 08-01-07 19:30

Word og andre officeprogrammer har en kørende backup indtil der afsluttes normalt. Der vil være et $ tegn ved filen, men den bliver kun stående hvis programmet går ned.

Desværre mener jeg ikke en overskrivning kan gendannes, så hvis et ændret dokument bliver gemt med ja til overskrivning...........så er det overskrevet.

Ps. Et system jeg selv bruger er at gemme og arbejde i en ny udgave
hver gang jeg åbner eller har fortaget et stort stykke arbejde på filen.

abc1.doc..............oprindelig start
abc2.doc............kopi
abc3.doc............kopi
abc4.doc............kopi
Så kan man altid vende tilbage til forige nummer.

Fra : refi

Dato : 08-01-07 20:15

Et andet alternativ....

Marker AL tekst ved start - kopier...... (uden at sætte ind igen... )

Så har du en kopi i udklipsholder indtil programmet lukkes.....

Godkendelse af svar
Fra : LNM

Dato : 09-01-07 19:58

Tak for svaret e.c.