Alfred Romeo Sigbold Jensen
Fra : larshau
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 20-12-06 00:13

Alfred Romeo Sigbold Jensen blev født 12 mar 1851 i København, men i hvilket sogn?
Han blev gift med Flora Eleonora Jansen 27 sep 1878 i Skt. Nikolaj Holbæk.
Flora blev født 23 mar 1859 i Frederiksberg.

Jeg søger forfædre og børn til dette ægtepar.

Fra : steenvin

Dato : 20-12-06 09:31

Hej Larshau

følgende fundet, måske kan jeg tilføje nogle nye oplysninger til det du allerede ved:

Holbæk Skt. Nikolaj viet den 27. september 1878

ungkarl og købmand Alfred Romeo Sigbold Jensen af Kalundborg, 27 år født i Kbh den 12. august 1851, døbt den 5. oktober. Konfirmeret den 8. oktober 1865 i Slagelse. Tillysning begyndt den 8. september.

Jomfru Flora Eleonora Jansen, datter af Jernstøber Svend Jansen og hustru Ane Margrethe Jørgensen, 19½ år gammel. født den 23. marts 1859 og døbt den 25. april i Frederiksberg.

Som forlovere: H. Jensen Brudgommens fader og F. Rønne, brudens svoger (altså mindst en søster til Flora)

Holbæk Skt. Nikolaj 12. april 1874

Flora Eleonora Jansen (mener der står morhus skolen)
Jernstøber Svend Jansen og hustru Ane Margrethe Jørgensen
født i Frederiksberg den 23. marts 1859
Ikke nogle nye oplysninger om fødested - men du fik hendes konfirmation

Slagelse Skt. Mikkels den 8. oktober 1865

Alfred Romeo Sigbolth Jensen
Komis Hans Jensen her i sognet
født den 12. august 1851 i København

Du kan evt lede videre i konfirmations sognene efter eventuelle konfirmerede søskende og du kan evt se i Kalundborg tilgang, da han jo står som Kalundborg ved bryllup

Med venlig hilsen Steenvin

Fra : larshau

Dato : 20-12-06 10:01

Tak for oplysningerne Steenvin.
Jeg har selv været inde på de samme opslag, men det har knebet lidt med at tyde alt, hvad der stod skrevet!
Det er mit håb, at finde oplysning om Romeo's fødesogn i København, så jeg kan få lidt flere data frem om ham.
Jeg kan oplyse at jeg har noteret følgende børn af Romeo og Flora:
Agnes Margrethe Kirstine Jensen, født 18.aug 1879, Vor Frue Kalundborg
Helene Frederikke Jensen, født 8.aug 1881,Skt. Nikolaj Holbæk
Aage Jansen Jensen, ingen data
Venlig hilsen Lars

Accepteret svar
Fra : steenvin

Modtaget 100 point
Dato : 20-12-06 11:56

Hej Lars

Du skrev du var interesseret i forfædre og børn, så jeg har søgt lidt videre og fundet følgende, det kan være du allerede ved det hele - men du får oplysningerne alligevel.

Frederiksberg kirke

Født den 23. marts 1859 Flora Eleonora Jansen, døbt den 25. april 1859 i kirken

Svend Jansen, jernstøber og hustru Ane Margrethe født Jørgensen, Vesterbro ?? nr 65 og 66

Faddere: værtshusholder Clausens hustru Ellen Maria, pigen Maria - barn af ???
og faderen

Anmærkning: moderen (ane margrethe) 38 år gammel

Frederiksberg kirke

Født den 25. november 1854 Wilhelmine ??? Jansen, døbt den 29. april 1855 i kirken
(jeg kan altså ikke tyde hendes mellemnavn)

Svend Johansen, jernstøber og hustru Ane Margrethe født Jørgensen, Vesterbro nr 36

Faddere: Madame Ida Olsen født Rasmussen, pige Maria Bruun, former Olsen, smedesvend Carl ?? og smedesvend Olsen

Anmærkning Moderen 35 år gammel. Faderens efternavn Jansen
og så står der en dato 6/9-66 hvad den skal bruges til er spørgsmålet, det er ikke hendes konfirmation for så er hun kun 12 år, og forældrenes vielsesdato kan det heller ikke være.

Holbæk Skt. Nikolaj viet den 5. november 1875

Ungkarl købmand i Roskilde Hans Erhard Beck Schultz født på Skagen den 10. oktober 1845, døbt i ??? den 21. juni 1846, konfirmeret den 7. april 1861, han 30 år gammel.

Jomfru Vilhelmine ??? Jansen, datter af jernstøber Svend Jansen og hustru Ane Margrethe Jørgensen af Holbæk. født i København den 25. november 1854 i Frederiksberg og døbt den 29. april 1855 og konfirmeret, hun 20 år gammel

Forlovere: toldcontrolleru i Helsingør Schultz /: skriftlig af 30/9:/ og
jernstøber Svend Jansen.

Håber du kan bruge lidt af det, - det var endnu en søster til Flora (for den ene var jo gift med en Rønne)

Hilsen Steenvin

Godkendelse af svar
Fra : larshau

Dato : 29-12-06 11:01