/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Kandu.dk / Spørgsmål

Kandu.dk
Jeg er blevet hacket af ???
Fra : disken
Vist : 1065 gange
20 point
Dato : 27-11-06 20:59

Leg med andres adresser, eller har i virkelig så meget i mod mig.
Den er gået videre til vedkommende, men kan IKKE fatte, at en anden VELKENDT
BRUGER HERINDE KAN SVARE ???????????????
fra min profil.

Fra : miritdk

Dato : 27-11-06 21:04

hva´ du det ?????

Fra : bentjuul

Dato : 27-11-06 21:06

Så offentliggør hvem det er

Fra : bentjuul

Dato : 27-11-06 21:08

Eller skift password så er det slut

Fra : berpox

Dato : 27-11-06 21:11

Så så, små slag, disken..... der er nogle her der prøver at finde hullerne, for at få dem lukket!

Jeg har lige afdækket, at det kan lade sig gøre, at svare på andres tråde i private indlæg. Hvordan siger jeg ikke. Men jeg har samlet bevismateriale, og sender en mail til Kandu-teamet herom.

Fra : disken

Dato : 27-11-06 21:26

Citat
[...]

FUK dig,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
hvad HELVEDE LAVER DU PÅ MIN PROFIL.............
Den er på vej andre steder hen

2 af Kandu´s bedre brugere hakker sig ind på min profil, OG SYNTES DET ER SKÆGT

FØJ FOR DEN LEDE DA.....................

Men den kommer sikkert tilbage,,,,,,,,,,,,,,,,,,med ALT.

[...]

Behøves der beviser her,,,,,,,,,,,,
FUK JER

Fra : creamygirl

Dato : 27-11-06 21:27

Kunne ellers være fedt hva! ...

Sådan lige at svare på et privat indlæg man slet ikke skulle kunne se og deltage i

Jeg vidste for øvrigt godt, at PB funktionen et det rene skod.

You go girl...Det var til dig Berpox ...Pand kandu teamet én på goddagen!!!

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 20 point
Dato : 27-11-06 21:27

Citat
Så så, små slag, disken..... der er nogle her der prøver at finde hullerne, for at få dem lukket

Hvor meget er de huller så ikke blevet udnyttet inden da !!!!

Send du bevismaterialet til kandu berpox i håb om at de huller bliver lukket.

Men hvorfor skrive "Så så, små slag, disken" du er måske en af dem, der har udnyttet hullerne???

Fra : disken

Dato : 27-11-06 21:32

FØJ for den LEDE
KAN VIRKELIG IKKE SIGE ANDET
natmaden___________et menneske jeg troede på, og har lagt shit til dig
HVAD FANDEN BILDER DU DIG IND.
---------------------
Men skal alt frem_______SÅ SKRIV SGU DA HVAD DER STÅR
I MINE PM ÉR ELLER LUK RØVEN

OM I SÅ STOD FOR SIKKERHEDEN HERINDE---TVIVLER JEG PÅ I HAR RET TIL AT GÅ IND I MIN PROFIL, OG ÆNDRE___________UDEN TILLADELSE.......

FØJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ
Ikke fra jer AF.

Fra : disken

Dato : 27-11-06 21:36

Citat
[...]

SÅDAN SKAL DET BARE SIGES____________FØJ FOR DEN LEDE

Citat
Citat
filmtip
Fra : natmaden

Dato : 27-11-06 19:23

Hej Steen
tak for dit filmtips *****
Her finder du online tv, i ukendte mængter
http://channelchooser.com/
hyg dig
Hilsen Jørgen

Afslut debat

Svar
Fra : berpox

Dato : 27-11-06 19:21

Dette er en test. En bruger har udvist mistillid til, om man kan bryde ind i andres private beskeder.

Jeg kender INTET til eventuelle private beskeder før denne, i denne tråd. Findes de, så kan jeg IKKE se dem....

Er denne meddelelse brudt ind i en en anden persons private korrespondance, da giv mig venligst besked herom, da jeg så vil kontakte Kandu-teamet......

mvh berpox
http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=135500

Er ikke helt med på den DU,,,,,,
Hvordan kan andre hoppe ind på MIN PROFIL________

ER JEG BLEVET HAKKET

Fra : CCjunior

Dato : 27-11-06 21:37

EN MASSE RÅBEN OG SKRIGEN.. BEVISER TAK... HVAD ER DER SKET OSV.. KAN OGSÅ GODT FINDE UD AF AT LÆSE DET MED SMÅT

Fra : creamygirl

Dato : 27-11-06 21:38

Heeeeeeeey, jeg vil gerne lige gå i forsvar for Berpox hér. Jeg har kontaktet Berpox, fordi jeg af bitter erfaring VED der bliver luret i folks private indbakke. Berpox har tidligere fundet huller i kandu systemet, og jeg bad ham tage affære hér.

Så stop lige med at mistænke én, der rent faktisk gør en indsats for at sikre os andre

Fra : berpox

Dato : 27-11-06 21:39

Ans> nixen - jeg er først idag via en anden bruger blevet gjort opmærksom på at der KUNNE være et hul, da brugeren har mistanke om, at netop denne brugers private indlæg er blevet hacket/misbrugt.

Jeg kan så fortælle jer allesammen, at et meget større hul var på banen 05-01-2006 - lige efter lanceringen af det nye Kandu.... Der kunne alle faktisk surfe rundt mellem de private indlæg - nu var der ikke ret mange af slagsen dengang - så skaden var nok ikke så stor. Men hullet blev lukket mindre end 1 time efter min henvendelse dengang.

"Så så - små slag", blev alene brugt fordi der ikke er nogen grund til at hidse sig op. Der hvor jeg har været, har jeg gjort mig selv synlig, og har nævn min profil med link og hele molevitten. Så jeg har min sti helt ren.

Hvis det er mit "indbrud" disken hentyder til, så har disken altså alle muligheder for at kontakte mig.
Synligheden har jeg fået bekræftet af en anden bruger der deltog i en tråd af private indlæg, som jeg brød ind i - dog UDEN chance for at se, hvad der ellers er skrevet i tråden.

Fra : disken

Dato : 27-11-06 21:40

sÅ BLEV DEN profil SLETTET.

kAN KUN SIGE MANGE TAK,

ET PIST MENNESKE...........

Fra : creamygirl

Dato : 27-11-06 21:43

Sofus, fatter du overhovedet noget her?! - Der er INGEN der har haft til hensigt at hacke dig. Læs indlæggende for fanden

Der er et HUL i kandus PB funktion!!!

Fra : berpox

Dato : 27-11-06 21:46

Hallo, disken!
Læs dog hvad jeg skriver, læs og forstå! Det har ikke end pind med dig, disken, at gøre. Ej heller med natmaden....

Du kunne da bare skrive direkte til mig som jeg skrev i det indlæg jeg brød ind i tråden med! Sværere er det da ikke....

Fra : disken

Dato : 27-11-06 21:48

Citat
[...]

HVAD FANDEN SKAL JEG KONTAKTE DIG FOR--------------
ELLER ANDRE HERINDE_________

BORTSET FRA DEM JEG HAR NÅET AT ADVARE M0D JER.............

VAR DET HELT TILBAGE I JANUAR,,,,,,,,,KOMMER IKKE MIG VED.

DENNE ER GÅET VIDERE, TIL RETTE MYNDIGHEDER.

MEN ET MENNESKE DER LIGE VAR KOMMET OBER VANDET SKULLE I LIGE LEGE MED
STAKKELS BRUGERE PÅ KANDU.

OG MIRIDT.DK________ DU TROEDE DET VAR MIG.
Kan ikke sige ret meget mere......

Fra : CCjunior

Dato : 27-11-06 21:49

Nu ved vi andre jo heldigvis ikke hvordan du har gjort det, men hvorfor kontaktede du ikke disken inden du gjorde det og fortalte om dine intentioner ??

Fra : Teil

Dato : 27-11-06 21:52

Ja ja nu ligner det gamle Sofus igen.
Velkommen til verden.

Fra : disken

Dato : 27-11-06 21:52

JO det kan jeg.
Jeg misbruger ikke andres tillid...........
Find dine venner,,,,,,,,men pas på hvem du åbner døren for.

BTW.....så fik i forrsten også slettet min profil der gik under smxxx

JO: der virkelige mennesker herinde

STADIG FØJ

Fra : bentjuul

Dato : 27-11-06 22:00

Citat
men hvorfor kontaktede du ikke disken inden du gjorde det og fortalte om dine intentioner ??

Ja det ville ha' noget pænere.

//bentjuul

Fra : berpox

Dato : 27-11-06 22:01

Til ALLE: Den metode jeg brugte, bragte mig ind i et 100% tilfældigt indlæg! Derfor kunne jeg ikke advare nogen! Derfor bad jeg også om respons.

Det var ikke til at vide, om mit indlæg havnede i en serie af tomme tråde, eller om den blev tilknyttet en eksisterende tråd.

Så tag dog lige at slap af, læs hvad jeg skriver, og forstå at der er et sikkerhedshul.

Herunder er hvad jeg just har skrevet til service@kandu.dk - dog har jeg sløret hvilken meddelelse det drejer sig om.

Citat
Hej kære kanduteam.

Jeg har afdækket en mindre sikkerhedsbrist. I en henvendelse fra en af kandu's brugere rejses der mistanke om, om det er muligt at overliste sikkerheden og kigge med i andres private indlæg.

Jeg har begrundet mistanke om at det er muligt, da det efter lidt test kunne lade sig gøre at skrive et privat indlæg i en tråd af private indlæg som jeg slet ikke er indblandet i.

Tråden er her:
http://www.kandu.dk/mailhist.aspx?mid=xxxx

- jeg giver mig selv meget tydeligt tilkende i tråden, og har også fået respons fra trådens oprindelige deltagere. Den ene åben og nysgerrig, den anden rimeligt vred over at det kan lade sig gøre, at "hacke" sig ind i en tråd....
Læs selv mere her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=97021

Så, venligst check lige sikkerheden af på både kryds og tværs. Der er muligvis ugler i mosen, som jeg ikke kan eller har fået afdækket.

Fra : disken

Dato : 27-11-06 22:07

Citat
[...]

NÆ_H DET HAR DET VEL IKKE__________________
MEN DET ER FANDME MIN PROFIL, I HAR LAVET PIS PÅ, OG DET BLIVER TIL INGEN TID GLEMT

FUK SOFUS__DET ER IKKE MIG DER ER GALT MED, JEG HAR DET SGU BEDRE END JER
, HÅBER BARE AT DEM JEG NÅET AT ADVARET,,,HAR LYTTET,,,,,,,HVILKET EN HAR GJORT
MEN HVORFOR SÅ IKKE OFFENTLIGØRE DEN PERSON,,,,,,,,,,,,,,,

JEG KAN SGU IKKE SLETTE MIN EGEN PROFIL, MEN KUN FRA KLAGER OG ANDET FRA BRUGERE HERINDE.................

iKKE EN DER KAN FÅ MIG TIL AT LAVE DET LORT JEG HAR VÆRET UDSAT FOR
MEN HOLD DA ENDELIG MED sikkerheden og lad deen gå videre...

DE 2 BRUGERE ER IKKE ANSAT FOR AT GØRE DETTE fuk_____FORUM BEDRE
HUSK DET, DET ER PÅ civilt fuk, måder, DER FORSØGER AT NEDGØRE ANDRE MENNESKER....

MEN HAR I VIRKELIG MOD, SÅ OFFENTLIGGØR_____ alt HVAD DER STÅR PÅ MINE PM´ER
OG I HAR IKKE EN ENESTE STØTTE HERINDE...........

Jeg er færdig med jer.

Fra : creamygirl

Dato : 27-11-06 22:11

Tag en slapper - æd noget A38!!

Du er sq da helt freaky at "høre" på Sofus

Fra : berpox

Dato : 27-11-06 22:13

Du er da en syg mand, Sofus/Disken eller hvad du nu kalder dig.

Jeg har intet imod dig - igen, prøv at læse og forstå hvad jeg skriver. Det er helt tilfældigt, at det bl.a. er dig det er "gået ud over".

Jeg bad om en respons - den kunne du have lagt som privat indlæg - og beredvilligt ville jeg have svaret dig. Derfor er der ingen grund til at hidse sig op.

Fra : bentjuul

Dato : 27-11-06 22:29

Berpox > det du har forsøgt dig med kunne sagtens have været styret mellem nogle brugere så andre ikke var blevet involveret, kan jeg se.
Jeg forstår godt at disken bliver sur, selvom jeg ikke helt forstår alt hvad han skriver

//bentjuul

Fra : miritdk

Dato : 27-11-06 22:33

hacking er og bliver hacking - uanset hvad - om målet så helliger midlet - tjahh - stadig hacking !

Fra : creamygirl

Dato : 27-11-06 22:35

Citat
Til ALLE: Den metode jeg brugte, bragte mig ind i et 100% tilfældigt indlæg! Derfor kunne jeg ikke advare nogen!

Som jeg læser dette, så anede Berpox IKKE hvem han skulle henvende sig til. Han kunne jo for pokker ikke læse korrspondancen. Ergo vidste han heller ikke HVEM sin private indbakke han befandt sig i..

Er det korrekt forstået Berpox?!

Fra : miritdk

Dato : 27-11-06 22:35

Citat
Berpox > det du har forsøgt dig med kunne sagtens have været styret mellem nogle brugere så andre ikke var blevet involveret, kan jeg se.
JA - og det gør ikke sagen bedre

Fra : creamygirl

Dato : 27-11-06 22:37

Citat
hacking er og bliver hacking - uanset hvad - om målet så helliger midlet - tjahh - stadig hacking !

Ligesom den gang folk fnisede af de STORE monster smileys - og synes det var evigt skægt

Fra : berpox

Dato : 27-11-06 22:37

Bentjuul - jeg kan skam også godt forstå disken's surhed. Ingen tvivl om det. Det er noget hø, når sikkerheden ikke er i top.

Men jeg synes helt ærligt, at når jeg tilkendegiver helt tydeligt HVAD mit indlæg går ud på, og HVAD min hensigt er, og at jeg IKKE kan se hvilken tråd jeg er inde i og hvad den handler om, så er det helt ude i hampen at hidse sig sådan op......

Fra : berpox

Dato : 27-11-06 22:44

Nemlig creamy.....

Men det er åbenbart for meget at forlange, at folk kan læse indenad....

Og gu' er hackning hackning. Men der er sq da forskel på at læse andres PB'er UDEN at informere, og så på at informere om at der er noget rivravruskende galt.

Jeg her dog IKKE haft held til at gå ind og læse PB'er som jeg ikke er indblandet i - det ENESTE jeg har haft held med er, at lagge den nu meget omtalte besked i en privat dialog, som disken var deltager i.

Jeg synes det er bedre med en vis åbenhed om, at der er problemer, fremfor at der er "nogen" der lusker rundt i krattet og måske læser med dér hvor de ikke skal kunne gøre det.

Fra : disken

Dato : 28-11-06 00:29

bent-med-eller u-ben_____________TAKKER
Her lidt tilbage, for dem der vil HACKE ANDRE___men SÅ GØR DET SGU DA.
så det ikke kan seés_ ikke på denne måde.
Filen indeholder sikker en fil eller ? der skal beskyttes mod en Firewall/ virus .- angreb, men kan personligt stå inde for programmet, da flere af disse kanduer, herinde er med på listen, OG HAR FÅET PROGRAMMET AF MIG.
Er det ikke nok, så har jeg flere KATTE, der angriber mailbokse_ brugere.
FUK JER DERINDE,,,,,,,,,,,,,det er offentligt.....SIEG HEIL.
Her får i ikke mere fra mig af, håber i er særdeles stolte.
jeg havde engang en profil, der hed smxxx men den skulle jeg sgu OZZY pukes ud af.
http://www.1mm.dk/hakdem.rar[nytår]

Fra : disken

Dato : 28-11-06 00:29
Fra : stl_s

Dato : 28-11-06 01:37

Citat
creamygirl skriver:

Heeeeeeeey, jeg vil gerne lige gå i forsvar for Berpox hér. Jeg har kontaktet Berpox, fordi jeg af bitter erfaring VED der bliver luret i folks private indbakke.

Hvordan kan du være sikker på det ? Præciser venligst hvorfor du er sikker på det. Der er vel ikke noget som ikke tåler at komme frem i lyset ?

Citat
Berpox skriver:

Synligheden har jeg fået bekræftet af en anden bruger der deltog i en tråd af private indlæg, som jeg brød ind i - dog UDEN chance for at se, hvad der ellers er skrevet i tråden.

Lad os lige få navn på her. Iøvrigt lidt mærkeligt at du kunne bryde ind i tråden uden at kunne se den. Og iøvrigt, hvis du ikke kunne se tråden, er det jo ikke det rigtige hul du har fundet.

Fra : berpox

Dato : 28-11-06 05:26

Hold da op hvor er i dog vanvittige.

At creamygirl ikke vil ud med hvem der snager hvor, kan jeg sådanset godt forstå. Det kan creamygirl selv kontakte Kandu med.

stl_s - hvis du gad læse hele denne tråd, så ville du have set, at det er "natmaden" og "disken" der er tale om. Jeg fik straks svar fra natmaden, på en ordentlig og sober måde, hvorimod disken himler op.
Men hvad skal DU bruge navnene til stl_s? Det hjælper vel ingen, at du eller andre ved hvilken tråd det gik ud over. Kandu-teamet kan udfra link'et til den omtalte tråd af private indlæg let se hvem de implicerede parter er.

Jeg skriver heller ikke at det er det rigtige hul jeg har fundet, men at jeg har begrundet mistanke om, at snageri kan lade sig gøre, da jeg åbenbart kan bryde ind i en tilfældig tråd, og skrive et indlæg. Og nej - det er ikke spor mærkeligt at jeg ikke kan se tråden.....for jeg er jo netop ikke logget ind som en af trådens deltagere. Det jeg gjorde, kan enhver eftergøre på få minutter.
På det indlæg disken selv indsatte, fremgår det også med al tydelighed, at det er min profil der har skrevet et indlæg (kl. 21.36) .....

Jeg kan ikke, og har ikke kompromitteret nogens profiler, og har ej heller udgivet mig for at være andre end den jeg er. Jeg efterlod meget tydeligt min profilinformation.

Prøv nu at både læse og forstå. Tag og slap af, og lad os få løst problemerne i stedet for at skabe dem.

Det eneste der sker i denne tråd er, at en masse medløbere skynder sig at himle op, skynder sig at have en forarget mine på, skynder sig at lade det gå ud over mig, og skynder sig at være så enig med alle de andre.

Er det bedre, hvis det vitterligt er muligt via en for mig ukendt metode, at aflure andres private indlæg, uden at gøre/skrive/sige noget?

Fra : disken

Dato : 28-11-06 07:55

Citat
Prøv nu at både læse og forstå. Tag og slap af, og lad os få løst problemerne i stedet for at skabe dem.

HAR JEG INTET MED DETTE AT GØRE, MEGET UNDSKYLD..............

Det er gået videre, kan kun sige undskyld til ''natmaden'' da han muligvis intet har med dette at gøre.
Kan se det på tidspunktet.

Men jeg kan da godt sige, jeg ville fandme ønske, DU ALDRIG HAVDE LAGT EN BESKED.
Så kunne man have sovet trygt,

Dette opfatter jeg som indtrængen på PRIVAT GRUND AF VÆRSTE KARAKTER, og er anmeldt som sådan.

Brugere herinde HIMLER OP OM PÆDOFILE OG ANDRE kriminelle, og en kat der er kommet i klemme-------- men ikke en?!!! ''sorry'' bakker dette op. hvor er i henne så......tror der er et par stykker der giver mig ret. ????

Hvor i alverden kan jeg vide, at du ikke har læst alle min private meddelser, læst min profil historie og andres svar på samme, nåede at få advaret en, men der havde du JO været der.
Og selv om vedkommende er advaret, kunne du sikkert læse det alligevel.

Om du vil spille Kandu´s politimand, må du sgu selv om, men hold for FANDEN MIG UDENFOR.
Der er andre, der er bedre til det, snakker af erfaring.

Men som skrevet, JEG TROR IKKE NATMADEN HAR NOGET MED DETTE AT GØRE ..SORRY..
blev bare så forbandet sur over at se det, JEG SÅ.

Stopper herinde, når ærlige mennesker, skal hakke andre, så pas VIRKELIG PÅ KANDU.
Hvem er næste............

Fra : ampere

Dato : 28-11-06 09:13

Disken - jeg kan godt forstå din vrede og er også helt enig med dig - nu bliver jeg sgu nok også hacket! Det er IKKE iorden at hacke sig ind i andres profiler på Kandu bare fordi nogle vil vise at Kandu har en sikkerhedsbrist. De som kan hacke bør vise andre brugere respekt og lade være med at hacke bare fordi de kan - det svarer jo til at hackere prøver at lægge diverse Windows-brugeres computere ned bare fordi de vil bevise at programmet har en sikkerhedsbrist!!!!

Hackere - hold fingerne for jer selv uanset hvilke "gode" argumenter og hensigter I mener at have - det er sgu ikke i orden at hacke

Ampere

Fra : berpox

Dato : 28-11-06 09:54

Åha......ja ja ja ....

Disken du er IKKE blevet hacket (ikke af mig i alle tilfælde).
Hvor mange gange skal jeg dog fortælle dig, at jeg IKKE kan se dine private korrespondancer.
Hvor mange gange skal jeg fortælle dig, at det er 100% tilfældigt at det var en tråd af private indlæg som du deltager i der blev spammet (for det er nok det mest rigtige ord)
Hvor mange gange skal jeg fortælle dig, at jeg IKKE har været inde i din profil....
Hvor mange gange skal jeg fortælle dig, at du kan SE at det var mig der var på besøg.....

Fra : e.c

Dato : 28-11-06 09:56

Hvis nogen hopper ind i private rum - er det ikke godt.
Vedkommende, i dette tilfælde "DISKEN" er så absolut i sin gode ret til at blive sur.
Hvilket ordforråd Disken ellers bruger her i denne tråd eller andre tråde har ikke noget med sagen at gøre...............................Jeg forstår godt at Disken er sur.

Jeg har af samme grund besluttet ikke at benytte private beskeder mere - og det gælder alle.
Desværre vil det gå ud over nogle som ellers er hjulpet denne vej (for det meste uden point)

Emesen/Eyvind/e.c

Fra : berpox

Dato : 28-11-06 10:37

e.c., nu må du ikke fortælle mig, at du heller ikke kan forstå, at jeg IKKE har været på besøg i andres private rum - men at det har været muligt at plante en besked i en helt tilfældig tråd, uden at ane hvem der der med, og hvad den handler om.....

Som sagt tidligere, forstår jeg godt diskens harme over at det kan lade sig gøre - jeg spiller med åbne kort, og har hele tiden gjort det, og vil fortsætte med det.

Men ingen her kan åbenbart få øje på værdien i at få afdækket og aflukket eventuelle sikkerhedsbrister. Sørgeligt.....

- nå, men sidste skud på stammen er en mail fra kanduteamet kl. 07.49
Citat
Hej perpox

Det lyder ikke rart, kan du være lidt mere uddybende, så jeg kan sende denne
fejl videre til vores programmører. Hvordan gjorde du for at kunne skrive i
andres privat mails?

Med venlig hilsen

Rasmus Andersen
Kandu.dk
[citat]

og øjeblikket efter kl. 08.19

[citat]
Hej berpox

En af vores udviklere har nu kigget på sagen, og har ændret i en af
sikkerhedsindstillingerne, så der nu skulle være lukket for dette hul, men
vil meget gerne have af vide, hvordan du gjorde for at komme igennem denne
sikkerhed.

Med venlig hilsen

Rasmus Andersen
Kandu.dk

Jeg har herefter informeret fyldestgørende om hvordan jeg bar mig ad.....

Fra : ans

Dato : 28-11-06 10:50

berpox

Nu da du har kontakt til kandu kunne du så ikke få dem til at sørge for at søgefunktionen igen kommer til at fungere

Jeg har i lang tid haft mistanke om at private indlæg kunne misbruges, som du nu har bevist.

Fra : e.c

Dato : 28-11-06 10:58

Jeg forstår godt at du "bare" har lagt en besked i et privat rum, men ikke "kigget" derinde.

Samtidig med at Kandu er usikker med hensyn til private rum, og at det som jeg ser det, måske er noget pjat med private beskeder som man ikke kan udelukke - har jeg besluttet ikke at benytte denne funktion.

Det havde nok været bedre om det var en mailsend-funktion som kunne til og frakobles, som det er på andre fora.
Eyvind.

Fra : molokyle

Dato : 28-11-06 11:01

Hmm.... noget helt andet: Jeg har spekuleret lidt over hvorfor man ikke kan slette private indlæg?

Hvorfor ikke? De bør jo ikke kunne læses af andre og der findes ingen argumenter for at de skal blive i kandu's database til evig tid. Tænk hvis man heller ikke kunne slette emails? Sikke en masse Spam der ville ligge og fylde op i folks postkasser

Væk med private beskeder og blacklist funktionen, således at kandu.dk igen bliver et åbent forum, hvor alle kan deltage. Dermed er muligheden for at cracke (..det hedder ikke hacke, selvom det efterhånden bruges synonymt) systemet, begrænset til de personlige oplysninger om navn, adresse og email. Bliver disse oplysninger kompromiteret, så er det med 100% garanti en straffesag vi taler om. I første omgang en politianmeldelse af Kandu.dk, dernæst er det kandu's opgave at bevise sin 'uskyld' og placere ansvaret.

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 28-11-06 11:04

Det berpox har gjort er et såkaldt 'proof of concept' crack. Det er der bestemt ingen grund til at hidse sig op over, men snarere billige.

Mange tak bepox

</MOLOKYLE>

Fra : berpox

Dato : 28-11-06 15:01

"proof of concept" - yes sir! Det er netop hvad det er.

Tak molo

Fra : Klumme

Dato : 28-11-06 15:14

HE HE.... Det var da ikke så svært at kigge indenfor og se hvad der tiskes om LOOOL Men der er godt nok nogen der er tjent med at det hul lukkes

Fra : e.c

Dato : 28-11-06 15:19

Det berpox har gjort er et såkaldt 'proof of concept' crack.

Tja - det er det måske for nogen.

Fra : berpox

Dato : 28-11-06 18:42

Så er dette hul lukket. Det er ikke længere muligt at skrive kommentarer til private indlæg som man ikke er en del af.

Problemets omfang er vist ret lille, idet det kun var muligt at skrive beskeder i indlæg der endnu ikke var svaret på.

Tilbage står så spørgsmålet om, om det er muligt at snige sig ind i andres profiler uden at det bliver opdaget, og derved snage i andres private indlæg.

Hvis det har været muligt, så er denne mulighed forhåbentlig blevet aflivet ved dagens sikkerheds-indstillings-ændringer fra kandu-teamets hånd.

Så på baggrund af "indbruddet", denne tråd, og reaktionen fra Kanduteamet, så er der vist ingen umiddelbar grund til at være super-paranoide.....med mindre man naturligvis har andre grunde til at være det!

mvh berpox

Fra : creamygirl

Dato : 28-11-06 19:10

Citat
Hvordan kan du være sikker på det ? Præciser venligst hvorfor du er sikker på det. Der er vel ikke noget som ikke tåler at komme frem i lyset ?

Vel vil jeg da ej præciser noget som helst!

Og hvad der kan tåle at komme frem i lyset, eller ej - skal jeg nok selv vurdere. Det kan da aldrig nogensinde blive noget du skal stikke næsen i, med mindre du er én fra kandu teamet..
Synes i det hele taget at det er en underlig adfærd du kommer anstigende med. Det kan godt være du er en dygtig sikkerheds ekspert, og at Mirit fiser ud i kulissen og henter dig, så snart hun ser et spørgsmål hvor sikkerhedseksperten måske kan gøre en forskel, men jeg har sq ikke tænkt mig at indvi hverken dig eller andre i, hvad der ligger til grund for min henvendelse til Berpox – og om hvad jeg ellers har gjort mig af observationer vedrørende PB funktionen på kandu..

Berpox har efter min henvendelse til ham fundet et HUL – om det er/var det rigtige hul eller ej, er jeg fløjtende ligeglad med. Han fandt i det mindste ud af, at noget ikke er/var som det skal være – og så må kandu teamet tage den derfra..

Beklager, men ifølge min overbevisning, så er du IKKE den rette jeg skal præciserer noget som helst til. Der er et team bag kandu, som jeg er ret sikker på, der tager sig af henvendelser vedrørende DERES site og dertil hørende sikkerhedssystem..

Århhh hva!! - stopper du NU IGEN herinde Sofus! … Jamen adios kammerat – personligt vil jeg ikke savne alle dine usamgelige "fuck jer" hilsner og andet lort fra dig. Er det for øvrigt ikke femte gang, at du melder et kandu farvel?!..

Fra : stl_s

Dato : 28-11-06 23:11

Citat
Vel vil jeg da ej præciser noget som helst!

Heller ikke nødvendigt. Dit indlæg taler for sig selv.

Fra : creamygirl

Dato : 29-11-06 12:02

Citat
Heller ikke nødvendigt. Dit indlæg taler for sig selv.

Spejl!

TSK!!!!

Fra : disken

Dato : 14-12-06 03:40

Sad og læste reglementet, for at VÆRE **HÆR**/ her
følg reglerne eller regmn med du bliber aflyttet, og ALT kan bruges mod
dig og Kandu________kan på intet tissepunkt, holdes ANSVARLIG________
Fuck Kandu = tag straffen som den kommer/ eller bliv VED, med at
lukke LORT UD___________
disken/sofus.dk
smxxx blev SG_ slettet = hvorf0r ved jeg ikke.
Og så har jeg et problem med et tastatur, der til tider er DK/ US/ <????
God HJULLLLLLLLLLL
TIL ET PAR ENKELTE BRUGERE.

Fra : Klumme

Dato : 14-12-06 04:08

Du skulle altså ikke drikke så meget, eller hvad du nu kværner din såkaldte hjerne med

Fra : disken

Dato : 16-12-06 20:12

Citat
Du skulle altså ikke drikke så meget,

Og dig, = ville du ikke brokke dig....

Kan på intet tisspunkt se, HVAD det har med at blive HACKET, at gøre.

Dranker eller EJ = KEINE hacking.

Kunne på intet tisdspunkt, finde på at gøre dettte mod andre,
Men der er altså nogle herinde, der er LIDT STØRRE end andre, at de tror
at de kan kalde **PÅKALDE** sig Kandu´s 7 Dødelige synder, men kan de selv overholde reglementet --------tvivler.
OM GOD opførelse PÅ DENNE SIDE/ site
-------------------------
Lader en stadig stå åben, da jeg mener enkelte personer/ brugere
PÅ INTET TIDSPUNKT, HAR RET TIL AT BLANDE SIG I MIN PROFIL.......

Kunne DU ikke have taget stil_s
TVIVLER PÅ HAN VILLE FINDE SIG I SKIDTET......

Fra : disken

Dato : 16-12-06 20:16

Citat
[...]

Denne modtog jeg efter at jeg havde ANMELDT det.
Men kan da se at berpox er en / et medlem af Kandu´s team,
siden han går under TITLEN UDVIKLER

Og til alle andre

Fra : disken

Dato : 29-12-06 22:18

Så havde jeg NAPPET dem på privaten,
Hvad skægt skulle der være i at se private samtaler/ PM HERINDE...............

Men at de/ Kandu teamet - ikke kendte en BRUGER/ medlem, der ville Kandu det BEDRE.
Om det skulle være mig NOPE___men det undrer mig bare de heller ikke kender en der
LAVER GED i det hele, DoG har siden:::::: set, at man kan slette private PM

FOR NEMT_______og DOG

Kunne ALDRIG FINDE PÅ DET___________

Men jeg kan da se i ikke kender mig særligt godt.

Online : 5689

Fra : disken

Dato : 29-12-06 22:20

Du har følgende muligheder