/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Hvorfor denne forskel ????
Fra : bentjuul
Vist : 900 gange
500 point
Dato : 05-09-06 00:51

I menuen til venstre - nederst er der en statistik.

Dette spørgsmål er nr. 93273 men i statistikken er der næsten 4900 færre spørgsmål ???

Det kan ikke være de åbne spørgsmål der er årsagen for der er langt flere !!! kunne det være de annullerede spørgsmål der giver denne forskel ??? Mystisk

Ser vi på tips så siger statistikken at der er 15622 tips da dette spørgsmål blev skrevet, men vi er kun nået til dette http://www.kandu.dk/tip14665.aspx der er næsten 1000 flere i statistikken ???

Der er sikkert ikke anden forklaring på det end at det er en fejl

Hvorfor så spørge om det ?? Jo jeg har så mange påænger at min PC næsten ikke kan ha' dem, så jeg må bruge lidt af dem.

Ellers er tråden fri til alverdens udgydelser

//bentjuul

Accepteret svar
Fra : BertelBrander

Modtaget 510 point
Dato : 05-09-06 01:35

Og hvorfor er der ikke noget tip med nummer 10?
Og hvorfor kan jeg få lov til at bedømme tip nummer 20:
http://www.kandu.dk/tip20.aspx
Selv om det er 5 år gammel.

Og var der ingen der tænkte på Pluto's følelser da man bestemte at den ikke måtte kalde sig en planet?

Fra : dova

Dato : 05-09-06 01:45

Det er da til højre i menuen bentjuul

Der er bortcensureret nogen tråde i tidens løb, og der er nogen tal som er sprunget over.

Jeg ka' huske da vi nærmede os spørgsmål 50000, hvem der ville ramme det...og så sprang systemet over

Og måske er der flere ukendte årsager til at tallene ikke stemmer overens.

mvh dova

Fra : dova

Dato : 05-09-06 01:46

Jo, og så kunne man jo slette spørgsmål før i tiden, hvis bare der ikke var kommet kommentarer til dem.

mvh dova

Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 01:46

Ja og nummer 21 er heller ikke bedømt færdigt jeg gav lige tips 20 5*

Pluto er jo bare forstørret asteroide med en helt forkert bane i forhold til de øvrige planeter - det eneste opmuntrende ved Pluto er at der ville jeg veje 5,9 kg prøv her http://www.rummet.dk/312000c

//bentjuul

Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 01:50

Ha, ha dova så må jeg hellere splitte menuen så jeg kan få den til at passe med din .

Fra : molokyle

Dato : 05-09-06 09:31

Spørgsmål, tip og brugernumre er vist da ikke fortløbende fra nr. 0

Jeg kan huske at vi på et tidspunkt fandt ud af at de første brugere var 2358:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=2358

..og 2371:

http://www.kandu.dk/userprofile.aspx?uid=2371

Ældste besvarede spørgsmål i kategorien HTML var nr 21:

http://www.kandu.dk/spg21.aspx

I samme kategori var ældste tip:

http://www.kandu.dk/Tip97.aspx

Nu kan spørgsmål annulleres, men før i tiden kunne man helt slette et spørgsmål, blot der ikke var nogen som havde kommenteret på det. Remember? På den konto er der nok også røget et par 'numre' ud af statistikken.

</MOLOKYLE>

Fra : natmaden

Dato : 05-09-06 09:31

Hver 26. (196233) dansker er bruger, der er 1049 online.

Og dog får du ikke et svar !

Måske er svaret, at ud af 196233 brugere.
Er 30% ikke startet i skole endnu,
1 % ligger på operationsbordet.
20 % er på ferie i udlandet.
8% er på afvænnning.
21% står i kø ved DSB.
4% har tømmermænd.
26% er ansat ved stat og kommune.
7% hørte ikke vækkeuret

Ak der i mellem er jeg, og jeg kan kun sige.

Der finder 3 slags løgn.
1. Alminelig løgn !
2 Forbandet løgn !
3 Statestik !

Mvh. Jørgen

Fra : ans

Dato : 05-09-06 10:02

Det første registrede spørgsmål er nr 3

http://www.kandu.dk/Spg3.aspx

Men i det "gamle" kandu kunne man slette sine spørgsmål, hvis man fortrød og ingen havde svaret.
Det nummer forsvandt så helt ud i den blå luft.

I dag kan man finde de annullerede spørgsmål.

Kandu har også slettet nogle spørgsmål.

Ja jeg husker også det spørgsmål, der skulle have været nr. 50.000

Det er fra det "gamle" kandu forskellen ligger, når et spørgsmål blev slettet af brugeren, så blev det slettet og ikke registreret nogen steder.

Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 12:22

Det er egentlig meget sjovt at se hvor aktive kandu.dk var dengang, for efter spørgsmål 3 kommer der 7-8 stykker der er slettet af kandu

Citat
Der finder 3 slags løgn.
1. Alminelig løgn !
2 Forbandet løgn !
3 Statestik !

Fra : ans

Dato : 05-09-06 12:29

Citat
Det er egentlig meget sjovt at se hvor aktive kandu.dk var dengang, for efter spørgsmål 3 kommer der 7-8 stykker der er slettet af kandu

Jeg tror, det har været en prøve, for at se hvordan det ville fungere

Fra : jeb3

Dato : 05-09-06 17:02

ans nu du nævner anullerede spørgsmål, hvordan anullerer man egentlig et spørgsmål?
Jeg har et jeg selv fandt svaret på. Og vil da egentlig gerne anullere det, så det ikke bare ligger

Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 17:19

I selve dit spørgsmål dvs det du har skrevet, står der nederst "Annuller" her trykker du bare.

//bentjuul

Fra : ans

Dato : 05-09-06 17:38

jeb3

Som bentjuul skriver, men du får ikke alle dine point retur, hvis en anden bruger har skrevet, men 5 point for at lukke eller annullere spørgsmålet.

Hvis ingen havde kommenteret dit spørgsmål ville du få de satsede point retur.

Fra : ans

Dato : 05-09-06 17:56

bentjuul

Der er mange slettede spørgsmål, men det er fra det "gamle" kandu de ikke tæller med.

Hvis du søger efter annullerede spørgsmål i det "nye" kandu så er de til at finde.

Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 18:12

Yeps ans, men slettede spørgsmål burde jo ikke tælle med i en statistik over hvor mange spørgsmål der er pt. på kandu vel !!!!

Men hvad er så forklaringen i tips ????

Fra : ans

Dato : 05-09-06 18:30

Spørgsmål

Der er en nu statistik over spørgsmål. Hvis du f.eks søger på et brugernavn, vil du kunne se hvor mange spørgsmål den pågældende har annulleret (efter det nye kandu ) . Og du vil kunne læse dem. I det "gamle" kandu var det ikke muligt. Slettede du et spørgsmål så var det bare væk og kunne ikke findes igen. Det blev ikke registreret.

M.h.t tips så har kandu ikke fået det rettet ind der.

Der er stadig mangler ved det nye kandu, men det er så en anden sag.

Fra : molokyle

Dato : 05-09-06 19:26

Kandu.dk klarer den rimelig fint, men hvorfor reagerer teamet ikke på, at jeg f.eks. gentagne har gjort opmærksom på det hedder : CSS

= Cascading StyleSheets

..og ikke : CCS

http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=30826

..ej heller at undertegnede, samt bl.a. profilerne tedd og Monsen123 ikke kan nå siden:

http://www.kandu.dk/groupview.aspx?grpid=30701

..altså kategorien MS Windows (10190) :
Citat
Der er desværre sket en fejl

Der er desværre sket en fejl på den side du prøver at vise.

Prøv igen om et par minutter. Hvis fejlen bliver ved med at opstå, så send os en e-mail : Service.dk

Med venlig hilsen

Teamet bag Kandu.dk

..men kan vi kan godt deltage i spørgsmål og dermed stille dem selv. Blot kan vi ikke 'se' gamle spørgsmål mv. uden at søge på noget man ka' huske eller kigge i egen historik

Jeg har emilet service@kandu.dk flere gange

</MOLOKYLE>

Fra : ans

Dato : 05-09-06 22:59

Teamet bag kandu har ikke tid, de læser private indlæg

Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-06 23:05

Er der et "team" bag kandu.dk?
Eller er det bare Pawel Finkielman?

Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 23:16

BetelBrander har du set mine bemærkninger om Pluto og har du vejet dig deroppe ?

Fra : BertelBrander

Dato : 05-09-06 23:25

Ja, jeg ville kun veje 5 kg deroppe, men fruen vil nok stadig sige at jeg var overvægtig.
En dag varer 153 timer deroppe, det kunne være rart, specielt hvis man stadig kun skulle arbejde 8 timer.

Det må da være nederen at være en lille klump der triller rundt i udkanten af et solsystem og så en dag er der lige nogle forskere på en planet langt væk der bestemmer at man ikke en gang må kalde sig en planet mere. Der er jo ikke engang nogen der gider sende en lille bitte runstation forbi for at tage nogen ordentlige billeder så den kan komme i bladene, og da slet ikke nu hvor det ikke en gang er en planet.

Fra : bentjuul

Dato : 05-09-06 23:41

Man kunne jo også tage en tur til Merkur - nok lidt varmt der vejer jeg 38 kg

Har du læst dette http://www.tycho.dk/article/view/3907/1/292/

Fra : dova

Dato : 06-09-06 00:52

Woouww

På den der Pluto ville jeg ikke veje mere end en nyfødt baby af gennemsnitsstørrelse

mvh dova

Fra : karenD

Dato : 06-09-06 08:59

Jeg ved ikke helt om jeg synes, det er synd for planeten, at den ikke må være planet mere. Så synes jeg det er mere synd at nogen har opkaldt den efter en fjoget tegneseriehund.

Karen

Fra : molokyle

Dato : 06-09-06 10:10

Hva' ska' vi med planeter når vi har astroider?

Er man heldig kan man endda få opkaldt en efter sig når man dør. Der er nok at tage af, selvom der er nogen som har været hurtige:

http://nn.wikipedia.org/wiki/Liste_over_asteroidar_namnsett_etter_menneske

</MOLOKYLE>

Fra : natmaden

Dato : 06-09-06 12:37

Forstå det nu.
Kandu og teamet eksistere ikke !

Ps. jeg har lige opkaldt 17 sandkorn fra Ishøj strand, efter mig.
Jeg opdagede dem selv i min gummisko

Og lad os så få omdøbt pluto til fedtmule,
Vi lever jo aligevel på planeten Disney World®

</Fætter Guf>

Fra : sorgenfrei

Dato : 06-09-06 13:39

jeg har da opdaget en måne for længe siden, den problemet er jeg er nødt til at følge dens kredsløb rundt om jorden, og dens levealder passer nøjagtigt med min. sådan indefor en 2 til 3 dage.

Fra : karenD

Dato : 06-09-06 15:49

Ja, og så er vi nogle der mener, at jordens kælenavn "den grønne planet" er noget Tuborg og Carlsberg har fundet på...

Karen

Fra : natmaden

Dato : 06-09-06 15:53

Så´dan en har jeg osse.
Næsten glat, med enklte nedslag, og begyndende rynker på nordsiden .
Sydsiden viser helt tilfældigt stjernetegnet 'Tyrenakke'

Fra : natmaden

Dato : 06-09-06 16:57

Mens kandu alligevel er en del af universet, så er denne spændende,

Tekst lånt fra http://www.pcworld.dk/download/59/1408
Citat
Celestia er en real-time 3D rumsimulator,
der gør det muligt at rejse gennem solsystemet uden at fjerne sig fra skærmen.

Der er mulighed for at besøge mere end 100.000 forskellige stjerner.
Man kan enten vælge at få det store overblik eller at zoome ind på ganske få meters afstand.

Man bruger musen til at vælge sin rejse med, og brugerfladen er ganske enkel at benytte.

Det er desuden muligt at søge informationer om de forskellige objekter fra indbyggede links til tredjepartssider.

http://www.shatters.net/celestia/

Men det er ikke nemt at finde et krater på månen, som ikke har fået et navn.
Og ingen af dem hedder kandu

Fra : molokyle

Dato : 07-09-06 09:14

Hvis man zoomer helt tæt på kan man her observere hvad Månen virkelig er lavet af:

http://moon.google.com/

Så skarpe billeder findes ikke af Mars:

http://www.google.com/mars/

..men her er et overblik over hele Jorden:

http://earthobservatory.nasa.gov/Newsroom/BlueMarble/BlueMarble_monthlies.html

..som kaldes 'Den Blå Planet'karenD, medens "den grønne planet" faktisk er noget Tuborg og Carlsberg har fundet på!

</MOLOKYLE>

Fra : sorgenfrei

Dato : 07-09-06 09:54

Til natmaden

Jeg er bange for, at jeg overvurderede min måne, efter nøjere studier er der kun tale om en hvid dværg, der svæver rundt i rummet uden noget fast tyngdepunkt, og med meget få nedslag. Ak Ja, det er ikke her man skal opbygge en ny civilisation, måske skulle man bare hæfte sig på et sort hul og få det overstået
iøvrigt tak for din sympatitilkendegivelse, vi kloder må holde sammen!

Fra : molokyle

Dato : 07-09-06 09:59

Jeg kan ikke se nogen måne ..endnu, men føler mig overbevist om at den er i tiltagende fase

</MOLOKYLE>

Fra : natmaden

Dato : 07-09-06 12:00

Gu' er vi da delvis grønne.

http://www.fourmilab.ch/cgi-bin/uncgi/Earth?imgsize=800&opt=-z&lat=52.2857&ns=North&lon=348.857&ew=West&alt=18&img=learth.evif

Billedet skifter med tiden, det er ganske sjovt, at se når lyset tændes over eruopa.

Ja vi kloder må holde sammen , mange kloder små, gør stor univers
Og på molo's er der stadig synligt liv på overfladen Io-Io da

Foresten blir kandu måske styret som Wikipedia (Et opslagsværk fyldt med fejl og hærværk? )
http://www.bitconomy.dk/?articleid=3261

Godkendelse af svar
Fra : bentjuul

Dato : 28-09-06 18:11

Tak for svaret BertelBrander og din omsorg for Pluto

//bentjuul

Fra : Fberg

Dato : 28-06-07 20:04

Jeg tror du åbnede denne "tråd" af flere årsager :

1: Du havde absolut intet andet at tage dig til!

2: Folk bør kende til mængden af point du besidder!

3: Sidst men ikke mindst; du arbejder på brugen af smiley'er med måde!

Kærlig hilsen

Din Fberg

Fra : ans

Dato : 28-06-07 20:10

Fberg

bentjuul får ikke mails til denne lukkede tråd

Fra : molokyle

Dato : 28-06-07 20:59

Korrekt ans ...men 'vi andre' gør

</MOLOKYLE>

Fra : ans

Dato : 28-06-07 21:03

Jeg fjerner også fluebent nu, så får jeg ikke flere mails

Du kan jo gøre det samme Molo

Fra : bentjuul

Dato : 29-06-07 11:56

Citat
Fberg

Dato : 28-06-07 20:04
[...]

svar:
1. du har helt ret
2. Jeg har flere end 10000 point til at dele ud af - så jeg deler rundhåndet ud
3. Ja

//bentjuul

Fra : natmaden

Dato : 30-06-07 00:38

ikke for at virke ligeglad, men jeg troede at jeg havde meldt mig ud ad denne tråd i går,

ja jeg prøver lige igen

God weekend

Du har følgende muligheder