/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Hvem betaler på første date?!
Fra : beckski
Vist : 1067 gange
10 point
Dato : 27-07-06 00:33

Hej folkens
Jeg har en hed diskussion kørende med flere folk;

Hvem betaler på første date?!

Fyren?
Pigen?
Dele?

hvad siger i ????????

Beck

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 20 point
Dato : 27-07-06 00:40

Den der opfordrer til begivenheden

Eks.
Citat
Hvis pigen inviterer en fyr i biffen betaler hun.

Hvis en fyr spørger om 'damen' vil med ud at spise, betaler han.

Transport (..fælles taxa undtaget: Så gælder ovenstående!), 'udstyr' (..såsom nye sko, make-up, solbriller, gummistøvler, fiskestang, whatever) og sideforplejning (cigaretter/cigar, is, sodavand mv.) betaler man af egen lomme.

Hvor svært ka' det være?

</MOLOKYLE>

Fra : o.v.n.

Dato : 27-07-06 00:41

Da jeg var ung, for meget længe siden var alting mere enkel, det var altid fyren, som invitere pigen i byen og betalte meget har ændret sig siden, her omkring (Nordvest Jylland) er det meget almindelig, at deles om regningen

Fra : tedd

Dato : 27-07-06 00:48

Hvad er en date?

Fra : vil.du

Dato : 27-07-06 00:49

Jeg er helt enig med Molo! Den der inviterer, betaler selvfølgelig

det kan dog osse dreje sig om to gode venner som pludselig har fået hjertebanken
I det tilfælde kan man vel finde ud af at aftale at dele regningen men det bør være aftalt på forhånd så der ikke opstår pinlige episoder i løbet af daten

Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 00:50

Her er et grelt eksempel fra 'det virkelige liv':

Jeg inviterede en pige i biffen. Vi mødtes i nærheden af hvor vi boede og tog en taxa til biografen. Jeg betalte selvfølgelig taxa og billetter.

Efter filmen spørger hun om ikke vi skulle gå på bar og få en drink sammen. Jeg takkede ja. Efter hun havde høvlet 8 Jack Daniels til 60 kr. stykket og labbet en flaske champagne til 400 kr. i sig, meden jeg havde drukket 5-6 øl i løbet af aftenen, blev hun pisse fornærmet over jeg ikke ville betale hele 'gildet'.

Gæt hvor mange gange jeg har set hende siden

</MOLOKYLE>

Fra : tedd

Dato : 27-07-06 00:52

Øh hvor samlede du egenlig hende op Molo?

Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 01:00

tedd -> Hvisker ..... Dét vil du ikke vide !

</MOLOKYLE>

Fra : vil.du

Dato : 27-07-06 01:01

Altså Molo.....hun må afgjort have været ret speciel? SÅ meget kan man sqda ikke tylle ned og så samtidig være i stand til at blive noget som helst?...og slet ikke pisse sur...

Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 01:09

Nå?

Det ka' nu godt være det kun var 7 JD'ere, men det er af mindre betydning.

Pointen burde være til at fatte alligeveller

Det korte og det lange er, at jeg inviterede i biffen. Betalte taxa og bif-letter.

Hun inviterer så mig på bar (vi skiftedes til at hente og betalte af egen lomme hver gang) og så sætter hun sig, da baren er ved at lukke kl. 2, Gud døde mig til at regne på hvor meget jeg skyldte hende

Det skal lige siges: Jeg var dum nok til at føje hende, men hun måtte selv ta' bussen hjem

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 01:13

Ps. vil.du -> Hvis det skulle have forbigået din opmærksomhed? ...er jeg altså også ret speciel

</MOLOKYLE>

Fra : iah

Dato : 27-07-06 08:01

Citat
Det skal lige siges: Jeg var dum nok til at føje hende, men hun måtte selv ta' bussen hjem

Ps. vil.du -> Hvis det skulle have forbigået din opmærksomhed? ...er jeg altså også ret speciel

[I]Det kan du da vist have ret i[/I]

Fra : e.c

Dato : 27-07-06 10:31

I tager helt fejl......................min kone betalte den første date, vores anden data, vores tredie date,
osv. osv.
Jeg hahavde ingen penge til rådighed - og har ikke haft det siden.

Tedd - date = dato = bestemt dato (at mødes)

Fra : yearhouse

Dato : 27-07-06 12:11

HVAD SÅ MED MORGENMADEN NÆSTE DAG ?

hvem betaler?
hvem henter?

Fra : e.c

Dato : 27-07-06 12:38

Det er altid mig der henter..................du skulle bare se den jomfru der ekspederer.

Fra : yearhouse

Dato : 27-07-06 12:43

Weeee E.C.

"De bager kringle om dagen...og boller om natten?"

Fra : molokyle

Dato : 27-07-06 13:37

yearhouse -> ..og næste dag i vinduet ligger der snegle og boller

</MOLOKYLE>

Fra : vil.du

Dato : 27-07-06 15:10

..og der er lys i bagerens vindue om natten...det er for ikke at kammerjunkerne skal gå til makronerne!

Fra : vil.du

Dato : 27-07-06 15:11

e.c. >
Citat
Jeg hahavde ingen penge til rådighed - og har ikke haft det siden

...SÅÅÅÅÅÅdan!!

.o0..(måske e.c.'s kone og jeg er twins...)

Fra : vil.du

Dato : 27-07-06 15:12

Molo>

Citat
Ps. vil.du -> Hvis det skulle have forbigået din opmærksomhed? ...er jeg altså også ret speciel

...dét si'r du ikke??

Fra : yearhouse

Dato : 27-07-06 17:23

VIL DU & MOLOKYLE:

Fra : tedd

Dato : 27-07-06 20:41

Molo er fra amar!

Fra : creamygirl

Dato : 31-07-06 15:09

Uskrevne datingregler

Dating regler for kvinder:
1. Kom altid lidt for sent
2. Efter et møde, vent så et par dage med at ringe til ham
3. Vær kostbar
4. Se altid godt ud!
5. Snak og oplys ikke for meget om dig selv, Husk at kvinder skal være mystiske
6. Hold dine dates korte, jo mindre de får - jo mere vil de have
7. Lad ham betale
8. Forvent at få blomster - ellers drop ham
9. Dyrk ikke sex med en fyr på første date - vent til efter 10 date.
10. Hvis han vil se dig, så vær optaget - og fortæl hvornår DU vil ses (vær optaget i weekenderne)
11. Tal aldrig om eks kærester, børn eller ægteskab på de første dates
12. Kritiser aldrig hans mor
13. Lad ham komme til dig - ikke omvendt
14. Hav altid masser af tålmodighed
15. Drik aldrig for meget alkohol, men drik masser af vand.
16. Flirt lidt med andre mænd, han tro at han skal jagte dig.
17. Vær feminin, husk du er kvinde med stort K.

Dating regler for mænd:
1. Kom Aldrig for sent
2. Efter et møde, ring først til hende efter 24 timer (Max 1 opkald om dagen)
3. Vis interesse og giv komplimenter
4. Se godt ud og duft godt
5. Fortæl om dit job, kvinder elsker mænd med ambitioner
6. Vær som en vandhane, tænd først for det varme vand, så det kolde og så det varme - hun skal ikke vide, hvor hun har dig.
7. Husk at det er dig, der betaler på de første 3 dates.
8. Køb blomster og gaver
9. Forvent ikke sex på første date
10. Inviter hende ud igen, siger hun nej til 3 invitationer - så drop hende
11. Tal ikke om sport eller ekskærester
12. Vær en gentleman, træk stolen ud, åben døren og tal pænt.
13. Vær ikke tilgængelig hele tiden
14. Hav altid masser af tålmodighed
15. Drik aldrig øl på en date!
16. Kig ikke på andre kvinder, mens du er på date.
17. Undskyld aldrig for din mandlige tankegang!

Fra : tedd

Dato : 31-07-06 15:12

Hmm? Tror sg jeg dumper på det datekursus!

Fra : creamygirl

Dato : 31-07-06 15:12

Nr.13 for mændende lyder forkert. Der er vist ved en fejl smuttet et "IKKE" med

Fra : tedd

Dato : 31-07-06 15:21

Øv det var den eneste jeg ikke dumpede på!

Fra : creamygirl

Dato : 31-07-06 15:23

Citat
Øv det var den eneste jeg ikke dumpede på!

Mellem os to (og resten af kandu..hihi) ..Så dumper jeg på 15 ud af de 17

Fra : tedd

Dato : 31-07-06 15:31

Gad vide hvilken 2 du består på så er? Well den ene er oplagt!

Tillykke med den kommende familieforøgelse forresten! Håber du ikke brækker dig dagen lang

Fra : creamygirl

Dato : 31-07-06 15:42

LOOL, nu sidder jeg og gennemgår listen for at finde "den oplagte". Ved fandme at du tror det er nummer 14

Og tak Nej jeg brækker mig ikke, men tisser 99% af tiden - og den sidste 1 % bruger jeg på at sidde fast mellem sofaen og reolen - fordi jeg jo plejer at kunne være der

Fra : e.c

Dato : 31-07-06 18:09

Den bedste underholdning på en date, er at forklare om justeringen af en dobbelt webr-karburator.
Så behøver man heller ikke forklare om de sorte negle.

Fra : molokyle

Dato : 31-07-06 18:52

1 -> 17 ? Stol på mig !!!

...eller : Søg Læge !

</MOLOKYLE>

Fra : tedd

Dato : 31-07-06 22:25

14 er god men det var ikke den jeg mente

Fra : tedd

Dato : 31-07-06 22:27

Helt ærligt! 14 neren skulle egenligt være hos mændene!

Fra : tedd

Dato : 31-07-06 22:28

Men hvis du trak 10 fra! sådan cirka

Fra : creamygirl

Dato : 01-08-06 16:39

Citat
Den bedste underholdning på en date, er at forklare om justeringen af en dobbelt webr-karburator.
Så behøver man heller ikke forklare om de sorte negle.

Og man behøver heller ikke bekymre sig om næste date - for der bliver ingen næste

Citat
Helt ærligt! 14 neren skulle egenligt være hos mændene!

Er du blind?! ...Kig lige en gang til på listen. Nummer 14 er ens hos begge køn

Citat
Men hvis du trak 10 fra! sådan cirka

Ihh tak. Det var pænt sagt Tedd .. Hvis det da ikke er en finte af en slags *GG*

Godkendelse af svar
Fra : beckski

Dato : 01-08-06 17:02

Tak for svaret molokyle
nu må den her vist lukkes ;)
god sommer!!!!!

Fra : tedd

Dato : 01-08-06 17:06

Nåja! Nye briller du ved

En finte? Næh øver mig bare på nr. 3 hehe

Lidt ligesom køreprøve det her! Først teori og så praksis!

Fra : tedd

Dato : 02-08-06 11:13

Men det ikke let det dating!

Nu vil de sg ha digitalkameraer frem for sko!!

Du har følgende muligheder