/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Michelles mission
Fra : Satellit
Vist : 1098 gange
25 point
Dato : 22-04-06 12:05

Så er det vistnok i aften at Michelles mission skal føres ud i livet:
Et så stort antal danskere og nydanskere som muligt skal invitere hinanden hjem til middag for at fremme dialog og forståelse.
Knaldgod idé, synes jeg personligt. Jeg ved ikke så forfærdelig meget om projektet, men har blot set lidt i tv for nylig. I sidste uge havde ca. 900 danskere tilmeldt sig projektet mens ca. 200 nydanskere havde tilmeldt sig. Det bliver meget spændende at høre om, hvordan det hele forløber og hvad det fører med sig.
Jeg kunne godt forestille mig, at det er et koncept, som bliver "adopteret" i andre lande på et tidspunkt.
Er der nogen af jer, der kender nærmere til projektet eller evt. skal deltage i aften?

Fra : brokke44

Dato : 22-04-06 12:20

I mine øjne er det en gang populistisk pjat - og hvor er det typisk, at dansk TV med det samme hopper på "raketten", der blev affyret ifm den såkaldte Mohammed-krise.

Nu skal det rigtigt bevises, at vi ikke er spor tilbageholdende (for ikke at bruge andre ord) over for fremmede !!!

Rabiate TV-værtinder med tørklæde - temaudsendelse om islam - virksomheder, der i pr-øjemed ansætter flygtninge - fortsæt selv.

Imponerende, at 5% af befolkningen i Danmark, er i stand til at sætte en dagsorden, der, for mit vedkommende, er ved at nå kvalmegrænsen.

Fra : dova

Dato : 22-04-06 12:38

brokke44

Citat
Imponerende, at 5% af befolkningen i Danmark, er i stand til at sætte en dagsorden, der, for mit vedkommende, er ved at nå kvalmegrænsen.

Sådan så klart ka' det siges.

mvh dova

Fra : Satellit

Dato : 22-04-06 12:46

Tja..populistisk pjat eller ej....så synes jeg det er positivt med alle tiltag, der kan få stridende parter til at mødes i forståelse i én eller anden forstand.
Også jeg er ved at kaste op af evige debatter på nyhederne og i Deadline om muslimer og islamister.
MEN....jeg går ind for dialog og forståelse for hinandens tankemåder og værdier, og i disse tider hvor fredsprocesser har trange levevilkår, er jeg rent ud sagt skide ligeglad hvor poppet og populistisk og medieliderligt et tiltag kan være. HVIS BARE det fører noget godt med sig. Så er det bare helt fint med mig.

Fra : tedd

Dato : 22-04-06 12:46

Hvilken 5 % snakker vi om? De 5 % der helst vil brokke sik, eller?

Fra : vil.du

Dato : 22-04-06 12:58

satellit..

Citat
jeg går ind for dialog og forståelse for hinandens tankemåder og værdier

- JA netop, det er præcis derfor jeg osse får kvalme efterhånden!
VI skal forstå 'hinandens' tankemåder og værdier...dette gælder nada den anden vej - ikke en millimeter bliver der rykket fra dén side....

Fra : brokke44

Dato : 22-04-06 13:02

ja-ja tedd

Der skulle måske have stået 5% af 5% - men det bliver det jo ikke bedre af - vel ???

Fra : tedd

Dato : 22-04-06 13:16

Forståelse skal vel starte et sted! Desværre aner jeg ikke hvem hende Michelle er? Men hvis danskerne byder på flæskesteg og øl tror jeg nu ikke det kommer til den store forståelse!

Fra : brokke44

Dato : 22-04-06 13:16

Citat
tiltag, der kan få stridende parter til at mødes i forståelse i én eller anden forstand.

Det er netop humlen (undskyld, rettroende muslimer - striden er blevet os påtvunget pga en formidabel spindoktorering, der er lige så smart, som den er usympatisk.

Den gondol får ikke mig som passager.

Citat
HVIS BARE det fører noget godt med sig

Det kan, på sigt, meget vel vise sig at have den modsatte effekt.

Fra : Knete

Dato : 22-04-06 13:49

personligt finder jeg den slags latterligt,fordi hvis jeg bliver inviteret til middag hos en muslimsk familie ,vil jeg 100% sikkert få severet halalslagtet kød og sodavand ,hvilket er helt i orden da det er deres hjem og dermed DERES præmisser.
men hvis JEG inviterer samme familie på middag ,skal det OGSÅ være halalslaget kød og sodavand , altså stadig på DERES præmisser,,,,,(jeg køber ikke halalkød,da jeg er meget imod slagtemetoden) man kan så sige at jeg kan gå på kompromis med min holdning om ikke at købe halalkød.joh, det kunne jeg jo,men nu er det jo ikke MIG der skal integreres,så hvorfor er det MIG der skal gå på kompromis?

Jeg har læst,at dagen skal foregå som følger;,,

Kl. 16.00,,,,, eftermiddags te på 1. adresse
Kl. 18.00,,,,, aftensmad på 2. adresse
Kl. 20.00,,,,, aftenkaffe og dessert på 3. adresse.
der vil være 8 gæster på hver adresse

menuen hos os (hvis vi havde tilmeldt os)ville ha set sådan ud

Til theen,,,,, Rugbrødsmadder med skinke & rullepølse.
Forret,,,,, Kartoffelsuppe med bacontern.
Hovedret,,,,, Flæskesteg med tilbehør.
Dessert,,,,, En dejlig friturestegt camenbert fra Arla.

jeg ved godt at mange så vil sige at med MIN holdning vil integrationen ikke være særlig vellykket , men igen,,,,det ER heller ikke MIG der skal integreres

des foruden er vi hundeejer og min kæreste har menstruation,,,,så en middag hos os vil være udelukket for ikke moderate muslimer.og jeg ved godt det ikk er en main stream muslimsk holdning,ikke at må røre en uren kvinde og hund,og derfor sikkert ikke vil volde de store problemer i forbindelse med det arrangement,men jeg gider kort sagt ikke skal indrette mig efter andres værdier og normer i mit eget hjem.

men hatten af for dem gider.det er dog lidt for plat efter min opfattelse at tro,at en middag hos en dansk familie kommer til at gøre en forskel.

Fra : Knete

Dato : 22-04-06 14:22

på Fyn lavede man for et par siden noget lignende.Det gik godt et par gange,men langsomt forsvandt indvandrene.
Vore venner deltog,og fortalte,at de mødtes en gang om måneden og tog på ture og spiste sammen, men som sagt, gled alle ud igen,,,,og så sad de der,alle de "gammel danskere", og kiggede på hinanden.
Det var altid kun når der var betalte weekender og ture, at indvandrene kom,og så gik de sammen i grupper,og var ikke intresserede i de andre (danskerne).
Når de spiste hos hinanden,havde de altid deres egne gryder og pander med,fordi der havde været "urent" kød i danskernes gryder,og derfor kan jeg godt forestille mig,at der vil komme lignende problemstillinger i det nye tiltag.et tiltag der efter min opfattelse virker opstyltet,og lidt som tvang

men her er mere information om Michelles mission http://www.vigtigt.dk/index.php?name=about

Fra : Satellit

Dato : 22-04-06 14:39

Tænk...jeg tror rent faktisk, at det godt kan gøre en forskel.
Og det dér med at det skal være på "de andres betingelser" er vel bedøvende ligegyldigt, hvis det er dialogen, der er vigtig for én!
Der er en talemåde der siger:"Do you want to be right or do you want to be happy?"
Det er ikke ALTID man kan opnå begge del på én gang. Hvis nu man kan lægge alt det dér smålige bullshit fra sig med at "hvis vi skal spise hala-slagtet kød hos dem, så skal de også spise flæskesteg hos os!" Jeg går ud fra, at de danskere og nydanskere, der har meldt sig til projektet netop formår at tænke lidt udover deres egen næsetip. Af respekt for begge parter kan man måske servere the og kage om eftermiddagen, en vegetarret til aftensmad og en dessert + kaffe efterfølgende.
Og alt det dér med at det først er nu efter Muhammed-tegningerne at vi skal gå i dialog er noget værre vrøvl.
På verdensplan er der arbejdet på Marshall Rosenbergs Ikke-voldelige Kommunikationsmodel i mange mange år. Den er ikke mindst højaktuel lige nu. HVIS man ellers ønsker fred og ikke ønsker at bære yderlige brænde til et bål af vrede.

Sådan som JEG forstår "Michelles mission" er det en udstrakt hånd fra de parter, der MÅTTE ØNSKE DET. Det handler jo altså ikke om, at vi alle skal til at spise halal-slagtet kød eller gå i burka eller acceptere, at det er okay at hæve bistandshjælp uden at ønske at lære det danske sprog. Det tror jeg nok de fleste af os er enige om.

Hende Michelle, der har arrangeret denne middags-komsammen, var hende der i sin tid opfandt denne metode at mødes på som dating-model. Dvs. at man spiser forret ét sted, hovedret et andet og dessert et 3. sted, så man på én aften kan nå at møde så mange nye mennesker som muligt på en utraditionel måde.
Det er samme koncept hun bruger til dette projekt.

Fra : vil.du

Dato : 22-04-06 14:52

De muslimer der har taget imod denne ide er sikkert dem der er godt på vej til at blive integreret i forvejen - eller allerede ER integreret....

Citat
En dejlig friturestegt camenbert fra Arla

- mums - en af vores livretter hér

Fra : Knete

Dato : 22-04-06 14:57

projektet er ALT for plastic til at jeg tror på det,,,,,

Fra : Knete

Dato : 22-04-06 15:05

Citat
De muslimer der har taget imod denne ide er sikkert dem der er godt på vej til at blive integreret i forvejen - eller allerede ER integreret

nemlig,,,,,dem der har brug for at bygge bro,og gå i dialog holder sig langt væk,og det gælder både dansker og nydansker.

det S-T-Ø-R-S-T-E ved dette arrangement er at initiativtager får æren af at få sit program i tv,,,,

Fra : Knete

Dato : 22-04-06 15:12

jeg er villig til at lægge mit smålige bullshit væk,hvis indvandrerne er villige til det samme.
Ingen skal fakkerme komme anstigende med deres egne gryder og pander her i huset.der går min grænse altså,hvad angår bullshit.

Fra : brokke44

Dato : 22-04-06 17:08

Citat
Do you want to be right or do you want to be happy

"Vil du have ret eller vil du være glad" - Jeg ret bange for, at det i dette tilfælde er lalleglad og så vil jeg hellere have ret.

De smukke intentioner (og det er de jo fundamentalt) forudsætter, at alle parter går ind i dialogen med åbent sind, og sådan er denne verden altså ikke strikket sammen.

Se dog tingene i øjnene - ortodokse muslimer er indoktrineret til at hade den vestlige verden og den vestlige livsform - sådan er det og har været i mange hundrede år.
Frafaldne "integrerede" muslimer og deres familier trues på liv og lemmer af dennes verdens Labaner og Akharier, og da målet helliger midlet kan man tillade sig at have et afslappet forhold til sandheden. Jeg tror, at stakkels Michelle bliver goft (mis)brugt i denne mission.

Hvad der til stadighed er til barnlig forundring hos overtegnede er, at mennesker, der er flygtet fra et regime, så nidkært dyrker de principper, der ligger til grund for disse regimer, det sted, de er flygtet til. Men måske er de sande nomader, der fortsætter "flugten", når deres nye samfund er "omvendt".

Nåh - til den tid eksisterer jeg ikke længere, og Michelle befinder sig lænket til køkkenbordet omgivet af 14 herlige mørkhårede unger, medens farmand sidder på café og ryger vandpibe.

Fra : tedd

Dato : 22-04-06 17:18

Hvor mange "ortodokse muslimer" er der egenligt i DK? Har da mødt mange muslimer der både drak alkohol og spiste svinekød! Men ortodokse muslimer er jo meget handy når det drejer sig om fjendebilleder der belejligt kan overføres til hele gruppen! Forøvrigt ligner de folk fra indre mission eller scientologi eller Tvind for den sags skyld! Kristne var vist forøvrigt osse i undertal i Rom engang, for ikke at snakke om middelalderens alternative kvinder, der så bare blev kaldt hekse! Eller McCartey tiden i USA hvor bl.a. Chaplin blev nødt til at emigrere!

Fra : kankun

Dato : 22-04-06 17:25

hvis nydanskere er så vilde med at blive integrerede, og gammeldanskerne er så fantastisk tolerante, hvorfor er Michelles mission så nødvendig ?

Fra : Satellit

Dato : 22-04-06 17:30

Du har da helt ret i, brokkefrans, at det ikke er de ortodokse muslimer, man får fat i til sådan et projekt. Og ja, de er opdraget og hjernevasket til at hade den vestlige verden, og det er grusomt og forkasteligt og alt muligt andet. Og nej, selvfølgelig fixer man ikke lige dén sag med et lille spiseprojekt som dette. Også jeg undrer mig over, at de fundamentalistiske muslimer, som er flygtet fra et rædselsregime, søger at oprette netop et samfund, som svarer til dét, de er flygtet fra. Det er ikke til at fatte, og gør også MIG vred.
Men.....jeg tror faktisk på at rigtig mange muslimer ønsker fred og godt naboskab med os danskere, og selvom det muligvis kun er de i forvejen velintegrerede muslimer, der nås på denne måde (med Michelles projekt), så er det dog en udstrakt hånd fra begge sider, og hvis der kan dannes nogle venskaber ad denne vej på kryds og tværs af kulturforskelle, så synes jeg stadigvæk, at det er rigtig rigtig godt.
Der kommer ihvertfald ikke nogen dialog ud af at sidde med armene over kors og rase over alle de muslimer, man læser om og hører om i medierne.

Fra : Satellit

Dato : 22-04-06 17:31

Tja...kankun. Nogle gange skal der en invitation til at få folk op af sæderne.

Fra : Satellit

Dato : 22-04-06 17:33

Det er ligesom med nødhjælpsindsamlingerne. Nogle gange skal folk have tingene skåret ud i pap og have kendsgerninger fortalt af kendte mennesker og serveret med et stort show førend de griber til pengepungen...

Fra : e.c

Dato : 22-04-06 17:46

Lad os bevare værdierne........................de Danske demokratiske.
Stop den leflen for middelalderkulturen.
Det er kvalmende at opleve kvindefrigørelsen blive angrebet.

Fra : tedd

Dato : 22-04-06 17:50

Ja det kan sg godt være jeg er naiv. Synes bare det er skræmmende at Historien gentager sig selv istedet for vi lærer noget af den! Er Civilisation bare en gang lak ovenpå et stammefolks uimødenkomhed og fjendtlige indstilling overfor forandring! I de sidste par dage har der været debat om børn på asylcentre! Tror Pia Kjærgårds hund lever bedre ift de børn, men de har jo fortjent det ifølge hende! Er det en rimelig måde at behandle børn på? Hvis man følger hendes vej og Venstres skal der ingen forandringer ske inden for det område! Sørgeligt siger jeg! Så stem på Venstre eller Pia næste gang og lad os få ryddet ud i ukrudtet indtil der kun er en ensom tilfreds mand eller kvinde tilbage her i lille Danmark!
Prøv at tænke selv istedet for at blive manipuleret med eller tænk på Sting's sang Russians http://www.lyricsfreak.com/s/sting/132086.html og prøv at overføre den til de nuværende fjendebilleder! Eller bekend jer til den fanatiske religion Dumhed der bare fører til at kloden vil blive revet midt over med katastrofal konsekvens for hele menneskeheden!

Fra : brokke44

Dato : 22-04-06 17:51

Citat
Hvor mange "ortodokse muslimer" er der egenligt i DK?

Det ved jeg sørme ikke - men een er een for meget.

Citat
Har da mødt mange muslimer der både drak alkohol og spiste svinekød!

Det er rigtigt - men det er da ikke kriteriet, for at være deltagere i dette samfund, og det er formentligt heller ikke hos dem, du finder tegninger-modstandere og ekstreme kritikere.

Det har ikke været intentionen, at mine indlæg skulle fortolkes som en generalisering, hvad en nærmere gennemlæsning burde bekræfte.

Der er derfor heller ikke tale om et fjendebillede - men skræmmebillede - JA.

Citat
Nogle gange skal der en invitation til at få folk op af sæderne

Hvorfor skal de det ? De sidder formentlig i sofaen hos hinanden - Det er vi jo allerede rørende enige om - eller ?

Derfor er Michelles mission et mediestunt af dimensioner og en "prut i en cigaræske" (med lige så stor effekt).

Fra : Satellit

Dato : 22-04-06 18:04

Hvis "Michelles mission" kan rykke bare en milimeter hos nogle få mennesker, så synes jeg stadigvæk at krudtet er godt givet ud. Der kræves 2 parter til at mødes: 1 til at række hånden ud og den anden til at tage imod den.
Og når jeg taler om at få folk op af sæderne, så mener jeg ikke bare nydanskere, så mener jeg ALLE.
For det er for nemt bare at sidde i sin sofa og brokke sig over tingene. Så må man gå ud i livet og agere, give en hjælpende hånd, give nogle penge, arrangere en middag, samle en demonstration, skrive et læserbrev eller hvad fanden ved jeg!
Alle der gør noget aktivt for at fremme venskab og forståelse har min største sympati.

Fra : brokke44

Dato : 22-04-06 18:20

Citat
Er Civilisation bare en gang lak ovenpå et stammefolks uimødenkomhed og fjendtlige indstilling overfor forandring

Hvis du med civilisation mener den vestlige verden, er den kommentar skudt langt over målet.
Fremskridt/forandring trives da i bedste velgående.

Også jeg føler med flygtningebørnene, men synes, at kritikken burde rettes mod forældrene, der har sat deres børn i en så håbløs situation, og derefter overlader ansvaret til dette samfund.

tedd - nu har du sat dig i hjørnet med ryggen til samfundet, mumlende, at de er så dumme allesammen.

Dumheden dette samfund har begået, er at give radikale politikere for megen magt. Vi slæber stadig rundt med reminiscenser af en total håbløs integrationspolitik - kørt helt ud i afmagten af tidligere regeringer.

Og tedd - det er altså ikke muligt for et lille samfund på godt 5 millioner mennesker at tage alverdens mistrøstigheder på sig - og hvorfor er det lige, at disse børn skal tilgodeses fremfor gadebørn i Beirut, Bombay eller Benin.
Og hvorfor er det lige, at en familiemor (asylnægtet) fra Sierra Leone med 5 børn skal have for 5 millioner kroner psykiatrisk hjælp, når man nu ved, at 500,-kr om måneden kan holde en hel familie i live i Afrika.

Det kan godt være, at du har ret . tedd - jeg er for dum til at forstå det.

Fra : Knete

Dato : 22-04-06 19:25

snakken om pladsen og forholdene på danske asyl centre, kan sku ikke få mit pis i kog (pardon my French) men vi har en hel bunke af ældre borgere,der har siddet de sidste 10-15 år af deres liv på en 8 kvadratmeter stue,uden køkken? (vilkårene på ældre/nedslidte plejehjem)

og undskyld mig,men et afslag på asyl er et afslag på asyl.vælger man at blive her på trods af at der er givet afslag,i stedet for at daffe hjem og skabe sig en tilværelse,ja så kan de for min skyyld få lov at blive siddende på asyl centrene.jeg er langt mere interesseret i at forbedre forholdende for vore egne ældre,end asyl ansøgere,der har fået A-F-S-L-A-G

Fra : Knete

Dato : 22-04-06 19:30

Citat
Lad os bevare værdierne........................de Danske demokratiske.
Stop den leflen for middelalderkulturen.
Det er kvalmende at opleve kvindefrigørelsen blive angrebet.

HØRT

Fra : tedd

Dato : 23-04-06 01:20

Næh! Jeg har ikke sat ryggen imod! Tror ikke på det!

Fra : tedd

Dato : 23-04-06 01:25

Men man tror åbenbart at når børn kommer ifølge med voksne så er det deres egen skyld! Spørgsmålet var og man ville behandle sin egen hund som som man behandler flygtningebørn? Hvad er vigigst? Din hund eller nogle børn? Sørgeligt du er dumpet allerede hvis du tænker o0ver spørgsmålet!

Fra : tedd

Dato : 23-04-06 01:34

Fy for pokker! Din far er muslim så jeg behandler dig som voksen og rødgrød med fløde!

Fra : tedd

Dato : 23-04-06 01:37

Men en eller anden døv med barnevogn som bliver kørt ned der kan man kræve livstid!

Fra : holniels

Dato : 23-04-06 02:16

Ha,ser alt er som det plejer i lille Danmark,he he,små synsvinkler,fy faen hvor det er godt man bare er menneske som alle andre er det,men skål da,he he

Fra : Klumme

Dato : 23-04-06 02:47

Citat
Hvad er vigigst? Din hund eller nogle børn?

Svar: Min hund og mine børn.

Jeg har andre steder på Kandu luftet hvad jeg mener om din tåbelige holdning til muslimer, så det springer jeg lige over her. Men jeg mener det stadigvæk

Fra : Knete

Dato : 23-04-06 09:48

Citat
Der kommer ihvertfald ikke nogen dialog ud af at sidde med armene over kors og rase over alle de muslimer, man læser om og hører om i medierne.

og du gør nøjagtig det samme satelit,,,,,,du raser bare den anden vej rundt,og går i dialog med dem du mener er nogen brokkerøve.du roser initiativet til skyerne,men sad alligevel på din flade røv i aftes,da det hele løb af stablen,,,,,ha

Fra : Satellit

Dato : 23-04-06 12:22

Så vidt jeg ved er det ikke mig men DIG der brokker dig over muslimerne og skærer dem alle over én kam.
Jeg ville gerne have deltaget i Michelles projekt, men for det første var der et stort overtal af danskere, der havde meldt sig, så der var sådanset ikke brug for flere danskere. Og for det andet var jeg på arbejde, så jeg havde ikke muligheden for at deltage.
Og bortset fra det, så sidder jeg faktisk heller ikke med armene over kors og gør "ingenting". Til din oplysning har jeg kontakt til flere personer af såkaldt anden etnisk herkomst, som både har holdt jul og fødselsdage med mig og min familie, fordi de har svære betingelser her i landet og er ensomme.
Desuden har jeg arbejdet som frivillig flere steder, som huser mennesker i krise, både danskere og nydanskere.
Du komer godt nok med nogle grimme udtalelser, Knete. Er du nynazist eller hvad???

Fra : Satellit

Dato : 23-04-06 12:35

Nej...jeg tror sgu ikke engang at jeg gider høre på Knetes pladder længere.....
Nu kommer blackliste-knappen i brug.

Fra : Klumme

Dato : 23-04-06 13:09

Hold kæft hvor er det sølle. Så snart der er lidt modstand og divergerende holdning, så er man nynazist, racist og islamfobisk mm. Så PUF.... på med blacklisteknappen, så der kun er dem tilbage som bakker een op. I kan jo så sidde og klappe hinanden på ryggen og fortælle hvor goe i er

Var det dialog I ville ha

Fra : e.c

Dato : 23-04-06 13:25

Problemet med nogle af de fremmede (ikke nydanskere, for det vil de vist slet ikke være) er,
at diskusionen blander flere ting sammen.
Mishandlede folk skal naturligvis hjælpes.
Alle skal lære at leve på Dansk her i Danmark.
Middelalderens kultur bør leve der hvor den kommer fra.
Spørg ikke hvad Danmark kan gøre for dig - men hvad du kan gøre for Danmark.
Det er ved at være træls med alle dem som forlader/flygter fra noget som de prøver at indfører her.

Fra : Klumme

Dato : 23-04-06 13:27

SÅ EC... nu blir du osse blacklistet LOOOL Tag lige mig med, nu du er igang Sattelit

Fra : e.c

Dato : 23-04-06 13:39

Man må ta' en chance en gang i mellem her i livet.
Men
men
men
Er det ikke mærkeligt at der aldrig debateres / skældesud / "undskyldes" / omtales ..............
............. når der er tale om alle andre mennesker her i landet som kommer fra en anden etnisk baggrund end Dansk.
Ja - jeg undres bare.

Fra : Satellit

Dato : 23-04-06 13:59

Næh...der er da flere jeg er uenig med herinde. Faktisk er jeg ikke enig med én eneste foreløbig i denneher tråd.
Men jeg bryder mig ikke om Knetes tone. Jeg synes rent ud sagt at han er ubehagelig. Fuldstændig som en vis Arne Jakobsen. Han er også blacklstet, da jeg heller ikke bryder mig om hans tone.
Det er en ret vi har i det daglige: At rejse os op og gå, at forlade et samtale-emne eller slukke for tv'et. hvis der er nogen vi synes er "for meget". Derfor synes jeg også det er iorden at gøre det samme herinde ved at bruge blackliste-knappen. Og jeg har jo oveni købet givet mig tilkende ved at indrømme det...så What's the problem????

Fra : Satellit

Dato : 23-04-06 14:06

Ups...jeg kom til at fortale mig....
e.c. - jeg er rent faktsik helt enig med dig! Foreløbig. Selvfølgelig skal vi da ikke have sharia indført i Danmark og vi skal ikke tilbage til middelalderlige, kvindeundertrykkende forhold, normer og idealer.
Vil man bo i Danmark og nyde godt af det danske samfunds værdier, har man også en pligt til at integrere sig og bidrage til dette samfund.

Men så vidt jeg ved, så var det altså Michelles mission vi kom fra.......

Fra : e.c

Dato : 23-04-06 14:09

Ok -

Fra : Klumme

Dato : 23-04-06 14:32

Sattelit..... det er da helt i orden at blackliste nogen, hvis man ikke orker / gider / magter at diskutere det emne der er på med vedkommende, men det er ikke det du skriver her, at du gør....

Citat
Det er en ret vi har i det daglige: At rejse os op og gå, at forlade et samtale-emne eller slukke for tv'et. hvis der er nogen vi synes er "for meget"

Du rejser dig ikke og går din vej - DU smider en person ud fra en forsamling, og så fortsætter du og forsamlingen med at diskutere....... Who is???? I'm the master yeahhhh -
Det er sølle Sattelit......

Jeg har selv lige oplevet en lignende blacklistning fra en bruger, hvis sande klamme ego blev blotlagt, og vupti, så hed den blacklistning LOOL Ikke fordi det betyder en skid, man kan jo til enhver tid komme ind igen under et andet nick, hvis man absolut vil, men det er mere princippet jeg kgger på.

Fra : Satellit

Dato : 23-04-06 14:43

Jamen kig du så bare videre på dine principper...

Fra : Klumme

Dato : 23-04-06 14:46

Det gør jeg så, men konstaterer altså, at der ikke er sammenhæng mellem det du skriver og det du gør

Fra : Satellit

Dato : 23-04-06 14:50

Det må være dejligt at være så klog. Håber du nyder det!

Fra : gr8

Dato : 23-04-06 14:55

Der er nok en del ting Knete kan have ret i, hvilket angår hans eget hjem. Så som at han ikke vil serverer halalkød o.s.v. Det er han dog selv herrer over.

Citat: "man kan så sige at jeg kan gå på kompromis med min holdning om ikke at købe halalkød.joh, det kunne jeg jo,men nu er det jo ikke MIG der skal integreres,så hvorfor er det MIG der skal gå på kompromis?"

"jeg ved godt at mange så vil sige at med MIN holdning vil integrationen ikke være særlig vellykket , men igen,,,,det ER heller ikke MIG der skal integreres"

Men det at han mener at nydansker skal integreres og ikke ham er forkert, da man kun kan klappe med to hænder.

Han er helt gal på den ved at tro at integrationen kommer af at spise dansk mad!
Det at være integreret betyder: At man kan tale sammen, man kan være sammen og at man kan have det godt sammen.

Integration er ikke at spise dansk mad eller at være sammen med en dansk pige/dreng i sengen, eller at gå nøgen på stranden, at have samme mening som en "dansker"......mange af disse ting gøre selv ikke en pære dansk person, vil det så sige at han/hun ikke er dansker?

For mig at se, mener Knete at man er integreret, hvis man nikker som dukke til alt hvad en dansker siger og gøre. Spiser hvad en dansker spiser. Siger hvad en dansker siger!

Jeg har altid fungeret fint i det danske samfund og har ikke noget at angre over. Men hvis alle skulle have en holdning som Knete om integrationen og hvis jeg skulle integrerer yderligere for at blive accepteret så vil jeg (fandenme......beklager sproget!) ikke integreres!

Fra : Klumme

Dato : 23-04-06 14:56

Ja gu er det dejligt at være klog, men man blir først rigtig klar over det, når man kommunikerer med en idiot LOOOL

Og så kræver det forøvrigt ikke det store intellekt at se, at der ikke er sammenhæng i nedenstående. LOOL Sølle Satelit

Citat

Fra : brokke44

Dato : 23-04-06 18:51

Og nu hvor søndagsfreden sænker sig over kandusseriet, har vi endnu engang tævet rundt i dette emne, som altid deler tråden(e) i stort set to lejre.

1) Dem, der synes, vi i dette land skal tage os af alverdens fortrædeligheder.
2 Dem, der ikke gør.

Eftertiden vil vise, hvem der har ret - hvis vi lever så længe.

Men oven over alting stråler moder sol

Fra : e.c

Dato : 23-04-06 18:58

brokke44
3. Dem der syntes vi skal tage os af fortrædeligheder, på en mindre naiv måde.
.........Det er altså svært at hjælpe nogen, som måske syntes du er en vantro idiot og burde
............undskylde din egen eksistensen.

Fra : brokke44

Dato : 23-04-06 21:58

Ja - e.c.

Der er sikkert nogle der kunne finde 4)-5) og 6) også.

Min indeling var af den grove slags (uden at være "grov").

Ka' I sove godt allesammen uanset indstilling/synspunkt.

Fra : creamygirl

Dato : 24-04-06 03:01

Citat
[...]

Ja vor Herre bevars LOL...Et komplet åndssvagt dating koncept - rettet en smule til - og hokus pokus filihankat - så er det Michell's mission - og de 900 dialogsøgende danskere har et "bevis" på, at de er åhhhh så empatiske og tolerante, fordi de viser deres gode vilje til at bygge bro

Ufff, jeg hader dælme sådan noget påtaget fis. Og undskyld hvis jeg støder med min holdning, men hvis man virkelig tror, at lidt kunstigt iscenesat fællesspisning kan få integrationen til at glide, så er man saftsusme naiv..

Men ok, lad os bare sige, at 10% af de 200 tilmeldte flygtninge/indvandrer hyggede sig helt vildt lørdag aften. Hvilken forskel gør det så m.h.t forståelse og respekt?! ...Jeg er altså mere end 110% overbevist om, at ud af de 200 flygtninge/indvandrer der deltog i projektet, der er ALLE 200 velintegreret i det danske samfund. De som IKKE er integreret - de mødte nemlig ikke op!!
I øvrigt er antallet af tilmeldte jo nærmest pinligt lavt - og siger da lidt om, at projektete måske slet ikke er så tiltalende!!

Jeg fristes til at tro, at sådan et arrangement deltager man kun i, fordi det er politisk korrekt - og for samtidigt at fremstå som værende "frelst" og "tolerant". Jeg går nemlig stærkt ud fra, at hvis man har deltaget i dette mediestunt, så er man også fritaget for at blive tiltalt som nazist, grøftegraver, racist og fremmedfjendsk - RIGHT!!!

Sorry, men jeg kan slet ikke finde noget pænt at sige om dette "fantastiske" projekt, som denne dating Michelle har stablet på benene. Jeg får decideret kvalme bare ved at gå ind på hjemmesiden - og høre hende tale om denne geniale og "fantastike smukke idé"..

Og flere af disse velmenende dialogsøgende danskere giver mig ligeledes kvalme. Jeg mener, hvem fanden kan finde på at udtale følgende: "at dele et måltid mad ER kærlighed og kærlighed er vejen til dialog og accept og forståelse" ...Yark, det er sq en tand for selvforherligende og kvalmende til mit temperament.

Jeg deltager hjertens gerne i integrationsprocessen, ingen tvivl om det - men fandme ikke på så iscenesatte og kvalmende vilkår. Og jeg synes ærlig talt, at alle disse velmenende danskere i stedet for at fise ud i byen og lege de frelsende engle og brobyggere med 200 velintegrerede flygtninge/indvandrer skulle gå hjem og bygge bro med deres uintegrerede nabo, overbo, underbo genbo osv osv. Det vil gøre en langt større FORSKEL end en "kærlighedsmiddag"

Jeg gider ikke læse mit inlæg igennem og rette for stave/slåfejl og stødende bemærkninger - og hvis jeg gør, så vil jeg nok også erfare, at min holdning efter kriterierne alligevel vil stemple mig som en nazist, grøftegraver, racist og fremmedfjendsk - Men det lever jeg sagtens videre med.

Ligesom jeg også overlever risikoen for at blive BL fra denne "fantatiske" tråd

Fra : Klumme

Dato : 24-04-06 08:23

Citat fra P1 DR 7.45 d.d. fra et af middagsselskaberne

Problematikken vedr. alkohol var hurtig overset, idet alle deltagere var pæredanske.

Succesen var begrænset til at udveksle adresser og tlf. nr.

Tjae, det kunne foreningen "Træf nye venner" såmænd ha klaret lige så godt. LOOOL

Fra : vil.du

Dato : 24-04-06 11:38

Ak ja, så må man da sige at jeg fik ret i min 'spådom' - at alle deltagere ville være de der i forvejen var godt integrerede eller godt på vej til at blive det

Jeg har ikke læst om det men det vil jeg da lige gøre.

Vh Dorthe.

Som du dog kan sige det Creamygirl...

Fra : creamygirl

Dato : 24-04-06 17:17

Citat
Som du dog kan sige det Creamygirl...

Hmm Ja - og jeg er her endnu

Må hellere se DR1 i morgen kl. 20.30. Jeg ser nemlig frem til at høre Michelles mening om de få tilmeldte deltagere. Hun havde jo i følge hjemmesiden satset på MINIMUM 3000, men det sørgelig tal var helt nede på 1078, hvoraf kun 200 var nydanskere. "Hvor der er vilje er der vej" (siger Michelle) ....Glæder mig til at høre, hvilken "naturlig" forklaring Michelle disker op med for den ringe interesse!!

Ja for det kan da ikke være selve konceptet (et lettere omskrevet dating koncept) der har skræmt.... vel?! *LOL* ...Jeg mener, wow det må da være skønno at tæske rundt i en 1-2 byer for at indtage en 3 retters menú med flest mulige mennesker. Sikke dybe relationer man kan opnå ved at sidde og holde øje med klokken, så man ikke kommer for sent til det næste "hyggelige" møde..

Accepteret svar
Fra : tedd

Modtaget 25 point
Dato : 25-04-06 02:26

Det var jo et forsøg! Man kan selvføligt altid glæde sig over det var mislykkes! Eller spørge sig selv hvorfor? Hvis ens tankegang er det er noget lort så er det selvføligt sådan! Hvis ens tankegang er mislykkes så kan man altid spørge sig selv om man er et fjols? Hvor svært kan det være

Fra : tedd

Dato : 25-04-06 02:31

Hvis man tror alle er som Bin Laden så har man altså ikke forstået Fjog eller Bush! Hvor meget skal der manipuleres med?

Fra : tedd

Dato : 25-04-06 02:37

Jaja creamy "Hun havde satset på 3000 men det blev 1078" ! Oh fryd! Hvad gør du for integrationen lille creamy? Vorherre Al Akhbar!

Fra : tedd

Dato : 25-04-06 02:43

Det sørgeligt at se hvordan Bush, Anders Fjog, Bin Laden's og Hitlers filosofi har så let tag i os mennesker! Tror folk virkelig på det lort?

Fra : Klumme

Dato : 25-04-06 05:16

Hold da kæft hvor er du klam din skovl. Eddermanemig godt der ikke er så mange af din muterede type Hvad er du på i dag??

Fra : tedd

Dato : 25-04-06 14:14

Din retorik er godt nok toppen klumme Hvilket blomstrende sprog!
Jeg påpeger bare at vi blir manipulerede med fordi verden åbenbart har brug for fjendebilleder! Det behøver du da ikke blive så sur over!

Fra : Klumme

Dato : 25-04-06 14:19

Her er lidt som skovlen kan nærlæse når tågerne fra nattens flugt fra virkeligheden har fortaget sig.

http://www.uriasposten.net/?p=3378

Hvem nævnte forresten engang noget om en "indre ignorerfunktion" LOOOOL IDIOT

Fra : Klumme

Dato : 25-04-06 14:22

Nååå man er kommet på højkant. Har du barberet din tunge, så du ikke kløjs i de lange hår fra nattens kunstgødning.

Du skulle nu holde op med det pjat, så du ikke hele tiden havde de grimme tremandsdileriumske billeder på nethinden af Bush, Anders Fjog, Bin Laden og Hitler

Fra : tedd

Dato : 25-04-06 14:27

En skam du ikke kan blackliste mig i den her tråd hva klumme?

Fra : Klumme

Dato : 25-04-06 14:38

Blackliste... LOOL Tar man lige en lille snak med sig selv...... uden om - for at aflede.

Kan du ikke finde din "indre ignorerfunktion" eller hykler du bare, som du plejer??

Fra : creamygirl

Dato : 25-04-06 15:11

Det kan man da kalde en fiasko hva?!
http://www.uriasposten.net/?p=3378

Har da lige en enkelt kommentar til dette "enestående" initiativ fra Dating Michelle..

Fra Uriasposten:

Citat
Artiklen fortæller også at arrangøren havde fået en moske med på ideen. Næppe tilfældigt Ahmediya-mosken i Hvidovre, en sekt der ikke betragtes som muslimer af andre muslimer. Her foregik middagens kønsopdelt.

Kønsopdelt integration?! ......... kønsapartheid har sq INTET med integration at gøre.

Om igen. Dur ikke, Michelle! Føj!

Sad lige og surfede lidt på Uriasposten - og kan da godt grine lidt af, at de dialogsøgende danskere er rørende enige i, at de er de politiske korrekte, samt at tonen er blevet for grum..
Håber de er klar over, at tonen altså ikke er en skid bedre hos deres "egne"

Kig *LOL*

Citat
“Integrationens største fjende er ikke 24-årsreglen, men Dansk Folkepartis hadske tone. Hvis nogen får erindringer om Der Stürmer forstår jeg det godt.” (Den radikale landsformand, Søren Bald, på partiets landsmøde i 2004.)

“Dansk Folkeparti burde være begejstret for Saddam, for han dræbte jo muslimer. Måske støtter partiet Irak-krigen, fordi man så kan sende flygtninge hjem. Det er nok der, hunden ligger begravet.” (Holger K. Nielsen under en folketingsdebat d. 19.01.06, gengivet i Jyllands-Posten dagen efter.)

“… og som René [Karpantchof] også var inde på, på Fyn og alle mulige andre steder, det er at racistiske grupper mobiliserer sig, handler, reagerer - et utal af forretninger bliver brændt af. Et utal af indvandrere bliver slået ned, dræbt, stukket ned - ikke en lyd hører vi fra regeringen.” (SF’s Kamal Qureshi i P1 debat 12.06.05)

“Dansk Folkepartis metastaser er trængt ind i public service-kanalernes bredbånd og sendeflade, hvor magtkritiske røster kun overlever på lånt tid, før den nationalistiske tsunamis censur og selvcensur også skyller P1 og DR2 ud i det store medielokum af boligprogrammer og døgnfluestjerner og madopskrifter og brystoperationer.” (Rune Engelbreth Larsen i Politiken d. 24.09.05)

”Jeg kunne have gjort det selv.” (Enhedslistens Pernille Rosenkrantz-Theil efter Anders Fogh Rasmussen og Per-Stig Møller var blevet overfaldet med rød maling i folketinget i 2003. Weekendavisen, 16.06.2005)

”Hitler og Pia Kjærsgaard er to alen ud af et stykke. Jeg siger ikke, at hun er nazist, men hun har den samme holdning med at dele befolkningen op i over- og undermennesker, som Hitler havde.” (CD’s Peter Duetoft, Jyllands-Posten, 30.01.2000)

”En, der er så stærkt identificeret med en ganske bestemt politisk opfattelse, som blandt andet jo har ligget, hvad skal vi kalde det, nynazistiske kredse nær, det er ikke foreneligt, mener jeg, med det kirkelige budskab”. (Biskop Kjeld Holm om den daværende kirkeminister Tove Fergos spindoktor, Henrik Gade Jensen, TV2, november 2003.)

”Pia Kjærsgaard var vel endnu i den fertile alder, tænk hvis hun bollede en sort og fik en lille chokoladegris i tilgift… De - undermenneskene - vil tage noget fra os, de vil udnytte vores godhed, vores humanisme og ikke nok med det, de vil erstatte vores tomme kirker med propfulde moskéer og skære Pia Kjærsgaards klitoris af.”

”Og Søren Krarup, en mand, der har så meget krudt i bøssen, kunne fyre ordentligt op under en tamildame, det kunne der komme noget artigt og livsbekræftende ud af, for slet ikke at tænke på Jesper Langballe i høet med en muslim.”

”Jeg kender ikke statsministerens seksuelle præferencer, og jeg er også bedøvende ligeglad, for min skyld kan han gå i seng med hønsene. Hvad jeg opponerer imod er til gengæld hans nærmest erotiske tiltrækning til George W. Bush, for her er der ikke blot tale om en form for betænkelig underkastelse, men om en liaison dangereuse. Det er en farlig forbindelse, ikke blot fordi den bygger på flere håndfulde af løgne, men fordi den insisterer på sin egen renhed i frihedens og demokratiets navn.”

”Når man som den komplet uspiselige og ufordøjelige Bo Bjørnvig finder det helt fine and dandy, at man farer frem med bål og brand og myrder gamle mænd, kvinder og børn plus et overskueligt antal talebanere, så synes jeg, der er tale om den samme form for kynisme og mangel på indlevelsesevne som lejrforstander Höss gav udtryk for, når han smækkede benene op på puffen og nød sin kanariefugls triller og klappede sine børn på hovedet, mens en million jøder kogte rundt omkring i gaskamrene.” (Alle citater af Klaus Rifbjerg, dokumenteret i Weekendavisen, d. 29.12.2005)

”Et skrigende fugleskræmsel”, ”en mumlende posedame” og ”dronningen af skraldespand”. (Carsten Jensen om Pia Kjærsgaard, Weekendavisen, 29.12.2005)

”…Hvorvidt den politiske samtale bliver friere ved i stedet at kalde Ulla Dahlerup et røvhul eller et dumt svin, fremfor at anføre, at hendes udgydelser minder om nazisternes eller for den sags skyld Stalins propagandaretorik, må vi jo lade være op til Lars Hedegaard.” (Georg Metz, Weekendavisen, 29.12.2005)

http://www.uriasposten.net/?p=3277#comments

Kommer i tanke om en leder fra Jyllandsposten, som fortjener at blive gentaget.

Leder: Den gode tone
Citat
MON IKKE VI snart kan forvente at høre fra de 12 forfattere, der var så bekymrede over tonen i den danske debat? Den hadefulde retorik i Muhammed-debatten når hele tiden nye højder.

En advokat sammenligner nu statsministeren med Hitler.
Mogens Lykketoft kalder kulturredaktør Flemming Rose den største »tåbe« i dansk presse.

En oplæser på Radioavisen mener at vide, at samme Roses hjerne er at finde under en sten, som man på det skatteyderfinansierede medie har valgt ikke at vende.

Publiceringen af tegningerne er som bekendt både "pubertetsagtig" og "studentikos", og en dr. theol. meddelte på et møde for universitetsfolk, at man sagtens kunne tvinge ham til at undskylde for denne avis' blotte eksistens.

Se, sådan er der kommet så meget for dagen, siden de uskyldige streger af en person, der døde for 1.400 år siden, blev offentliggjort. Tonen bliver stadigt grovere. Men det tæller åbenbart ikke rigtigt, så længe kritikken rammer regeringen, Morgenavisen Jyllands-Posten og Dansk Folkeparti - nok i denne rækkefølge. Så er der frit slag.

Paradoksalt er det, at de, der taler om dialog og åbning hen over midten, samtidig er dem, der hader mest. De særligt intolerante efterlyser tolerance. De, der kun vil høre sig selv og deres nærmeste parnas, taler om behovet for at lytte til hinanden. For en sikkerheds skyld sørger man for at tildele meningsfæller fine priser, fordi de mener det rigtige.

Det hænger jo ikke sammen. Også på dén vis er det oplagt, at statsministeren havde helt ret, da han talte om får og bukke. Hvorfor ikke bare acceptere, at folk har forskellige politiske opfattelser - del jer efter anskuelser, hed det dog - og at man ikke af den grund behøver at svine hinanden til med alverdens ukvemsord, skyde hinanden de grummeste motiver i skoen og true med, at anderledes tænkende overtræder alle mulige konventioner fra en svunden tid.

Der er sandelig nok at tage fat på for de følsomme forfattere. Ytringsfriheden skal jo både bruges med ynde og omhu, hører man. Men det sker da ikke ved hele tiden at skrue op for vokabulariet.

http://www.jp.dk/meninger/ncartikel:aid=3633732

Til Tedd, som endnu en gang igen har forlagt sin indre ignorefuntion

Jeg gider dig ikke. Der er faktisk en grund til, at du sammen med AJ figurerer på min BL - så stop du bare dit stunt med "lille Creamy" - og "Vorherre Al Akhbar" det virker ikke..

Smut du hellere ind og fordyb dig i Sting's sang Russians

Fra : e.c

Dato : 25-04-06 16:43

creamygirl - du fik mig lige til at tabe både næse og mund.
Jeg ved ikke hvad jeg skal sige - så det gør jeg ikke.

Godkendelse af svar
Fra : Satellit

Dato : 25-04-06 16:58

Tak for svaret tedd.
Det bliver så sidste kommentar fra mig i denne tråd

Fra : creamygirl

Dato : 25-04-06 19:09

OK e.c *S*

Gad ellers godt vide, hvad der fik din næse og mund til at forlade deres rette plads

Fra : Klumme

Dato : 25-04-06 19:57

Du skal ikke regne med respons fra natkogeren før han er skæv nok til at gå i rette med dig LOOOL Eller ossse har han fundet den indbyggede ignorerknap

Fra : creamygirl

Dato : 25-04-06 20:03

Det ved jeg da godt Klumme!

Det er det som er komisk

Fra : ans

Dato : 25-04-06 20:27

Citat
I femte og sidste program når "Michelles mission" den ubønhørlige virkelighed. Tiden er løbet ud, og dagen er kommet, hvor det vil vise sig, om Michelles store projekt - Vigtigt! - vil blive en succes. Vi er med, når Michelle og hendes hjælpere skal have det store puslespil til at gå op - og vi kommer rundt i landet til de familier, der har haft modet til at åbne deres døre for fremmede. I programmet vil vi få svaret på, om det vil lykkes at få fremmede til at tale sammen over middagsbordet.

DR 1 20:30

Du har følgende muligheder