Laurits Hansen Kofoed,Bornholm
Fra : connie
Vist : 1305 gange
300 point
Dato : 14-03-06 09:47

Jeg leder efter min oldefar Laurits Hansen Kofoed,Bornholm.
Han er udlagt far til min farmor Engeline Marcher. Som er født 8/11 1884.
Ved Engelines fødsel står han er tjenerkarl i Allinge.
Engelines mor Caroline Vilhelmine Marcher tjente også i Allinge hos Mads Peter Ipsen. Her havde hun tjent i hvert fald 10 måneder da Engeline bliver født.

Connie

Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-06 10:01

Mon ikke det er ham her, Svend
"
HANSEN KOFOED, Laurits      Birth Date:   14 Sep 1866
   Christening Date:   18 Nov 1866   Ronne, Bornholm, Denmark

   Father:   Peder HANSEN KOFOED
   Mother:   Ellen Marie SCHROLD
"

Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-06 10:05

Sjovt nok er der én mere; samme navn, samme sted, kun et år ældre...
Nu må vi til at vælge, Svend
"
HANSEN KOFOED, Laurits      Birth Date:   26 Jun 1865
   Christening Date:   3 Sep 1865   Recorded in:   Ronne, Bornholm, Denmark
   Father:   Peter KOFOED
   Mother:   Cecilie LARSEN
"

Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-06 10:15

Nu har vi hele tre at vælge imellem, Svend
"
bornholm, Sønder, Povlsker, Poulsker Sogn, Bornholms Amt, , , 182, FT-1890
Niels Mathias Hansen, 59 , Enke, Husfader, Husmand, Poulsker Sogn
Laurits Kofoed Hansen, 32 , Ugift, Barn, , Poulsker Sogn
Hanne Petrea Johansen, 50 , Ugift, Tjenestetyende, , Aaker Sogn
"
Den sidste hedder dog Kofoed Hansen, ikke Hansen Kofoed...

Fra : connie

Dato : 14-03-06 11:52

Ja! dem har jeg også selv fundet. Og det er jo nok en af dem.
Men hvordan ved jeg hvem der er den rigtige.
Connie

Fra : svendgiversen

Dato : 14-03-06 11:59

De tre er jo så født 1865, 1866 og ca 1858,
står der noget om hvor gammel barnefaderen var i Allinge i 1884?

Nok ikke den sidste, men de to andre er jo næsten ens, Svend

Accepteret svar
Fra : svendgiversen

Modtaget 300 point
Dato : 14-03-06 12:10

Hvis alt andet svigter...
På arkivet i Rønne har slægtsforskeren Karen B. Reib sin daglige gang,
hvis hun stadig er rask og har denne Email: reib@vip.cybercity.dk
skriv til hende...

Hun har overblik over det halve Bornholm, og kan sikkert også finde din oldefar.
Hils hende fra mig; som hun hjalp, mens min kone var til Gymnastik landsstævne...
Svend Giversen

Fra : connie

Dato : 15-03-06 01:42

nej der står intet om alder kun at han var tjenestekarl i Allinge

Fra : svendgiversen

Dato : 15-03-06 17:30

Så bliver det svært...
Det mærkelige sammensatte efternavn Hansen Kofoed ser ud til at være almindeligt på øen,
(efter landsstævnet har vi droppet "solskins" øen)

Er det her så en 4. Laurits Hansen Kofoed? Født ca 1867??
Nej, med forældre Peter og Ellen Marie, må det være den første jeg fandt...
"
bornholm, Vester, Rønne Købstad, -, , Matr. nr. 410a, Søndergade, 1047, FT-1880

Peder Hansen Kofoed, 48 , Gift, Avlsbruger, , Nylarsker, Bornholm
Ellen Marie Kofoed, født Skruld, 53 , Gift, Hans Kone, , Knudsker Sogn, Bornholm
Laurits Hansen Kofoed, 13 , Ugift, deres søn, , Rønne
Anna Marie Kofoed, 11 , Ugift, deres datter, , Do. [Rønne]
Petra Johanna Kofoed, 8 , Ugift, do. [deres datter], , Do. [Rønne]
Hans Kofoed, 5 , Ugift, deres søn, , Do. [Rønne]
Christian Hansen Richter, 23 , Ugift, Tjenestekarl, , Nylarsker Sogn, Bornholm [Nylars Sogn]
Laure Magrete Tornbech, 23 , Ugift, Tjenestepige, , Knudsker Sogn, Bornholm
"
men hvorfor hedder nogle søskende derovre Hansen, når deres forældre ikke gør det???
Eksempelvis:
"
bornholm, Nørre, Klemensker, Omgangs Skoledistrikt, , et Huus, 4, FT-1855
Herman Kofoed, 39 , Gift, Daglejer, Huusmand, Huusfader, , Klemmersker
Karen Margrethe Larsen, 41 , Gift, Hans Kone, , Klemmersker
Jens Peter Kofoed, 8 , Ugift, Deres Søn, , Klemmersker
Laurits Hansen Kofoed, 5 , Ugift, Deres Søn, , Klemmersker
Herman Hansen Kofoed, 2 , Ugift, Deres Søn, , Klemmersker
Jørgen Hansen, 66 , Gift, Huusmand, lever af sin Jordlod, , Østerlarsker
Marie Pedersen, 66 , Gift, Hans Kone, , Klemmersker
Hansine Hansen, 20 , Ugift, Deres Datter, , Klemmersker
Peder Kofoed, 34 , Gift, Daglejer, Huusfader, , Aaker
Stine Marie Nielsen, 31 , Gift, Hans Kone, , Østerlarsker
Christine Margrethe Ipsen, 5 , Ugift, Deres Datter, , Klemmersker
Olibe Cathrine Kofoed, 2 , Ugift, Deres Datter, , Klemmersker
"
Du må vist have fat i Karen Reib, Svend

Fra : connie

Dato : 15-03-06 22:38

Karen har lovet hjælp i april så vi må se

Godkendelse af svar
Fra : connie

Dato : 11-04-06 19:02

Tak for svaret svendgiversen.
Jeg tror svaret er rigtig godt hvis Karen finder frem til noget.
I hvert fald gav du mig en god addresse.
Tak skal du ha
Connie

Fra : connie

Dato : 11-04-06 19:04

Svendgiversen fortæl mig om du får bonusen jeg fik ikke sidst jeg svarede på noget selvom kandu skrev det

Fra : svendgiversen

Dato : 22-04-06 16:57

Ja, tak skal du have.

Jeg har været på ferie, helt Californien, defor det sene svar.
Hilsen og tak Svend

Du har følgende muligheder