/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
KLUMMES velvidenhed
Fra : guffa
Vist : 1150 gange
100 point
Dato : 22-01-06 16:18

Klumme bedømmer idag et tip om en opskrift , på foder til de fjerede, som selvfølgeligheder, hvilken viden denne person må regne med vi andre ligger inde med

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 16:26

Ja, jeg synes helt bestemt også, at vi allesammen fremover (nu hvor bedømmelserne af et tip KAN SES) bare skal knalde 4-5 stjerner i røven af ALLE tips

Kandus diverse tippere, bliver så glade glade - og på den måde undgår vi sikkert tråde som denne...

Fra : guffa

Dato : 22-01-06 16:40

til creamygirl
er det nu ikke at skyde gråspurve med kanoner at tage sådan på vej , dette tip var da sikkert alv. ment og for mig at se helt undertippet

Fra : sverola

Dato : 22-01-06 16:58

Guffa .............Nu må du ikke sådan hidse dig op Her snakker vi om at tage lidt vare på de pippere og så skal de skydes med KANONER!!!??? tsk tsk...
Nå nok om det...
En lille kommentar til det tip har jeg dog (som sædvanligt) Der står at der skal blandes div frø i "billig margarine" jamen du fodrer da ikke fugle med saltet fedtstof!! Smelt margarinen og lad den bundfælles -så bruges bare det som er fedtstof og ikke vallen ..Eller man bruger ren svinefedt ...Palmin er også anvendeligt....
Så op af stolen og fodre pipperne ...om en måneds tid skal der bygges kasser så de småfede størrelser har et sted at ruge osse....

mvh sverola

Fra : TheRipley

Dato : 22-01-06 17:01

Guffa,

Jeg vidste altså også godt, at det er en god ide at fodre fuglene - vidste du, at de har det største behov for at blive fodret i ynglesæsonen......
-Men at man selvfølgeligt skal fodre dagligt, hvis fuglene er vant til det.

Hilsen Ripley - der lige har set en udsendelse om fuglefodring, så er det jo nemt at være klog

Men at man giver karakter efter hvad man synes om et tip, det må da være den eneste korrekte måde at gøre det på, jeg kan ikke se, hvad Klumme har gjort galt her

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 17:05

Uden at vide det?

Går jeg ud fra man subjektivt bedømmer et tip ud fra om man personligt kan få glæde af det eller ej.

Hvis man skulle tage højde for alle eventualiteter eller nytten af tippet for andre?

Tjaeh... så er der hverken grund til at komme med tippet .... eller bedømmelsen.

Det står enhver frit for at skrive, bedømme, kommentere tips ...eller lade være

*IMHO* </MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 17:05

Du kan da mene hvad du vil Guffa. Jeg betragter tråde som denne som et ynkeligt bevis på, at tips fremover vil blive dyrket som det helt store egotrip!!

hvem gav 4 ****
hvem gav 1 *
hvem gav 0 *

Og hvad var begrundelserne?!

Og hey, er man ikke tilfreds, så kan man jo altid efterfølgende oprette en tråd
og stille et spørgsmål til den/de profiler - der ingen stjerner gav, ellerKUN
bedømte tippet som brugbart , dvs. 1 *

Og hvem pokker kan forudsige, om et tip for nogen er almen viden (og derfor bedømmes som brugbart)?! Jeg ved sq da også godt hvad fugle de kan spise, samt at det lige nu er koldt og vigtigt at tænke på dem... Ergo havde tippet også kun fået 1 * af mig, hvis jeg havde været omkring, da tippet blev lagt ud.

Faktisk læser jeg dit spørgsmål, som at du Indirekte siger, at hvis man allerede har viden om fuglefoder og alligevel kun vil bedømme tippet som brugbart, så skal man undlade at bedømme det..

tsk tsk..Jeg samler på disse tråde angående brokkerierne over bedømmelserne i tipsektionen. Og det gør jeg, fordi jeg på et tidspunkt har tænkt mig, at indsende dem til kandu teamet - så de ved selvsyn kan se, at fremgangsmåden i tip kun er med til at skabe en masse unødvendigt fnidder fnadder *G*

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 17:11

Tænkt eksempel:

Jeg kommer med (..synes jeg selv) et Super-Duper Tip om kontekstuelle Selektorer i CSS.

5 kaffesøstre fra den Nord-jydske menighed bedømmer tippet til skod !

Jeg er inderst inde bedøvende ligeglad ...så længe jeg kommer til orde og får min viden ud

De der abonnere på katgorien CSS (NY kategori på Kandu.dk ) skal nok alligevel læse det, såfremt de finder det interessant

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 17:16

Ps. Er der nogen der ved om man skal jævne en hjemmelavet svedskegrød ..eller blot lade den koge lidt mere ned og køle af, for at opnå den rette fløjlsagtige konsistens?

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 17:19

Molo.

Hvis du jævnede sovsen igår - og har en rest, så smid bare den oveni grøden.

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 17:20

Liiiiiige bortset fra mit sidste indlæg; har jeg haft stor glæde af Tip, som kun er blevet bedømt til en enkelt stjerne !!!

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 17:22

creamygirl -> Det er ikke sovs, men svedskegrød lavet af tørrede økologiske svedsker uden svovl og andre 'gode' sager

</MOLOKYLE>

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 17:25

Ps. Selvfølgelig har de været udblødt i et døgn i kold vand (..som er kogt med) tilsat en smule ægte vanillie og økologisk sukker fra Cuba. Jeg har glemt hvor svedskerne kom fra

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 17:25

Men du efterlyser et tip om, hvorvidt grøden bør jævnes...right?!

Mit tip er: Den jævnede sovs fra igår kaster du oveni. Det er sq da almen viden, Molo *G*

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 17:26

Og du må gerne give det 0 stjerner

Fra : Teil

Dato : 22-01-06 17:28

Jeg ønsker man kunne give syv stjerner.
Altså kun til familie og venner.

Fra : CCjunior

Dato : 22-01-06 17:33

jeg syntes faktisk at det er sjovt at se sine gamle tips igennem..så er det let at se hvornår det er blevet personligt.. har f.eks en bruger som 4 gange har givet mig 0 stjerner..
måske jeg har trådt ham/hende godt og grundigt over tærne..

Junior

Fra : Teil

Dato : 22-01-06 17:35

CCjunior
Det røde kort skal frem
BLACKLIST ham

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 17:37

Gør lige tråden her til en favorit

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 17:37

creamygirl -> Med vanlig ignorans har jeg valgt at sidde dit 'tip' *LOL* overhøreig og har istedet tilsat en smule Canadisk Ahorn-sirup (...jeg ringede til Mor) og stillet gryden til afkøling på altanen

CCjunior -> Sådan har jeg det også lidt ...så velkommen i klubben

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 17:47

hehe, ja jeg mener også man skal BLACKLISTE den/de brugere, der giver for få, eller slet
ingen stjerner..

Derudover, skal ALLE dobbeltprofiler, der dømmer SAMME tip ha et spark. Jeg har nemlig set, at de slet ikke kan finde ud af det. Den ene af deres profiler giver flere stjerner end den anden LOOOL

Kanont tiltag kandu der gjorde.. rofl

Fra : sverola

Dato : 22-01-06 17:50

HOLD DA KÆFT!!!!! Jeg vil da have lov at mene at dette spørgsmål er kommet lidt ud på et side spor ....eller????
Jeg mener at kunne se at her på Kandu mangler vi da vist et rigtigt godt gammeldags chatterum hvor alle kan komme af med det de nu brænder inde med og fyrer af i tilfældige spørgsmål......Oh shit.....nu gør jeg det S.. da selv

mhh sverola

Fra : vil.du

Dato : 22-01-06 18:18

Hej guffa.

Lige i dette tip som du har lagt ud, kan jeg ikke se der er gjort noget 'forkert' - man bedømmer og lægger sin kommentar som samtidig, tilsyneladende, er 'dommerens' egen personlige mening.

Dit tip får 1 stjerne på grund af at Klummes mening er at 'ja selvfølgelig skal man huske fuglene når vejret er som nu'.
Man kan endda vende det til noget positivt, hvis man læser det som det egentlig er ment! Klumme går simpelthen ud fra at alle der har muligheden, selvfølgelig husker at fodre fuglene!

ER det ikke netop dit budskab med tippet?

Noget helt andet er når en af de der bedømmer skriver 'Det ved alle'.
Jeg har været ude for, MANGE gange, at blive glad for et tip hvor en eller anden KarlSmart har skrevet 'Det ved alle'.
Shit hvor kan man føle sig dum, når man jubler over et godt råd som man tilsyneladende så lige var den eneste i landet der IKKE kendte i forvejen..

Men ok - jeg er såmænd nok osse sådan lidt smådum men jeg glæder mig nu engang over ety godt råd alligevel

Op med humøret guffa - vi fodrer fugle her og vi ved at man skal fortsætte når man først er begyndt

Venlig hilsen Dorthe.

Hav en god lillebitte rest weekend

Fra : Nordsted1

Dato : 22-01-06 18:28

Sverola..... blandingen med billig margarine og billig havregryn har været vist i tv-programmet "Rabatten", en dyrlæge var blevet kontaktet, for at man kunne hører om det var et godt vinterfoder, han svarede at det var alletider, så man behøver altså ikke varme det op, for derefter at lade det bundfælle.... sagde dyrlægen

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 18:31

sverola -> Jamen det er jo netop dét, denne kategorien Smalsnak (=Smalltalk) er til: En sludder for en sladder. Ikke at det ikke også kan være tiltrængt og samtidig få vendt hver sten og komme til orde. Man kan endda lave Smalltalk tips

</MOLOKYLE>

Fra : ans

Dato : 22-01-06 18:42

Hvis det er dette tip, der tales, skrives eller tænkes på http://www.kandu.dk/tip13346.aspx

så er det jo ikke guffa, der skriver tippet.

Men tippet er vel ligeså "godt" som når en bruger skriver om hvornår, der kommer 24 timer i TV

Fra : sverola

Dato : 22-01-06 19:19

Nordsted1 det kan godt være at dyrlægen sagde det i tv ...(jeg skal ikke lægge mig ud med expertisen? på det felt)
Men jeg ved at margarine indeholder 80% fedt (min) og resten vand emulgatorer og salt...Det pipperne normalt spiser i naturen indeholder ikke disse tingene...Dyrlægen får sikkert ikke mange vildtfugle ind med fordøjelses/mave smerter og kan derfor ikke se om de tager skade ...Men nok om det ...
Nogle bruger margarine ..Og min samvittighed siger mig at bruge svinefedt ..så er den ikke længere ,,,,ok?

Til Molokyle...Joda det er da i og for sig rigtigt -men det er barte ofte det at jeg ser discussioner komme frem i alle kategorierne , og at den evt spørger måske ikke rigtigt får det svar han/hun forventer ...Det er jo ikke bare her i small talk at der udveksles meninger..Tit og ofte bliver der kastet alverdens beskyldninger til (som regel de samme) personer...Det var derfor at jeg foreslog at et evt chatroom kunne have været på sin plads...Bare et forslag??!!

Mvh sverola

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 19:48

sverola -> I de kategorier her på kandu.dk jeg slår mine folder (HTML, DHTML, Javascript, Java, Andet udvikling, Filosofi, Psykologi, Andet videnskab, Fisk, Lystfikeri, Andre dyr, Biologi, mv.), sker det også af og til at der går 'kaffe & kage' i kommentarerne til spørgsmålet, men ofte er det alligevel relevante synspunkter der diskutteres i forhold til emnet. Hvis spørgeren 'går ind' og beder om at folk kaldes til orden og holder sig til emnet? Tjaeh... så sker det som regel oftest også

Hvis spørgeren forbliver passiv? ....så bli'r der snakket videre

</MOLOKYLE>

Fra : Trine08

Dato : 22-01-06 20:06

Jeg vil give ans og vil.du helt ret i begge deres indlæg.
For at føre noget til samtalen her ang tips, så kan jeg lige berette om hvad der kan iretere mig grænseløst.

Eks er det ofte tydeligt at se, at andre har givet en nul stjerner, simpelthen fordi de har noget imod personen rent personligt.
Eller også er der nogle der giver nul stjerner fordi netop DE ikke kan bruge, det ellers så gode tip, om strikkeopskrifter på nettet.

Jeg syntes ofte at folk er lidt egoistiske når de giver stjerner.
de tænker ikke på om tippet er godt, men mere om det er noget som DE lige kan bruge.

Eks. jeg linkede engang til en side med masser af musik videoer...
En bruger giver mig nul stjerner,,,,fordi han ikke kunne finde Gabriel Yard med C'est Le Vent
eksempel...
Tilgengæld kunne man finde 100vis af nye/gamle pop numre.

Og så er det bare jeg vil sige...det er ikke fair....det er for egoistiks.
Langt over 90% af de tips der ryger ind,,intresere ikke mig,,eller er ikke henvendt til mig...
Men derfor giver jeg dem da ikke nul stjerner.
Enten giver jeg mig tid til at finde ud af om tippet er godt eller ej.
Eller også lader jeg en der intresere sig for "Veteran biler" eller gamle støvsuger bedømme tipet.

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 20:36

Trine08 -> Jeg kigger ikke engang på tip der med garanti ikke vil interessere mig. F.eks om strikkeopskrifter i kategorien: Håndarbejde.

Se jeg til gengæld et tip i Rejser & Udflugter og det ikke handler om en interessant lokation, men kun er et forsøg på at promovere (..et måske udmærket) rejseselskab. Tjaeh... så giver jeg gerne NUL stjerner, selvom tippet for andre interesserede måske kunne være ok. Lidt 'egoistisk' har man lov at være, når man nedsætter sig som smagsdommer.

Det det gælderom for at skrive et godt tip er ....at ramme bredt i den kategori man nu har skrevet tippet

For at citere mig selv:

Citat
Derfor mener jeg også at brugerne kun burde kunne bedømme tip i de kategorier/emner de abonnerer på 8-)

Måske et forslag vi kunne stemme om i en eller anden Kandu.dk tråd?

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 20:43

Det burde slet ikke være muligt at bedømme tip!!

Og det skriver jeg lige og foreslår kandu teamet. Måske der så bliver ro i tipsektionen

Fra : Trine08

Dato : 22-01-06 20:44

Jeg syntes dit forslag er godt.
Dog arbonere jeg ikke på noget.
Måske man kunne lave dit forslag lidt om.
Eks kunne hver bruger vælge 5 eller 10 (eller 7) slags kategorier som de måtte bedømme.
Men, det er nok meget svært at komme igennem med nogle forslag.
Ved heller ikke helt om det kunne fungere på den måde.

Og ja, kan sagtens forstå det du siger med rejse tippet eks.
Men er heller ikke dig jeg hentyder til.
Som du skriver,,så gider du jo ikke engang at læse et tip der omhandler noget der ligger langt ude for din interesse.

Fra : ans

Dato : 22-01-06 20:46

molo

Der er jeg uenig, jeg behøver ikke at abonnere på f.eks. fugle for at vide, at fuglene om vinteren har brug for føde.

Fra : Trine08

Dato : 22-01-06 20:50

Creamy< Du tænker at det skal være så fint og roligt herinde..
Hvis vi gør tingene på din måde, så er jeg bange for at kandu bliver kedelig at være på.
Det er jo netop også sjovt at man kan diskutere, bedømme og være uening.
Kandu er lavet for folk som godt kan lide at diskutere, og ser det som en sport at tjene point.
Der findes masser af forums på nettet hvor dette ikke er meningen.
Så hvis ikke man kan lide denne form for forum, så bør man ikke være her.
Det svare til at tage til en fodbold kamp, og så stille sig og råbe op om at alle spillerne blot burde havde en bold hver....
Jeg tror du gør det i den bedste mening. Men måske man lige skal spørge sig selv...er det virkelig det man vil ?
skal alle spiller havde en bold hver ?

Fra : sverola

Dato : 22-01-06 20:56

Se det sådan: Det er med tips som med varehandel....Har du ikke en vare som er attraktiv for flertallet får du heller ingen mammon i kasseapperatet...
Derfor ser man ofte at nogen gir 5 og andre ingen stjerner...

Mvh sverola

Fra : Trine08

Dato : 22-01-06 21:00

sverola< ja, det kan du havde ret i.
Men eks, kunne du noglesinde finde på at bedømme det nyeste grafikkort på EDB priser ?
Give det nul stjerner, fordi du ikke har brug for et SÅ godt grafik kort, fordi du blot bruger din computer til net-surfning....
Nej, det kunne du selvfølgelig ikke..og det ville heller ikke være rimligt for producenten hvis du gjore.

Fra : sverola

Dato : 22-01-06 21:10

>Touche< Trine08 det er rigtigt....Men når jeg læser et tip og skal bedømme dette bliver jeg dog nødt til at bedømme ud fra mit personlige synspunkt ikk' ??
Det vil da ikke være fair overfor mig selv at tænke ja ja jeg kender det ikke eller har ingen interesse og så give dette tip top point..men det mindste jeg kan gøre er da lige skrive en kommentar hvorfor jeg giver det jeg giver...se det er fair .....synes jeg...
Ærlighed varer længst...................For det bliver mindst brugt.................

mvh sverola

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 21:23

Du er vel nok dygtig Trine. Du ved hvad jeg tænker.....wauw

Næ, jeg mener ikke at 11 fodboldspillere skal have en bold hver. Men jeg er irriteret over al den fnidder omkring point og stjerner i NETOP tipsektionen..

Og jeg har vel love til at mene, at Lige præcis i tipsektionen er point og stjerner kun med til at tilføre kandu en masse unødigt fnidder.

Dette betyder IKKE, at jeg er modstander af, at der kan skrives tips. Jeg forestiller mig såmænd bare, at vil man gerne dele sin viden (eksempelvis hvornår der sendes 24 timer på TV ) med sine medkandusser, så er det slet ikke sikkert, at interessen for at skrive sådan et tip, vil være så stor, når der ikke belønnes for at have gidet kigge i en TV guide..

Sorry, men min mening er, at 80 - 90% af alle tip (incl. mine egne 8) er noget lal

Der er gået sport i skidtet - og nogen nærmest tæppebomber kandu med tips, som i virkeligheden ikke er andet end reklamer, der hører hjemme i den blå avis..

Fra : molokyle

Dato : 22-01-06 21:25

ans -> Jeg mener faktisk; at hvis ikke du abonnerer på fugle har du sikkert heller ikke interesse i, at få at vide at kræene har brug for føde om vinteren. Abonnerer du på fugle kategorien? Ja, så har du jo, såfremt du synes det er et underlødigt eller ubrugeligt tip, muligheden for at give NUL stjerner. Synes du det var et godt tip inden for din interesse-sphære? Så kan du jo give 5 stjerner

Ved at tilkendegive sine interesser og formål med at deltage hér på boardet via abonneringer, mener jeg også at man skal have det privilegie at kunne bedømme tip inden for disse interesser. Ellers ikke. For så sker der netop det, at al tipbedømmelse kommer til at handle om personlige venskaber eller antipatier og cyberpoint

*IMHO* </MOLOKYLE>

Fra : ans

Dato : 22-01-06 22:04

molo

De fleste ved vel at fugle har brug for føde året rundt. Om vinteren er det ikke så let for fuglene at finde føde, som om sommeren.

Jeg har ikke bedømt det "omtalte" tip , men det er da logik.

Der er lige så meget logik i det tip, som at fortælle hvad, der kommer i fjernsynet i aften eller den kommende uge.

Der er en ting jeg ikke abonnerer på, og det er tip. Det er på nuværende tidspunkt op til mig og andre brugere om at ville bedømme et tip eller ej.

Og det uanset om man abonnerer i den pågældende kategori eller ej.

Fra : vil.du

Dato : 22-01-06 22:54

Jeg tror, nej jeg VED at f.eks. Molo sidder inde med en viden som JEG (og garanteret flere end mig) overhovedet ikke har forudsætning for at kunne bedømme!

Derfor springer jeg let og elegant videre når jeg får mulighed for at bedømme den slags tips - og håber at næste besøgende vil være en der er kompetent inden for området.
Således var det da Molo f.eks. satte et tip ind om at der nu var kommet to nye kategorier her på kandu.dk
http://www.kandu.dk/Tip13324.aspx

Dette tip fik jeg mulighed for at bedømme MEN har ikke en jordisk chance for at vurdere om det er godt, jeg ved kun at JEG ikke vil komme til at bruge dem - jeg læste og daffede videre....

I øvrigt er der jo lavet lidt om, når det gælder tip:

Citat
Kvalitet af tip
Det er ikke længere muligt at modtage ledige point for at bedømme et tip, tilgengæld er det nu muligt at kommentere et tip med en bedømmelse. Derudover er det nu kun muligt at få op til 30 point for et tip. Hvis dit tip efter 5 bedømmelser, kun har modtaget i gennemsnit under 2 stjerner, vil du blive fratrukket ledige point, du kan læse mere om dette under pointsystemet.

HVIS de gamle regler omkring bedømmelse havde været eksisterende da jeg stødte på Molos tip, så havde jeg muligvis skrevet noget i denne retning: 'Jeg har ikke selv brug for disse to nye kategorier men det er jeg sikker på andre har, derfor 3-4 stjerner'.
Ene og alene fordi de, dengang, udløste LEDIGE points, som man kunne bruge til at stille spørgsmål med.

De berømte/berygtede superpoints kan jeg overhovedet ikke se noget som helst tiltrækkende ved, idet de blot er til at genere hinanden med.

Venlig hilsen Dorthe.

Fra : Trine08

Dato : 22-01-06 23:18

sverola< så er det jo netop at du har muligheden for at Undlade at bedømme tippet.

Creamy< det var nu ikke for at være provokerende at jeg sagde som jeg gjore.
Det kan da godt være du ikke bryder dig om tip sektionen, men aligevel blander du dig hvergang der er et emne om det.
Jeg er eks træt af Smalltalk kategorien...
Men jeg blander mig bare udenom. Og det er på trods af at seneste nye indlæg bliver skuppet ud fordi en kandu bruger har fødselsdag... Jamen hvor ligeglad er jeg ?? Tænk hvis vi skulle oprette en tråd hvergang en havde fødselsdag ?
Men jeg blander mig bare udenom, da det ikke ligger i min interesse....
Jeg kunne også vælge at spamme hver eneste smalltalk/fødselsdags indlæg med hvor åndsvagtr det er....
Ligenæjagti som du gør når folk diskutere tips... Du er tydeligvis ligeglad med selve tippet..og tager ikke stilling til om det var godt eller dårligt, det eneste du snakker om,,er at tips er en dårlig ide..

Jamen, det syntes vi andre tilsydenladende ikke... vi gider åbenbart GODT snakke om hvordan og hvorledes..og om det var godt eller dårligt tip..

Ligesåvel som du syntes det er intresant med fødselsdags hilsner...

Vi andre blander os så bare uden om...

ans< (citat) De fleste ved vel at fugle har brug for føde året rundt. Om vinteren er det ikke så let for fuglene at finde føde, som om sommeren.

Jeg har ikke bedømt det "omtalte" tip , men det er da logik.

Der er lige så meget logik i det tip, som at fortælle hvad, der kommer i fjernsynet i aften eller den kommende uge.
(citat slut)
Det er jo netop det molo siger.... Og netop de folk der VED (læs abonere) på den kategori, ville jo også give det dårlig karakter... og, de ville vide om det fortjente 5 stjerner hvis det havde været et andet "emne"

ans (citat)
Der er en ting jeg ikke abonnerer på, og det er tip. Det er på nuværende tidspunkt op til mig og andre brugere om at ville bedømme et tip eller ej.

Og det uanset om man abonnerer i den pågældende kategori eller ej. (citat slut)

ja ???? Det ved vi jo godt....

Men er der nogle fordel/rimlighed i det er sådan ?
Burde det ikke være lystfiskeren der bedømte tippet om laks i Silkeborg søerne ? (hehe)
Istedet for unge Felix på 13 som tror at fisk kun kommer fra Royal Greenland ?

Fra : dova

Dato : 22-01-06 23:30

Jeg forstår så slet ikke dem der brokker sig over, hvorfor deres "tip" måske kun har fået
"0 stjerner", og der af den årsag bliver trukket point.

Er det kun forsøg på at få et par usle point på kontoen der får nogen til at skrive tip

Og alt det bavl om, at "det kun bør være interessede eller abonnenter af kategorien eller kyndige eller hvad ved jeg" der skal have lov til at bedømme....sikke noget ævl.

Kandu er en side for alle, folk med en masse interesseflader og viden om forskellige ting.
Tip bliver lagt ud til alle disse forskellige mennesker til bedømmelse.
Nogen får så muligheden for at bedømme dem og selvfølgelig giver man ikke stjerner efter "om andre måske kan bruge tippet".

Hvis man synes det er et lortetip, kan man enten vælge at undlade bedømmelse, eller tilkendegive sin mening. Længere bør den vel ikke være.

Og at et tip får en dårlig bedømmelse = muligvis minuspoint, behøver vel ikke være en indikation for at man ligefrem føler sig "personligt forfulgt", men kan vel også give lidt eftertanke til tipskriveren, at tippet måske ikke var helt så genialt overfor den brede brugerskare, som vedkommende selv troede.

mvh dova

Fra : ans

Dato : 22-01-06 23:32

vil.du (Dorthe)

Citat
[...]

Hvor er du et godt eksempel på at bedømme tip(s)

I de gamle regler kunne du ikke komme med bemærkninger, men tjene ledige point

Læs lige din bebærkning igen

Citat
Ene og alene fordi de, dengang, udløste LEDIGE points, som man kunne bruge til at stille spørgsmål med.

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 23:43

Citat
Jeg er eks træt af Smalltalk kategorien...

Du befinder dig lige nu i smalltalk

Citat
en kandu bruger har fødselsdag... Jamen hvor ligeglad er jeg ?? Tænk hvis vi skulle oprette en tråd hvergang en havde fødselsdag ?

høhø, jeg tror du er sjalu

Men bortset fra det, så bedømmer jeg nu tip, når og som det passer mig, så længe det stadigt er muligt.

Men pssst Trine!! ...Prøv dog at skrive til kandu teamet, at det vil være meget nemmere, hvis man kun kan give 5 *****

Det sparer både dig og andre seriøse tippere for at ærgre jer. Og det sparer os "tumper" der tør give 0, eller 1 * for at have en selvstændige mening om, hvor godt/dårligt diverse tip er

Fra : Trine08

Dato : 22-01-06 23:44

Dova (citat) Jeg forstår så slet ikke dem der brokker sig over, hvorfor deres "tip" måske kun har fået
"0 stjerner", og der af den årsag bliver trukket point.

Er det kun forsøg på at få et par usle point på kontoen der får nogen til at skrive tip (citat slut)
_____________________________________
Det kan da godt være at folk skriver tips for at få point, og det er der da intet galt i...
Kandu er jo netop lavet som et "spil" hvor det gælder om at få point.
Så man kan da ikke pludselig klantre dem som opritigt deltager i siden (kandus) spil...

At du så mener at alle bør kunne bedømme et tip.. det kan jeg også sagtens være enig med dig i.
Men, så er problemet blot, at ofte bliver tip bedømt dårligt pga uvidenhed.
Eller.. fordi man har noget imod tip oprettern rent personligt.

Fra : Trine08

Dato : 22-01-06 23:51

Creamy< jeg vil meget gerne diskutere med dig. Men det er umuligt, du misfortolker alting.
Jeg er ikke træt af Smalltalk som sådan,,men mange af de indlæg der kommer her er meget urelevante for mit vedkommende (og for mange nye bruger)

Læs hele tråden igen,,og de forgående (hvor både du og jeg har diskuteret tip) og du vil se at jeg netop ikke er ude på at alle skal havde 5 stjerne...
Jeg vil gerne havde at et tip bliver bedømt af en med "kompetence" eller interesse indenfor emnet.
På den måde vil bedømmelsen være rimlig.

Men ja,, jeg ved godt at du blot bedømmer som du vil (du bedømmer efter hvem der har skrevet tippet) Sidst jeg lavede et tip...dømte du det gav du det 1 stjerne for at provokere mig....
Og intet andet... Du anede ikke hvad tippet indeholdt før du bedømte det....
Og se det er klamt.. der bedømmer du mit tip fordi du ikke lige bryder dig om mig.
Du kunne bare havde holdt dig væk,,og havde ladet nogle andre med kompetence komme til.

Fra : creamygirl

Dato : 22-01-06 23:53

Trine - > det nemmeste vil faktisk være, at Jer der tippere indser - at der blandt kandus brugere er en vis alsidighed.

Jeg vil tro, at der på kandu er repræsenteret et bredt spektrum af profiler - med forskellig meninger, politisk observans, alder, køn og interesser, hvilket I nok må lære at lære med, og som sikkert er grunden till, AT I IKKE FÅR FULD PLADE HVER GANG.

Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 00:03

http://www.kandu.dk/Tip13256.aspx

Dit tip, som jeg gav 1 * var ikke et tip. Det skriver du selv Trine

Faktisk skal du være taknemmelig for at jeg gav det 1 * ....Det burde have haft 0.

Fra : Trine08

Dato : 23-01-06 00:05

Fuld plade hvergang...du tror netop at det er det det handler om for mig..
Men nej,,du tager fejl...
Jeg taler om retfærdighed. (en ting du tilsydenladende ikke forstår)

Tag dette tip: http://www.kandu.dk/tip13256.aspx
7 minutter efter det er postet, giver du det 1 stjerne.... For som du siger: Jeg bliver sur hvis jeg for nul....

NEJ, jeg bliver sur når du ikke har læst/set tippet.
Jeg tror ikke på du havde set den film før end du bedømte.
Den film er forholdsvis lang tid om at loade.
Og alderede efter 7 minutter har du

1: opdaget at der var et nyt tip (den loader)
2. klikke dig ind på siden (den loader)
3. loade filmen (den loader)
4. se filmen
5. danne dig en mening
6. poste din bedømmelse på kandu (den loader)

Ja, undskyld at jeg er mistroisk.
Jeg har intet imod at alle har mulighed for at bedømme et tip...
Men er sgu da klart for burhøns at man ikke bedømmer et tip hvor man ikke har den fjerneste anelse om hvorvidt tippet er godt eller ej. (eller hvis man ikke engang har SET tippet)

Og bedømmer man det aligevel trods manglende viden, så er man sgu lidt fej overfor dem som agte at bruge kandu til det det egenligt er.
En spille side, som handler om point.

Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 00:07

Du kan være ligeså mistroisk du orker

Fra : Trine08

Dato : 23-01-06 00:07

Nej,, det er en hyggelig side, med noget smukt på.
Hvis man nyder at se klippet, kan man give det gode stjerner....
Syntes man det er noget pladder,,,kan man give det nul...

Men DU,, du siger ikke noget om om filmen var go eller ej...
For du har ikke set den.

Du bedømmer den udfra at det er MIG der har sendt den.

FØJ !

Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 00:22

Se nu der. Det næste bliver sq, at du forlanger man kan dokumentere, at have LÆST OG FORSTÅET dine tip!!

Det er da til at få knopper af Trine*G*

Havde du fået 4, eller 5 stjerner med ethappy smiley fjæs som eneste tilkendegivelse, så havde du nok ikke efterfølgende skabt dig. En smiley og en håndfuld stjerner - ja godav do..

Dit føj, kan du spare dig.

Du skal overhovedet ikke bekymre dig - belære mig om, at jeg skal se hele denne skide video, for at kan konstatere, at jeg ikke mener det er et tip. Jeg så 1½ minut og kedede mig

Smukt?! måske - Et tip?! no way!

Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 00:29

Men hey, jeg kender een der mener han er meget sagkyndig i tips. Send det da til ham - og få opklaret om du fik for lidt stjerner

Fra : Trine08

Dato : 23-01-06 00:35

Nu er du simpelthen så langt ude at det er pinligt.
Jeg nægter at forsøge at putte mere logik ind i din alt for lille hjerne.

Og påstå du blot at du kedet dig.
Kan undre mig at ligenøjagti DIG og Ziggy99 ikke kunne lide tippet..
hvorfor mon ?
Kun en tåbe kan ikke regne det ud.

Men jo..skal vel mere end et smukt link, til at underholde sådan en Rock'N'Roll tøs som dig.

Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 00:38

Hvor fik du liige det med Rock'N'Roll tøs fra?!

Sørgeligt du må ty til, at bedømme størrelsen på min hjerne.

Måske skal du overveje, om du befinder dig i et dårligt selskab, hvor talen bliver efter intellektet?!

Fra : ans

Dato : 23-01-06 00:43

Trine08

Du minder ret meget om en anden bruger på kandu

Måske I har fået fælles interesser i at være på kandu.

Brokke sig over at få for få stjerner i tip samt at kandu er en spilleside, hvor det handler om at få point.

Fra : ans

Dato : 23-01-06 00:45

Trine08

Er der en, der hjælper dig med dine indlæg her i denne tråd sproget er ved at være velkendt.

Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 00:48

Jeg går i seng LOOOL

Og i morgen er man sikkert blevet blacklistet af guffa, der er ny bruger, men som har vældig meget kendskab til, hvordan man IKKE bør bedømme tip

Fra : vil.du

Dato : 23-01-06 01:20

Hej igen ans - det gik fuldstændig efter forventning

Ja, jeg har faktisk været nede på 12 ledige points dengang stillede spørgsmål, det koster altså points at stille spørgsmål, når man ikke blot nøjes med et enkelt point (jeg ved godt at det er min, 10 nu).

Og dine citater taler jo helt for sig selv, ud fra dém kan man jo så læse at, i hvert fald jeg, er blevet mere seriøs omkring at bedømme tips

Er ærlighed nu noget slemt? Var jeg virkelig den eneste der var interesseret i LEDIGE points??
Jamen hør hov da....umuligt!
I parantes bemærket vil jeg da lige sige at jeg ikke engang havde bemærket at vi havde fået halveret de points vi får om dagen, første gang vi logger ind men ja...så så jeg en tråd om det og fandt ud af at du, ans, havde sørget for at pointene blev lavet om igen - og pænt tak for det

Hvorfor jeg ikke havde bemærket det? Det er ganske enkelt - jeg bruger ikke pointene mere, idet jeg er blevet, endog MEGET, tilbageholdende med at stille spørgsmål her.

Jeg fastholder min indstilling til tips - bedøm kun de tips du har interesse i og er kompetent til at bedømme.

Dova skriver noget om at man kan gøre den der har skrevet tippet opmærksom på at det ikke er relevant for 'den bredere brugerskare' - hallo? Betyder dét at JEG ikke har en dyt interesse i div. prg.sprog at det ikke har relevans for den bredere brugerskare??
Eller - m.h.t. håndarbejde - ALLE mine synåle lider af øjenbetændelse - og deres funktion er mig fuldstændig ligegyldig, betyder dét så at et råd om håndarbejde ikke har relevans for en bredere brugerskare? Der er da masser af mennesker der dyrker/laver håndarbejde hver eneste dag. JEG kan da ikke tillade mig at bedømme et håndarbejdstip på DERES vegne? Jeg har (desværre!) ikke spor forstand på håndarbejde. Jeg synes ikke engang jeg tillade mig at have en mening om et håndarbejdstip? Ikke engang en mening om at det 'ikke har relevans for den bredere brugerskare'.
Dova - du er en haj når det drejer sig om motorcykler, det har jeg set gang på gang - ville DU respektere hvis JEG bedømte et, for DIG rigtig godt tip, om motorcykler? Jeg kører knallert45 og har absolut ingen forstand på motorcykler. Det ville, efter min mening, være respektløst overfor en KENDER som f.eks. dig dova, hvis jeg bedømte tip i dette emne.

Nå - vi har vel alle lov at have vor egen mening om tingene og hvis det hele nu var så skidt, jamen så var vi her vel ikke ?
Jeg synes kandu.dk er alle tiders, jeg har lært meget herinde, endda fået nye interessefelter på grund af at her vrimler med mennesker med stor viden omkring mange forskellige emner, det er herligt når man sådan kan dele/dele ud af viden og erfaring

Nu vil jeg sove.

Sov godt allesammen.

Fra : arne.jakobsen

Dato : 23-01-06 01:30

guffa -> Du har 100% ret. Som systemet er idag, kan man ikke tjene point ved at vurdere tips. Derfor bør man heller ikke vurdere tips som man ikke selv har brug for eller forstand på.
Men der findes altså folk, der ikke KAN blande sig uden om, uanset hvor lidt forstand de har.

Nu er det sådan at Creamy er bedste ven med Klumme, og at hun derfor ALTID vil tale for ham, hvis nogen taler imod ham. Derfor fylder hun så meget i din tråd.

Du spørger hvad HAN (Klumme) ved? Ja det er der mange der spørger om. Men da tøsedrengen ikke er Super-bruger, kan man ikke aflæse hans historik. Så den del af dit spørgsmål må stå ubesvaret. Men husk! Du kan altid klikke på et profilnavn og se om vedkommende er Alm. bruger eller Super-bruger. Hvis vedk. er Super-bruger, kan du læse vedk.´s historik og dermed danne dig et indtryk af vedk.

Hvis vedk. derimod er alm. bruger (Som tøsedrengen Klumme), kan du ikke se noget som helst.

Altså: Hvis personen er HØJTRÅBENDE OG SKIDE IRRITERENDE og er alm. bruger, så betyder det at personen KUN er Kandu'er for at larme og lave ballade. (Klumme)

OK. Så lærte du også det. Hilsen Arne

Fra : 3773

Dato : 23-01-06 09:02

Ja og hvis idioten er højtråbende, uvidende og nægter at svare, når han bliver snuppet i en løgn, hedder han sansynligvis Arne. Han er frygtelig selvcentreret, mener selv han ved alt. Han vil dominere og sætte regler. Han leger Overadmin. Han leger skolelærer, dommer og politi. Han er en pointluder af rang, og vil gøre ALT for tyve cyberpoæng. De regler han selv sætter op for brugen af Kandu, gælder ikke ham selv. Derfor diskuterer han lystigt i tips og skælder andre ud for samme.

Med andre ord, en superbruger der hedder Arne - wauw for en kvalitetsbetegnelse (brækker-mig-smiley)

Fra : molokyle

Dato : 23-01-06 09:46

Jeg vil da gerne uddybe argumenterne for at man kun burde kunne bedømme OG skrive tip der har relation til ens interesser:

1.) At alle der lyster kan bedømme et tip ville i 'den virkelige verden' svare til at en syerske skulle bedømme en systemprogrammørs kode eller at en systemprogrammør skulle bedømme brugsværdien af en syerskes nye industrisymaskine. Selvfølgelig kan de ud fra deres 'fornemmelser' og 'ideer' om godt og skidt, komme med en bedømmelse. Den vil dog nok ikke være særlig objektiv i forhold til fagområdet/interessen og bedømmelsen vil nok ikke være speciel brugbar for andre.

2.) Det vil begrænse mængden af selvindlysende tip. Jeg støder nemlig ofte på tip alá:

a. "Man bør give fuglene mad om vinteren hvis man har muligheden"
b. "Hvis du selv vil lave en hjemmeside kan du gøre det i Frontpage"
c. "Hvis man vil slanke sig skal man spise mindre"

Man kunne så argumentere : Jamen ville folk så ikke bare tilmelde sig omtalte kategori, når de så tippet? De kan jo bare melde det fra igen bagefter? JO, men hvis først man gør sig dette besvær så har man dælme også fortjent at kunne bedømme tippet ...hvis man ka' nå det !

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 23-01-06 10:20

Jamen dog lillearne, er du blevet blacket?!

Det må du jo være, for jeg kan da se og læse ALLES historik - også klummes, selvom han er almindelig bruger!!

Derudover, er det sq ærlig talt en smule jamsk, at først kommer Trine og brokker sig over at jeg KUN gav hendes "leg med sand tip" 1 * - og derefter følger du i hælene og belærer os alle om, at man IKKE skal/må bedømme et tip, hvis ikke man har brug for tippet, eller ikke har forstand på det..

Go'dav
kloge Åge,
jeg ved bedre vej 2.
2200 Nøddeby

Gud ved om du nogensinde lærer, at du IKKE har mandat - moderatorstatus - bemyndigelse, eller autorisation til hverken at bede nogen holde kæft, bestemme hvilke af afgivne kommentarer der er det rigtige svar, bestemme hvem der må ytre sig i forskellige tråde, bestmme hvem der MÅ bedømme tips, og hvordan de i så fald skal gøre?!

Du er så ulidelig, at jeg ikke en gang kan finde en smiley, der er passende -og bBrækfyldt med løgn, er du også, (som om det kommer bag på nogen)

Du PÅSTÅR i dette spørgsmål (endnu et, hvor en bruger er blevet stødt over en lav bedømmelse af et tip) http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=77718#853439 at du for gammelt venskab skyld og blablabla - så havde du været så venlig at give tippet 1 *

Men hovsa lillearne, DER sked du sq i nælderne du vidste jo ikke den gang, at det senere skulle blive muligt, at se HVEM og HVOR mange stjerner diverse bruger havde tilegnet tippet..

Hallo åndsbolle!! DU GAV DET 0 http://www.kandu.dk/Tip12767.aspx

Du er og bliver en pestilens for kandu

Fra : ans

Dato : 23-01-06 10:28

Fra : 3773

Dato : 23-01-06 10:32

LOOOOOL

Fra : CCjunior

Dato : 23-01-06 11:16

endnu en tråd overtaget af brokkerne..

Fra : 3773

Dato : 23-01-06 11:19

ja... og?

Fra : CCjunior

Dato : 23-01-06 13:06

syntes bare det er utroligt at man skal høre på den slags piveri fra de samme 3-4 personer. tråd efter tråd bliver invaderet og emnet bliver skiftet ud til noget der passer ind i deres kram..bare for at brokke sig over en enkelt herre.. brug dog for fanden en enkelt tråd til det istedet for at spamme alle tråde til..
Jeg har set flere af brokrøvene hoppe ind i tråde og svine omtalte herre til..også selv om den herre faktisk havde skrevet et godt og sagligt svar, helt uden at svine spørgeren til.
Det er lettere at ignorere en enkelt mands underlige og skamløse udbrud end en hel tråd hvor " brokkerne " har gjort sit intog..

Fra : tedd

Dato : 23-01-06 22:41

Lyder rigtigt fornuftigt at creamy har skrevet ind til Kandu med forslag om at tips slet ikke skulle kunne bedømmes, er der kommet et svar på det?

Ellers kan du jo sende det her link efterfølgende http://www.kandu.dk/tip13361.aspx Det illustrerer hvor tåbeligt bedømmelse af tips er! Her har den samme bruger under 2 aliaser bedømt tippet!

Fra : creamygirl

Dato : 24-01-06 23:20

Ups tedd, så snublede du endnu en gang ind i en tråd, hvor du på sædvanlig vis kommer daskende ind med din slet skjulte foragt for Klumme, som du jo mener (men ikke rigtig tør ytre) er kandus mest sindssyge og største idiot Men nope, det tip du linker til er ikke sendt til teamet bag kandu. Det var ikke postet da jeg skrev til kandu.

Hvad du i øvrigt mener om Klummes bedømmelse af ovenstående tip, er mig komplet ligegyldigt – og du tror vel ikke på, at jeg gider rende dine ærinder?!

Forskellen på Klummes TRODS ALT ÅBENLYSE tilkendegivelse, står i øvrigt i skrigende kontrast til andre slige metoder, som jeg finder aldeles frastødende. Nemlig sådan noget som det her: http://www.kandu.dk/questionhist.aspx?qid=77718#853439

For mig er der stor forskel på, at man ÅBENT tør stå ved sine meninger/ handlinger – og så noget så ynkeligt som ovenstående. Derudover kan jeg da ikke se, at Klumme gør noget forkert. Alle ved sq da, at kandu tillader flere profiler, så længe der ikke snydes med point. Høhø, man kan jo ikke længere tjene point, når man bedømmer tip, så den forargelse kan du såmænd godt pakke væk. Sjovt skal det dog blive at se, om diverse af de "kendte" dobbelte profiler fortsat tør gå ind og bedømme deres egne tip. Mon ikke dette er slut nu LOOOL, men det er da også det eneste positive jeg kan se ved tips systemet.

Men hold da helt op. En hurtig gennemgang af diverse tip, der er blevet postet efter det nye system kom til - viser klart og tydeligt, at MAN NU KAN SES SAMMEN MED SINE STJERNER

rofl

Fra : creamygirl

Dato : 24-01-06 23:22

Er du meget nysgerrig mht hvad jeg har sendt til kandu teamet?!
Jamen det er såmænd ikke hemmeligt.

http://www.kandu.dk/spg81695.aspx
http://www.kandu.dk/Spg81223.aspx
http://www.kandu.dk/tip13252.aspx
http://www.kandu.dk/tip13275.aspx
http://www.kandu.dk/Tip11905.aspx
http://www.kandu.dk/Tip11216.aspx

Nå ja – jeg sendte lidt mere!!

http://www.kandu.dk/tip13320.aspx
http://www.kandu.dk/tip13235.aspx
http://www.kandu.dk/tip13229.aspx
http://www.kandu.dk/tip13226.aspx
http://www.kandu.dk/Tip12813.aspx
http://www.kandu.dk/Tip13011.aspx
http://www.kandu.dk/Tip13027.aspx
http://www.kandu.dk/Tip13035.aspx
http://www.kandu.dk/tip13189.aspx
http://www.kandu.dk/Tip12816.aspx
http://www.kandu.dk/Tip11547.aspx

Og spurgte om den almindelige netikette, (at man ikke laver reklame i offentlige forum, nyhedsgrupper) ikke er gældende på kandu?!

Og foreslog dem, at åbne en helt ny sektion alá "den blå avis"

Fra : Trine08

Dato : 24-01-06 23:35

http://www.kandu.dk/tip13252.aspx
http://www.kandu.dk/tip13275.aspx
http://www.kandu.dk/Tip11905.aspx

Blot et eks. (har ikke lige kigget dem alle igennem.

Hvorfor har du egenligt sendt det her til kandu ?
Spesifikt de 3 der... Hvorfor ?
Jeg ser intet galt i dem.

Tror også du misforstår tedd lidt. Som han siger:
ELLERS kan du jo sende det her link efterfølgende http://www.kandu.dk/tip13361.aspx
(dette er et forslag)
Sådan læser jeg det ihvertfald.

Og en ting mere.
Hvorfor har du egenligt så travlt med at ødelægge noget som så mange andre har glæde af, og bruger meget tid på ?
Jeg bruger ikke så meget tid i smalltalk, men derfor skriver jeg da ikke til kandu, og jeg spammer ikke hver eneste smalltalk tråd til.

Fra : tedd

Dato : 25-01-06 00:32

Med hensyn til om klumme er sindsyg vil jeg overlade det til de professionelle at afgøre det,da jeg synes der er en hel del uprofessionelle diagnoser her på Kandu!

Og nej jeg har ikke en skjult foragt for ham den er skam helt åben og absolut gensidig!

Men nu har du jo bragt ham på banen, (og han følger jo helt klart med her) så kan man jo spørge ham (eller dig som hans advokat) hvorfor han bedømmer CCJuniers tip 2 gange til 0 stjerner?

Kunne det være fordi CCjunior i dette spørgsmål (som forøvrigt handler om klummes forhold til tips, så jeg er i det mindste ikke offtopic), 23-01-06 11:16 bruger udtrykket "brokkerne" om nogle af deltagerne i denne tråd?

Man kunne jo få den tanke, når klumme så efterfølgende i CCjuniors tip ( givet kl 11:25) åbentbart mener tippet er så dårligt at det skal have 0 stjerner fra begge hans profiler, at klumme bærer nag til personer, der ytrer sig det mindste negativt eller kommer med konstruktiv kritik overfor medlemmer af "klubben" eller hvad I nu kalder jer i disse dage?

Den teori virker ihvertfald ikke usandsynlig set i lyset af klummes og andre medlemmer af "klubben" mange andre angreb på personer der har en anden holdning end ham og dem! Og hvis det er tilfældet vil jeg da godt kalde det sygt uden ellers at kunne komme nærmere ind på diagnosen, da jeg som sagt ikke er professionel!

Og så kan jeg ikke se hvorfor Arne skal blandes ind i denne her diskussion, som jo retteligt burde handle om klumme! Men det er måske 2 sider af samme sag? For Arne var jo nok hurtigt blevet smidt ud fra dette forum, hvis der ikke havde kommet en helt masse klager over ham, fra brugere der optrådte med nøjagtig lige så lidt forståelse for netikette som han!

Fra : creamygirl

Dato : 27-01-06 23:14

Med hensyn til om klumme er sindsyg vil jeg overlade det til de professionelle at afgøre det,da jeg synes der er en hel del uprofessionelle diagnoser her på Kandu!

Hmm

Og nej jeg har ikke en skjult foragt for ham den er skam helt åben og absolut gensidig!

Nej, det afhænger af hvad dag det er – om det er – mandag – fredag – en dårlig dag – øldag, eller noget helt femte.

Men nu har du jo bragt ham på banen, Nope, først bragte Guffa Klumme på banen. Dernæst gjorde du. Dit link remember?! Hvor du antyder/viser din foragt for, at Klumme med hans to aliaser gør noget forkert og opfordrer mig til at eftersende dette link til teamet bag kandu

(og han følger jo helt klart med her) Og det er du sikker på?! så kan man jo spørge ham (eller dig som hans advokat) hvorfor han bedømmer CCJuniers tip 2 gange til 0 stjerner? Ikke for at antyde du er naiv, men tror du ikke, at Klumme både kan og tør "tale" selv?! Det tror jeg nu han gør, hvis han fandt det formålstjenligt!

Kunne det være fordi CCjunior i dette spørgsmål (som forøvrigt handler om klummes forhold til tips, så jeg er i det mindste ikke offtopic), 23-01-06 11:16 bruger udtrykket "brokkerne" om nogle af deltagerne i denne tråd? Det ved jeg da ved gud ikke noget om. Men er du interesseret i, om din teori holder stik, så har du jo muligheden for at skrive en privat besked til rette vedkommende

Man kunne jo få den tanke, når klumme så efterfølgende i CCjuniors tip ( givet kl 11:25) åbentbart mener tippet er så dårligt at det skal have 0 stjerner fra begge hans profiler, at klumme bærer nag til personer, der ytrer sig det mindste negativt eller kommer med konstruktiv kritik overfor medlemmer af "klubben" eller hvad I nu kalder jer i disse dage? nøøøøj, hvor du gætter*G* send dog det private indlæg til Klumme og få udredt om du har ret. Mht, hvad klubben kalder sig (klubben, som jeg går ud fra jeg er medlem af) næ, vi kalder os ikke noget. Faktisk er der mig bekendt slet ikke en klub. En klub er en forening med et bestemt formål, et fælles mødested osv og en sådan tilhører jeg ikke. Men du har da ret i, at visse andre herinde har lavet søde navne til denne ikke eksisterende klub.... bl.a "buttlickerklubben" (et navn du gav os) arne kalder os for "arnehadeklubben" og for det ikke skal være løgn, så er det sidste nye fra arne "kvindemafiaen" LOOOL ..Min mening angående disse betegnelser vil du ikke høre, så det sparer jeg dig for

Den teori virker ihvertfald ikke usandsynlig set i lyset af klummes og andre medlemmer af "klubben" mange andre angreb på personer der har en anden holdning end ham og dem! Og hvis det er tilfældet vil jeg da godt kalde det sygt uden ellers at kunne komme nærmere ind på diagnosen, da jeg som sagt ikke er professionel! Så tror du da bare på den teori. Det generer ikke mig. Og så lige Mht til din påstand om, at du ikke er professionel angående diagnoser: Nej det er du ikke. Ikke på kandu i hvert fald. Du er derimod lidt af en hykler

Og så kan jeg ikke se hvorfor Arne skal blandes ind i denne her diskussion,Nej det er klart, at du ikke kan se, hvorfor arne skal blandes ind i en debat angående hvorledes man bedømmer et tip. Det havde jeg sørme heller ikke forventet. Især ikke fordi du symptomatisk overser, at trine trækker min bedømmelse af hendes tip ind i debatten. Det bliver ikke påtalt som noget underligt noget - og det fortæller mig egentlig kun, at jeg har ret i min mistanke om, at du kun deltager her for at komme af med din harme angående Klumme og mig. "klubben" (om du vil)
Min begrundelse for at trække arne ind i debatten er, at når arne vælger at drøne ind med påstande/teorier/løgne angående "mine motiver" for at have en mening om det nye pointsystem i tips, så falder det mig helt naturligt lige at gøre ham begribeligt, at hans egen gebærden sig ude i tipsektionen er rent til grin. Med andre ord: Synliggøre hans utroværdighed med fakta og ikke blot komme med en hjemmefixet teori!

som jo retteligt burde handle om klumme! Men det er måske 2 sider af samme sag? øhh, retteligt burde handle om Klumme?! ..Er det fordi han er nævnt i overskriften at du lægger dig fast på ham?! Gu ved hvad du ville have skrevet her i tråden, hvis nicket i overskriften havde været et nick du ikke havde noget kendskab til?! Du kan slet ikke se, at spørgsmålet (hvis du udelader nicket) indeholder en problematik, der er en masse andre der benytter sig af. Nemlig at give et tip 0 stjerner, fordi man ikke mener det er et tip man selv kan bruge?!. Ærlig talt, så virker det på mig, som at den største forskel på du og jeg er, at jeg svarer i denne tråd uden tanke på nicket i overskriften - Du svarer KUN med tanke på nicket

For Arne var jo nok hurtigt blevet smidt ud fra dette forum, hvis der ikke havde kommet en helt masse klager over ham, fra brugere der optrådte med nøjagtig lige så lidt forståelse for netikette som han! Kohbergs boller

______________________________________

Til sidst kan jeg da give dig et godt råd med på vejen. Et råd du ynder selv at benytte dig af, når det kommer til at råde andre....Hvornår blir du klog nok til at ignorere "idioten"?

Jeg svarer dig ikke yderligere i tråden, så du kan roligt køre frem med mere af samme kaliber. You know, klubber, bander, buttlickers osv. Alt hvad du kan finde på vil for mit vedkommende få lov at stå uimodsagt. Jeg ved jo, hvor meget det betyder for dit selvværd, når du får følelsen af, at have smidt det "ultimative" indlæg i en tråd.

Scenen er din, tedd. Enjoy!

Ps til trine. Jeg ved godt du stiller mig spørgsmål trine, men du er håbløs – og jeg orker ikke at gentage hvad jeg har skrevet tidligere. Læs tråden igennem og du vil opdage, hvorfor jeg har sendt diverse tip til kandu. En ledetråd: Alt sammen fnidder, der er opstået på grund af tip og som let kan undgås, hvis man gør tipsektionen point og stjernefri.

Og nej, jeg er ikke interesseret i, at du endnu en gang fremfører, at kandu er for konkurrence minded individer. Point i tip har været til diskussion i al den tid jeg har været på kandu. Jeg har en holdning – du har en holdning – kandu har en mailbox, hvor man må komme med ris og ros og forslag til forbedringer - OG INGEN HAR LOVET OS AT VI PARTOUT SKAL VÆRE ENIGE. Længere er den ikke.

Den største forskel på os to angående vores syn på tip er, at selvom jeg i mine "tip" kan se, der er én eller flere profiler der har givet 0 stjerner, så har jeg ikke brug for at råbe op på kandu, at disse profiler dømmer MIG og ikke tippet. Jeg kan tænke hvad jeg vil og trække på skuldrene af det, men at gå i selvsving over, at nogle profiler har valgt at give mine tip 0 stjerner?! Sorry, det forekommer mig aldeles fjernt, at reagere på det – og bekræfter mig blot i, at en stor del af dem, der tæppebomber tipsektionen gør det alene af den grund, at de ønsker bekræftigelse. Når denne udebliver, eller ikke er som forventet, så vælter deres verden – og de kan så sidde og pille videre i deres lille navle – og lave en masse konspirationsteorier. "de andre de er dumme" - "de andre ødelægger det herinde" - "de andre fatter ikke en dyt" - "de andre er misundelige" - "det er en hadeklub" - "de hader mig" - "de dømmer mig" osv osv..

Kort sagt en indlært adfærd: "de er ude efter mig" og som jeg antager er en adfærd, der ikke kan være særlig befordrende i længden.

Fra : tedd

Dato : 28-01-06 05:01

Hvorfor er jeg en hykler creamygirl? Forstår det ikke rigtigt! Og forståelse er vel første skridt til at man kan tale sammen? Jeg prøver da at tage dig alvorligt og høre på dine argumenter! Er det hyklerisk? Har godt nok kaldt dig noget du blev meget såret over og det er jeg ked af men det skete i et ophidset moment og jeg har ikke gentaget det! Og ingen kan forøvrigt finde det på Kandu med mindre de leder mere grundigt end godt er! Hvad har jeg så gjort der udover der berettiger din harme og andre kommentarer? Ikke fordi jeg vil spille martyr! Langt fra, men det er jo en opslidende debat det her! Og hvad gavner det! Om jeg har ret eller dig? Gavner det Kandu? Vi er vel her for Kandus skyld ellers er der vel andre fora på nettet! At ødelægge Kandu er vel ligesom at tisse i bukserne for at holde varmen! Det går vel osse ud over en selv?

Fra : tedd

Dato : 28-01-06 09:59

Hvorfor svarer du ikke i den her tråd creamy? Istedet for den her hvor jeg ikke tage til genmæle fordi Klumme af uransalige grunde har blacklistet mig! ( Lad små folk tro de kommer til magt )? http://www.kandu.dk/spg82038.aspx ? Du kalder mig hyklerisk? Så går du ind i det spørgsmål og kører på mig, hvor er det lavt! Ligesom dengang Sniperdk opretttede sit spørgsmål om at creamy gik ind for det der 12 et eller andet, hvor du ikke kunne komme ind fordi du var blacked! Ak ja lille ven, hvis du virkelig synes jeg er hyklerisk!

Fra : creamygirl

Dato : 28-01-06 22:44

Hvorfor svarer du ikke i den her tråd creamy? Har du virkelig allerede glemt, hvad
jeg skrev i sidste indlæg?! …jamen jeg gentager gerne, "scenen er din" hvilket vel for 99 % af den almen tænkende befolkning betyder, at du ikke får flere kommenterer fra mig her. Men okay hr flueknepper - kan du ikke leve uden, så skal jeg da gerne forttsætte en dialog med dig..

Istedet for den her hvor jeg ikke tage til genmæle fordi Klumme af uransalige grunde har blacklistet mig! Nøøøøj, uransaglige grunde?! ROTFLMAO :-D - hvad med, at du bare havde holdt din lille bøtte – i stedet for igen igen at forsøge at piske en stemning op?!

http://www.kandu.dk/spg82038.aspx ? Du kalder mig hyklerisk? Ja fandme kalder jeg dig hyklerisk, for det er netop hvad du er!! Så går du ind i det spørgsmål og kører på mig, Øhhhhh, difiner venligst at "køre på"

Ak ja lille ven, hvis du virkelig synes jeg er hyklerisk! Jamen uha, det synes jeg helt seriøst at du erTedd. Du skal tilsyneladende have det skåret ud i pap?! well, here goes - Du er hyklerisk, fordi du "off kandu" (nærmere betegnet på msn - "one to one") - har så store nosser, at du ingen skupler har for at skrige/råbe op om, at Klumme er kandus største og mest sindssyge psykopat............. men PÅ kandu ????Wauw, uha nej da, her er du Rasmus modsat - from som et lam – for ikke at sige en lille hyklerisk fucking skid, der i stedet for at besidde en smule selverkendelse - plasker ud med, at det er skide hamrende for dårligt. At ANDRE PROFILER tillader sig at sætte diagnoser på den/de profiler de ikke lige sympatiserer med. Puha puha tedd. Klumme VED JEG, AT DU HAR SAT EN DIAGNOSE PÅ, men tør du indrømme dette?!, neeeeeeeeeej gu gør du ej!!!. Du er hyklerisk så det batter af noget :-x

For mig er der INGEN forskel på, om du mener Klumme er en sindsyg idiot her på kandu, eller på msn. Fez den ind?!!!!

Fra : tedd

Dato : 28-01-06 23:01

En ting er jo MSN og noget andet er et åbent forum som Kandu!

Kunne forestille mig et barnebarn komme ind om 15 år og sige!
"Bedstefar/bedstemor du siger altid man skal tale pænt til hinanden, men jeg har lige været inde og se på Kandu, hvordan du talte/taler til folk"

Noget andet er osse hvordan man taler/skriver til hinanden one by one på msn og så kommunikerer et sted i det offentlige rum som Kandu jo er en del af, det ved du ligeså som jeg creamygirl!

Hvad man skriver til hinanden i MSN er PRIVAT, mens det man skriver Kandu er offentligt og de 2 ting skal ikke sammenblandes!

Du har følgende muligheder