dreadlocks
Fra : lurlig
Vist : 9426 gange
250 point
Dato : 19-12-05 23:49

jeg vil så inderligt gerne have dreadlocks af mange grunde...men er der nogle der har nogle erfaringer med det? og hvad er det med lus og mider? skal man klippe dem af bagefter og være skaldet eller kan de tages ud uden at man bliver skaldet?................det er vel et stort spørgsmål, og det må vel blive en vilkårlig som tjener mine point.....dog en med et holdbart svar......

Fra : Balcanard

Dato : 20-12-05 06:48
Fra : Nordsted1

Dato : 20-12-05 07:14

Jeg håber du kan noget engelsk, for så står der en del her. Den side jeg har linket til, er en spørgsmål og svar side, men bladre rundt imellem siderne, der er mange

http://www.dreadheadhq.com/

Fra : vixen

Dato : 20-12-05 11:42

Jeg har selv engang prøvet på at få dreadlocks, men jeg stoppede hurtigt.
Det hele kommer an på hvilket slags hår du har..er det nordisk, afrikansk eller asiatisk? Det eneste hår det egentlig egner sig rigtigt til at få drealdlock er jo det afrikanske, da det er det stærkeste.
Ja du vil lettere kunne få lus med dreadlocks, simpelthen fordi at de har små gange at bo i mellem dine locks. det der med lus og mider sker selvfølgelig kun hvis du ikke holder dit hår rent. Dette er lidt mere besværligt med dreadlocks da håret jo klumper sammen og fordi man helst ikke må rede det med eks en kam. Når du ikke vil have dem mere så skal de klippes af, man kan IKKE bare "åbne" dem igen, devværre. Dette gælde kun de helt "rigtigr" locks, man kan få falske dreadlocks som man bare kan tage af og på selvfølgelig. Dread locks kan også laves som små snoninger og de er lidt lettere at tage ud igen, men det er jo ikke de rigtige dreadlocks.
Håber st det hjalp lidt?
Vixen

Fra : lurlig

Dato : 21-12-05 19:15

vixen hvis du ser det her...........det er nu extension jeg skal have...og og er det dem du mener man kan tage ud igen...altså man skal ikke klippes korthåret??

Fra : Nordsted1

Dato : 21-12-05 22:43

Behairs forlimede extenstions er lavet af 100% ægte hår, hvilket gør dem egnede til både styling og farvning.

Kort sagt kan du behandle dem som du behandler dit eget hår. Men vær også opmærksom på at de er sarte som dit eget hår. Og håret knækker eller løsner sig - præcis som dit eget hår gør. Hold igen når du styler, friserer m.m.

Limen bliver blødere og mere føjelig efter nogle dage med vask og styling. Og efter 10-14 uger vil limen være så blød at dine extensions er til at tage forsigtigt af hvis du blødgør limen mellem dine fingre eller varmer limen op med din connector.

Dit eget hår tager ikke skade af limen - men vær forsigtig når du tager dine extensions ud - træk ikke så hårdt i dit eget hår at du knækker det.

De forlimede extensions limes på med Behairs connector - brug ikke andre varmekilder til at smelte limen da den specielle U-form i limen er lavet så den passer sammen med connectoren.

Obs - bemærk disse forlimede extensions kan ikke genbruges.

fra dette link http://www.behair.dk/extensions-aegte-haar.htm

Accepteret svar
Fra : vixen

Modtaget 125 point
Dato : 22-12-05 09:44

Hej, man kan få extentions der er limet, flettet, snoet eller sidder i håret med en lille klemme eller elastik. Nogle af disse kan tages ud uden at det ødelægger håret for meget. Men det kommer meget an på hvem der sætter dem i og hvem der tager dem ud...du skal nok gå til en professionel med dette hvis du regner med at de skal ud igen uden at ødelægge håret for meget. Faktisk er noget hår meget skrøbeligt, ved ikke med dit?. Dem med klemme ville her være det letteste men de sidder ikke særlig godt i håret og de ser ikke så naturlige ud. Det bedste er selvfølgelig at få rigtig hår sat i men der er MEGET dyrt og det skal som Nordsted1 siger, holdes i god stand hele tiden da det er ligeså om end ikke mere skrøbeligt som dit eget hår. Snak med en professionel om det, der er mange muligheder, men de fleste kræver penge og meget vedligeholdelse. Hvis du kender en der kan lave det for dig (en frisør), så kan du købe alt dette for ca ½ pris over nettet i usa.
Vixen
Ps. når jeg siger professionel så mener jeg en du ved med sikkerhed er en god og udannet stylist og ikke "bare" en salgsperson.
Pps håber det hjalp?

Godkendelse af svar
Fra : lurlig

Dato : 13-05-06 16:03

Tak for svaret vixen.

Fra : sarah dread

Dato : 19-05-09 18:32

:) jeg kan svare dig på alle dine spørgsmål :)

har selv haft dread locks i 2 år, det er nu min anden gang. første gang havde jeg dem kun 5 måneder :( pga. lus, men har nu fundet en kur imod dem man kan bruge når man har dreadlocks :)'

hvordan laver man dread locks til folk med glat hår?
der er mange måder, og mange siger man skal bruge voks, men for din egen skyld og dit hår så lad være! når dreadsne bliver lavet kommer de nemlig til at virke som om at de er tættere og mere robuste end de enegtlig er, = at efter en uge eller to ligner dit hoved en fuglerede fyldt med løse dreads og løst hår over det hele :( (taler af bitter erfaring) istedet kan du bruge en metode som giver dig faste stærke sunde pålidelige dreads som du kan vaske og gå i svømmehallen med uden at du skal rulle og nusse dem konstant.

det er svært at neskrive på skrift, men jeg prøver alligevel..

du skal bruge
hæklenål størrelse 0.6 mm (købes i garn butikker)
metal kam (matas og andre steder)
1 eller 2 venner med en masse tålmodighed og sans for detalje
penge til pizza film slik tv musik og andre ting som kan underholde dig og dine venner imens håret bliver lavet.
ca. 30 timer
sundt velplejet hår som ikke er blevet vasket i 2 dage
elastikker eller klemmer til at holde håret til siden imens i arbejder

du skal IKKE bruge:
voks
gel
hår spray

start med at dele håret op i store eller små firkanter (afhængig af hvor store dreads du vil have) fra nakken af som fordeler sig pænt på hovedet så dreadsne ligger forskudt (det er ikke nice når man kan se hovedbunden) :s

tag metal kammen og begynd af rede håret ind mod hovedbunden så håret filtrer stille og roligt inde ved hovedbunden, undgå at lave store bevægelser så håret bliver filtret i spidsen fra begyndelsen.

når håret er er ved at være godt forarbejdet ca. 3-4 cm fra hovedbunden, så tag håret imellem 2 fingre og stik hæklenåelen ind og ud så håret samler sig og bliver mere knudet. fortsæt som før og gentag indtil dreaden er færdig :)

lus og mider
bland 1/3 husholdningssprit og 2/3 eddike og put det i håret så det dækker fra bund til spids, sæt en plastisk pose på hovedet og lad blandingen sidde i natten over, skyld blandingen ud og gentag 2 dage efter og 1 uge efter og ugen efter hvis du vil være helt sikker :) det er lidt barskt men det virker og det er billigt, i forhold til at bruge Hedrin fra apoteket.

kan man få sit normale hår tilbage?
hvis man virkelig vil er det muligt at rede håret ud igen, men det kræver en masse tålmodighed over et par dage hvis man ikke skal knække alle hårene.

vask dit hår i en masse balsam

regn med at dit hår bliver en hel del tyndere end før og korterere... og ikke særlig flot, men det kan lade sig gøre.

Fra : sarah dread

Dato : 19-05-09 18:34

jeg laver selv dreadlocks professionelt. reparationer og påsyning af dreads lavet af falsk hår

hvis du er interesseret så er du velkommen til at kontakte mig :)

sarahskau@gmail.com

Du har følgende muligheder