Ane Cathrine Nielsen fra Farsø
Fra : ovehenry1
Vist : 640 gange
50 point
Dato : 17-11-05 21:01

Er der nogen der har kendskab til Ane Cathrine Nielsen født i Farsø Sogn i 1863 26 August, blev gift med Mads Poulsen født 1852 05 januar .
MVH
Ove Poulsen

Fra : LisBJensen

Dato : 17-11-05 23:38

Hej Ove

Jeg kender dem ikke men fandt dette på Familysearch:

Anne Kathrine Nielsen Compact Disc #58 Pin #344039
Sex: F

Event(s):
Birth: 26 Aug 1863 Place: Fredbjerg, Farso Parish, Gislum District, Alborg County, Denmark
Death: 9 Aug 1936 Place: Amtssygehuset Farso, Denmark

Parents:
Father: Kresten Disc #58 Pin #344154

Marriage(s):
Spouse: Mads Poulsen Disc #58 Pin #344038

Marriage: 9 Sep 1885 Place:

Submitter:
Ronald E. MAIFELD
6508 Craigland Court Cincinnati OH 45230-2821

Link: http://www.familysearch.org/Eng/Search/PRF/individual_record.asp?recid=580344039

Du kan jo prøve at kigge på det og forfølge de links der er på den side.
Du kan også prøve at skrive til Submitter

Lis

Fra : LisBJensen

Dato : 17-11-05 23:39

Her er Mads Poulsen fødedata:
Mads Poulsen Compact Disc #58 Pin #344038
Sex: M

Event(s):
Birth: 6 Jan 1852 Place: Simested Parish, Rinds District, Viborg County, Denmark
Death: 4 Oct 1913 Place: Gjesing Parish, Soderhald District, Randers County, Denmark

Lis

Fra : svendgiversen

Dato : 19-11-05 20:25

Hej Ove Poulsen,
dette spørgsmål er jo stort set besvaret af Lis, men to ting får mig alligevel at reagere:

Dels er jeg selv født ikke langt fra Farsø, og har måske slægtninge som du kender?

Dels stammer min mor fra Simested, og min mormor fra Guldager var uægte barn,
ikke af Mads Poulsen, men af Poul Madsen. Måske er vi i Familie?

Er du selv fra Farsø?
Jeg hedder Svend Giversen og er født i Skals; søn af Laurids Giversen, der havde sin gård i Trangbæk tæt ved fjorden.
Han var fætter til den kendte kvægopdrætter Anders Giversen, der havde en bror, bagermester i Års nord for Farsø.
Familiens første slægtsforsker var fotograf i Farsø, men vi har ikke kunnet finde hans uvurderlige slægts materiale.
Siger det dig noget??

Havde Mads Poulsen fra Simested en søn Poul Madsen, der blev gårdbestyrer i Guldager og forførte min oldemor???
Så er vi i familie. Svend, med mormor Signe Madsen. Hun blev gift med Lars Mogensen, gårdmandssøn fra Simested.

Fra : bentejan

Dato : 13-12-05 09:13

Hej Ove.
Prøv at bruge folketællingerne på denne side: http://www.ddd.dda.dk , for den bruger jeg tit, når jeg skal finde familiemedlemmer, fra Barsmark på Løjt og fra Stevns på sydsjælland og den er rigtig god for så kan man hele husstanden på en gang og vi er nu kommet ned til 1795. God fornøjelse.
Med venlig hilsen
Jan

Fra : karenD

Dato : 13-12-05 12:37

Her er den eneste Mads Poulsen jeg kan finde på bentejans ovenstående link.

viborg, Rinds, Simested, et huus, Ereldruphuse, Simmested sogn, , , 1, FT-1855
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Søren Thomasen, 60 , Gift, dagleier, husfader, , Her i Sognet
Mette Marie Nielsdatter, 57 , Gift, hans kone, , Østerbølle Sogn, Viborg Amt
Ane Marie Sørensdatter, 17 , Ugift, deres datter, væverske, , Her i Sognet
Mads Poulsen, 4 , Ugift, plejebarn, forsørges af fattigvæsnet, , Her i Sognet

karen

Fra : karenD

Dato : 13-12-05 12:43

Her er hun sammen med Mads i FT 1890:

aalborg, Gislum, Farsø, et hus, Dammergaarde, Farsø sogn, , , 3, FT-1890
Der vises flg. felter:
Navn, Alder, Civilstand, Stilling i husstanden, Erhverv , Fødested

Mads Poulsen, 38 , Gift, husfader, husejer, Simested Sogn, Aalborg Amt
Ane Katrine Nielsen, 26 , Gift, husmoder, , Fredbjerg, Farsø, Aalborg Amt
Else Katrine Poulsen, 3 , Ugift, barn, , Borregaard

Venlig hilsen Karen

Fra : bentejan

Dato : 13-12-05 13:07

Hej Karen.
Jeg tror at du har fundet den rigtige Ane Katrine Nielsen, for hende der spørges om er fra 1863 og din oplysning er fra folketællingen 1890 og der er hun 26år, så nu er det bare at kikke i kirkebøgerne, under viede ( Copuferede i kirkebøgerne ) og som man kan søge på følgende link. http://www.arkivalieronline.dk som er gratis, men man skal huske at oprette en profil og derfra kan man søge i kirkekøgerne op til ca.1895 og man kan også downloade et program, så at man kan læse dem og det er i øvrigt gratis.
God fornøjelse.
Hilsen Jan

Du har følgende muligheder