/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
kan det svare sig
Fra : frederikshavn
Vist : 383 gange
50 point
Dato : 20-10-05 09:16

jeg har følgende i min pc:
board-asus p4c800-e deluxe
cpu-intel p4 3.2
ati radeom 9600 pro 256 mb
2 sata diske(c drev wd 74gb raptor 10.000rpm,lager maxtor 300gb
2 gb ram-geil pc 3200
jeg kunne godt tænke mig at prøve at køre raid,bare for at få noget hastighed,kan det svare sig at købe en raptor til,og køre raid på dem,har nemmelig hørt,at det kan det ikke,man vil ikke kunne mærke forskel,for di de kører så hurtigt,det er vel og mærket fra en pc butik,de har sagt det,hva' mener i

Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 60 point
Dato : 20-10-05 09:52

Med de hastigheder du nævner, tror jeg ikke du vinder noget videre med raid, medmindre det er en dedikeret filserver du vil have op at køre?

</MOLOKYLE>

Fra : Eyvind

Dato : 20-10-05 10:26

eks.
2 stk. 80 GB HD sat som raid i deling vil næsten halvere søgetiden. (jeg kan ikke huske Raid nummeret)
Men husk lige at går den ene ned så forsvinder alt.
Men har du Ram nok og ikke flytter store filer hele tiden er det ikke nogen fordel.

Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 10:35

Jeg har selv 2 x Western Digital Raptor 10.000 RPM 36.7 GB i Raid 0
Samt 2 x Western Digital 1600JS 160GB, SATA II som jeg køre i RAID 1 nu,
men som jeg selvfølgelig lige skulle måle på i RAID 0 først.
Nu har jeg selvfølgelig ikke fået gemt resultaterne fra SATA II i RAID 0.
I HD Tach måles :

2 x Raptor I RAID 0
Quick Bench (8MB Zone)
Burst Speed : 122,2 MB/s
Random Access : 9.2 ms
Average read : 65.6 MB/s

Long Bench (32MB Zone) 2 x Raptor I RAID 0
Burst Speed : 122.2 MB/s
Random Access : 9.1 ms
Average read : 67.6 MB/s

2 x SATA II I RAID 1
Quick Bench (8MB Zone)
Burst Speed : 167.1 MB/s
Random Access : 18.1 ms
Average read : 54.3 MB/s

Long Bench (32MB Zone) 2 x Raptor I RAID 0
Burst Speed : 170.1MB/s
Random Access : 18.0 MB/s
Average read : 54.3 ms

WD 200 GB PATA
Quick Bench (8MB Zone)
Burst Speed : 65.0MB/s
Random Access : 13.2 ms
Average read : 52.4 MB/s

Long Bench (32MB Zone) 2 x Raptor I RAID 0
Burst Speed : 65.1 MB/s
Random Access : 13.2 MB/s
Average read : 52.4 ms

Average read for SATA II i RAID 0 var vel 10 – 15 % hurtigere end Raptor i RAID 0
Med Random Access er jo den halve for Raptor.
Så det er virkelig noget der sparker røv !

Det bliver spændende om der kommer en Raptor SATA II på banen.

Bundkort : Gigabyte GA-K8NXP SLI
CPU : AMD64 3000+ 1.8 @ 2.7 GHz
RAM : 2x512 MB Kingston HyperX PC3200 200 @ 250 MHz
Grafik : Asus GeForce EN6600GT/TD/128M i SLI Mode eller 3 skærme.
Grafikkortene har jeg ikke fået OC endnu.
Gambrinus

Fra : Eyvind

Dato : 20-10-05 11:14

Gambrinus.
Hvis du nu også havde dual Intel processor kunne der komme fart på afvikling af programmerne.

Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 11:28

Jeg er ved at regne på det.
En af mine "kunder" skal ha' opgradetet til AMD64 Såååååå......
Jeg har 4 x 512 HyperX og med alle 4 monteret ka' de sgu ikke OC.
Så hvis jeg kan få de 2 x 512 solgt og han får min CPU.
Så går det måske op i en højere helhed.
Gambrinus
Hvordan har din Pentium det med sine hedeture ?
Min CPU ligger på max. 45 G* med OC 1.8 @ 2.7 GHz

Fra : Eyvind

Dato : 20-10-05 16:58

Det bliver lækkert til vinter med et par lune aftener i computerrummet.
Den står og føler sig mægtig i lidt XP klæder.
Jeg skulle ha' købt den samme som til børnebørnene Celeron 2,8, men så bliver det nok bare for koldt her til vinter.

Fra : Gambrinus

Dato : 20-10-05 17:12

De 2 x 512 er solgt !
Så kom ikke her og bli' væk.
Gambrinus

Godkendelse af svar
Fra : frederikshavn

Dato : 20-10-05 18:35

Tak for svaret molokyle.,købte en 64bit cpu istedet

Du har følgende muligheder