/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål

Andet multimedie
bentjuul 3670
adobe acrobat professionel.....
Fra : beckski
Vist : 520 gange
50 point
Dato : 12-10-05 14:26

HEJ!!
Jeg har et powerpoint-show, som fylder godt 1,5 mb ...
det vil jeg komprimere til ca. ½ mb.
Min ide er at lave det til PDF og dér have 6 slides på en side.....

men hvordan gør man det!?!

mvh

Beck

Fra : beckski

Dato : 12-10-05 22:48

hmmmmm

Fra : bangsi

Dato : 13-10-05 09:01

Det kan godt lade sig gøre. Du skal blot, når du vil udskrive dokumentet vælge udskriftsområde til: Uddelingskopier. Når du vælger det, kan du selv vælge hvor mange sider der skal være på papiret.

//Bangsi

Fra : beckski

Dato : 13-10-05 09:15

NEJ!!! Det er ikke når jeg printer
det er når jeg skal gemme filen ..... så den fylder mindre!!

Fra : bangsi

Dato : 13-10-05 10:14

Hvad med at lave være med at komprimere den inden du skriver ud...

//Bangsi

Fra : beckski

Dato : 13-10-05 11:30

det er fordi den skal sendes rundt!!
derfor skal den komprimeres!

Fra : Hammerhead

Dato : 13-10-05 18:17

Hej.

Når du har Acrobat Prof. installeret kan du direkte fra PowerPoint eksportere dine powerpoint som pdf, inkl. de fleste sideskift o.lign.

Fra : beckski

Dato : 17-10-05 10:31

hvordan !!!
jeg kan let lave et slide til en side i pdf, men ikke 6 slides til en side.....

Fra : Hammerhead

Dato : 17-10-05 12:25

Det kan man heller ikke uden omvej (så vidt jeg ved), f.eks.

Prøv at gemme din powerpointfil som tif. (eller et andet billedeformat), ved at gå i "gem som", og vælg "tif", dernæst åbner du Acrobat, og vælger "create pdf from multiple files" og udpeger dine tif-billeder.

Fra : beckski

Dato : 17-10-05 12:34

synes stadig ikke jeg kan få flere slides på en side ..... men funktionen er da snedig.......???

Fra : beckski

Dato : 17-10-05 14:53

hehe.... selvsvar.... vil have mine points igen!!!

man gør det ved at printe "handouts" i stedet for "Slides" i PowerPoints printvindue, hvilket tillader at definere antal slides per side, og printe til pdf fil i stedet for en printer!.....

hehe.......

Fra : iah

Dato : 26-11-06 09:50

Citat
[...]

Kalder du det selvsvar?
Er det ikke netop det der bliver anbefalet her!?

Citat
[...]

Du har følgende muligheder