Den norske gren af Gierløff familien?
Fra : torbengj
Vist : 1201 gange
240 point
Dato : 08-09-05 18:40

Hvis du forsker i Gjerløff familien kan du måske hjælpe med supplerende oplysninger om
nogle personer fra Fr. Hjorths bog:
1)   Grosserer Christian Gierløff, Kragerø, f. 3. januar 1872, no. 281 i Fr. Hjorths bog fra 1904 og hans søn
2)   Georg Bernhard Gierloff, f 1904, no 286b hos Fr. Hjorth

Jeg er i kontakt med Georg Bernhard Gierloff´s datter Patty i USA, som gerne vil vide mere,
hvis dine oplysninger er på engelsk er det en stotr fordel da Patty ikke kan dansk af betydning
venlig hilsen Torbengj

Fra : modersvilje

Dato : 08-09-05 19:20

på denne side er der 41 hit på det navn du søger
http://www.familysearch.org/Eng/Search/frameset_search.asp
Modersvilje

Fra : Nordsted1

Dato : 08-09-05 19:43
Fra : torbengj

Dato : 05-10-05 22:21

Er der en Kandu i norge som jeg kan rette sprørgsmålet til?
venlig hilsen 5/10 05 Torbengj

Fra : svendgiversen

Dato : 06-10-05 11:37

Jeg tror ikke kandu findes i Norge, men DIS gør:
http://www.disnorge.no/
hilsen Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-05 20:43

Da jeg ikke kan finde nogen Gierloff i Norge, prøvede jeg at søge kun på Gier, her er den yngste af kun fire:
"
HANSDATTER GIER, Maria Anna   Christening
   Gender:   Female
   Birth Date:   1780
   Christening Date:   14 Mar 1780   Recorded in:   Nesna, Nordland, Norway
         Collection:   Nesna; Den Norske Kirke
   Father:   Hans GIER-LEVSEN
   Mother:   Johanna HANSDR.
"
Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-05 20:47

Tilsvarende resultat for viede Gier, her den yngste af kun to:
"
GIERSEN, Ole   Age:   63   Marriage
   Wife:   Alette OLSDR   Age:   35
   Marriage Date:   28 Jul 1831   Recorded in:   Asker, Akershus, Norway
         Collection:   Asker; Den Norske Kirke
      Husband previously married
   Husband's Father:   Gier
"
Svend, der ikke hedder Giersen, men Giversen, tæt på...

Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-05 20:58

Søger jeg i Danmark får jeg én Gierloff, der gifter sig ca 100 år for tidligt...
Brudens far Hagensen kunne godt være fra Norge, Svend
"
GIERLOFF, Christian         Marriage
   Wife:   Inger HANSDR
   Marriage Date:   1814   Recorded in:   Farum, Frederiksborg, Denmark
         Collection:   Farum; Den Danske Folkekirke
      Husband previously married
   Wife's Father:   Hans HAAGENSEN
"

Fra : svendgiversen

Dato : 11-11-05 21:12

Gierløff er god nok, måske Gierlöff, Svend
"
Leksikon over slekter i Norge: G
© kane.benkestokk.teiste forlag (Tore Hermundsson Vigerust), Oslo 2001-2004.
Utgave 06.04 2004. Til starten av Leksikon over slekter i Norge:
Gierløff (Gierlöff).
"
http://www.vigerust.net/lexikon/lexikon_slekter_g.html

Du har følgende muligheder