Gotlieb Rodes efterkommere
Fra : svendgiversen
Vist : 2831 gange
250 point
Dato : 22-08-05 17:19

Det oprindelige spørgsmål er nu så omfattende at en opdeling er nødvendig,
her efterspørges sønnen Gotlieb og evt. hans søskendes efterkommere,
svært via nettet, fordi vi passerer år 1900...

Om Gotlieb ved vi fra de mange svar på mit første spørgsmål:
"
Gotlib Julius W. Rohde født 27 eller 28.05.1881 i Københavns Amt,
Sokkelund Herred, Stefans sogn.

Gothlib med søskende i 1885:
Maja Rohde, 13 , Ugift, Barn, , København
Johan Rohde, 12 , Ugift, Barn, , København

Henry Rohde, 9 , Ugift, Barn, , København
= Henry Isidor Harald ROHDE (AFN:23PP-786) Pedigree
Born: 1875 Place: <Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark>
Christened: 6 Jun 1875 Place: Holmen, , Kobenhaven, Kobenhaven

Otto Rohde, 7 , Ugift, Barn, , København

Gothlieb Rohde, 3 , Ugift, Barn, , København
=Gottlieb Julius Wilhelm Rohde Født 27. maj 1881,
Døbt 14. aug. 1881
Far: Bagersvend Johan Henrik Karl Rohde
Mor: Hustru Laurette Mathilde f. Koch
Tranes Boliger 6 st (Thrane)
Thranesvej er ændret til Sjællandsgade i år 1875.

Faddere: Fru Ida Johansen
Jfr. Julie Johansen
Harald Johansen (Kan ikke se hvad han laver?)
Moderen var 37 år (Lidt utydeligt).

Villy Rohde, 2 , Ugift, Barn, , København
=Willy Robert Stefen ROHDE (AFN:23PP-6JN) Pedigree
Born: 1884 Place:
Christened: 20 Jan 1884 Place: Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark
Died: Jan 1953 Place: , Copenhagen, Copenhagen, Denmark
"
Hvordan kommer vi videre frem i tiden?
På spørgeren Lis Petersens vegne, Svend

Fra : senta

Dato : 22-08-05 17:46

% Gothlieb Rohde,
senta
Husband's Name
Willy Robert Stefen ROHDE (AFN:23PP-6JN) Pedigree

Born: 1884Place:
Christened: 20 Jan 1884Place: Frederiksberg, , Copenhagen, Denmark
Died: Jan 1953Place: , Copenhagen, Copenhagen, Denmark
Married: 15 Feb 1933Place: Gentofte Raadhus, , Copenhagen, Denmark

Father: Johann Karl Gottlob ROHDE (AFN:23PP-76R) Family
Mother: Laurette Mathilde KOCH (AFN:23PP-770)

Wife's Name
Blank MARIA (AFN:23PP-6HG) Pedigree

Born: 9 Sep 1894Place: Muchen, , Oberbayern, Baveria
Died: 7 Oct 1894Place: Copenhagen, , Copenhagen, Denmark
Married: 15 Feb 1933Place: Gentofte Raadhus, , Copenhagen, Denmark

Father: Josef BLANK (AFN:23PP-6M9) Family
Mother: Franziska DURHEIM (AFN:23PP-6NH)

Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-05 19:58

Det må være den yngste søn, lillebror til ham vi søger:

Gottlieb Julius Wilhelm Rohde Født 27. maj 1881,
Døbt 14. aug. 1881
Far: Bagersvend Johan Henrik Karl Rohde
Mor: Hustru Laurette Mathilde f. Koch

og husk vi bevæger os i dette kvarter: Tranes Boliger 6 st (Thrane)
Thranesvej er ændret til Sjællandsgade i år 1875.

Når denne lillebror: Willy Robert Stefen ROHDE gifter sig med en tysker:
Wife's Name Blank MARIA (AFN:23PP-6HG) Pedigree
Born: 9 Sep 1894Place: Muchen, , Oberbayern, Baveria

forstår jeg ikke dette:
Died: 7 Oct 1894Place: Copenhagen, , Copenhagen, Denmark

men dette:
Married: 15 Feb 1933Place: Gentofte Raadhus, , Copenhagen, Denmark
Father: Josef BLANK (AFN:23PP-6M9) Family
Mother: Franziska DURHEIM (AFN:23PP-6NH)

I dette afsnit se frem efter...., glem de tyske aner...
Bitte, Svend

Fra : senta

Dato : 22-08-05 20:25

Willy Robert Stefen ROHDE læser det som gifter sig igen15 Feb 1933 Place: Gentofte Raadhus, , Copenhagen, Denmark ??? med hvem
senta

Fra : senta

Dato : 22-08-05 20:27

WILLY ROBERT STEFAN ROHDE har været gift før er 50 år ved vielsen på
Gentofte Raadhus, , Copenhagen med MARIA BLANK
sorry , glem det andet svar
Senta

Event(s):

Birth:
Christening:
Death: 17 FEB 1952

Burial:

Marriages:
Spouse: MARIA BLANK Family
Marriage: 15 FEB 1933 Gentofte, Kobenhavn, Denmark

Husband Age at Marriage: 50
Wife Age at Marriage: 38

Fra : senta

Dato : 22-08-05 20:31

Gothlieb Rohdes, søskende er på FS%Gothlieb Rohde,

senta
HENRY ISIDOR HARALD JOHAN ROHDE
Male

Event(s):
Birth: 18 MAR 1875

Christening: 06 JUN 1875 Holmen, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Death: 16 MAY 1956

Burial:

Parents:
Father: JOHAN CARL GOTTLOB HENRICH ROHDE Family
Mother: LAURETTE MATHILDE KOCH

Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-05 21:41

Dette skulle jo være det svære spørgsmål,
fordi vi ikke har mange informationer på nettet efter år 1900.
Men også det mere overskuelige fordi der kun er tale om de 6 søskende:
1 Maja Rohde,
2 Johan Rohde,
3 Henry Rohde
4 Otto Rohde,
5 Gothlieb Rohde,
6 Villy Rohde,

Hvis vi nu bevarer denne nummer orden og så opdaterer løbende...
1 Maja Rohde,
2 Johan Rohde,
3 Henry Rohde: HENRY ISIDOR HARALD JOHAN ROHDE, født 18 MAR 1875, død 16 MAY 1956.
4 Otto Rohde,

5 Gothlieb Rohde, Født 27. maj 1881, DET ER HAM DET DREJER SIG OM...

6 Villy Rohde: WILLY ROBERT STEFAN ROHDE, Born: 1884
Marriage: 15 FEB 1933 Gentofte, Kobenhavn, Denmark med MARIA BLANK

Keep it simple, Svend

Fra : senta

Dato : 22-08-05 21:56

Husband
OTTO FREDERIK ROHDE
Wife THORA THERECIA SVENDSEN Pedigree
Children 1. MAJA JOHANNE ROHDE Pedigree
Birth:
Christening: 21 FEB 1869 Helligaands Kirke, Kobenhavn, Kobenhavn, Denmark

Fra : senta

Dato : 22-08-05 22:05

Johan Rohde
Gothlieb Rohde

Otto Rohde
de 3x rohde mangler på fs
senta

Fra : svendgiversen

Dato : 22-08-05 22:18

Vor Maya født ca 1872 er jo søn af Bagersvend Johan Henrik Karl Rohde,
alle de andre Otto s hører hjemme under anerne; spørgsmålet lige ovenfor...

Og så har jeg talt med min borddame Lis Petersen, født Lauridsen:

Gotlieb er ikke hendes farfar, men morfar, også bager (bagermester) død i 1964,
gift med Aurora Johanne Wilhelmina Larsen (murermester datter) født 24 nov. 1886.

Lis' mor Lilli Johanne Rigmor Lauridsen er født i 1914,
gift 15 nov. 1941 med Anton Chr. Lauridsen født 1907...

Der er allerede kommet mange ting frem om Gotlieb og hans søskende,
som Lis aldrig har hørt om...
Svend

Fra : senta

Dato : 22-08-05 22:30

jeg tror ikke Gotliebs data forefindes på nettet de er for nye.
den eneste med navnet MAJA JOHANNE ROHDE er ovennævnte
Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 23-08-05 08:39

Her skal vi ind i de små gader i Stefan Trane...
Derfor sværere, Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 25-08-05 08:39

Jeg gentager lige det for mig uforståelige link:
http://www.genealogyforum.rootsweb.com/gedcom/gedcom7b/gedr7473.ged

Her er vistnok omtalt en række yngre Rohde, måske de Gotlieb efterkommere vi søger?
Hvem kan tyde dette??
Svend, undtagelsesvis på arbejde.

Fra : senta

Dato : 25-08-05 09:44

hvor har du fundet det der???

Fra : svendgiversen

Dato : 25-08-05 10:29

1. af 668 svar på: +GOTTLIEB +ROHDE i Google
som du i øvrigt kommenterede i mit første Rohde spørgsmål.

Er det GedCom?
Kan én med et slægtsprogram ikke importere det og oversætte??
(indeholder også nogle jeg kender personligt hjemme fra min fødeby Skals).

Hvordan kan man overhovedet tillade sig at offentliggøre så unge nulevende...???
Svend, der først har tid i aften

Fra : svendgiversen

Dato : 25-08-05 10:42

Så vidt jeg kan se er det ham her der har oprettet det:

Countryman / Dresslar / Kelly / Hadley
GEDCOM

langt nede i listen, 3. efter det europæiske kongehus
Svend

Fra : senta

Dato : 25-08-05 11:02

Er det GedCom?
ja skriv til ham der har oprettet det,
har du søgt på
http://www.gencircles.com/users/onetree/7/??
jeg har ikke mere tid skal i byen vender tilbage i aften
senta

Fra : svendgiversen

Dato : 25-08-05 17:38

Dette er nu sent til Countryman:
"
Hi William Countryman.
I live in Sonderburg in South Denmark, where I help a frind to frind here Rohde family...

Lis Lauridsen married with Poul Petersen had a mothers father:
Gotlieb Julius W. Rohde born in 1881 in Copenhagen.
(They get a copy of this mail).

When I serched for him I found this link:
http://genealogyforum.rootsweb.com/gedcom/gedcom7b/gedr7473.htm

With Gotlieb and other younger danish Rohde...

From where do you have all these information?
may be you are a relative to Lis Lauridsen Rohde??

Furthermore , I am born in village more North in Jutland; "Skals", where my father had a farm;
Peter Skals, same name a the village but from an other town, married our neighbours daughter, and he now has the farm.
Strange I also see him in the list, and other named Skals...

I am sure Lis wants to cooperate with you, I also...
and if you have more questions in Denmark we can help you.

BR... Svend Giversen
"

Fra : senta

Dato : 25-08-05 17:56

der er i udvandrelisten på DDA en bagersvend carl rode der udvandre til usa i ca 1890 det er kanske svaret på ovennævnte???

Fra : senta

Dato : 25-08-05 17:58

det er 1893 sorry
Navn: Rohder, Carl Stilling: Bagersvend
Alder: 20 Bestemmelsessted: NY.
Kontrakt nr.: 201200 Forevisningsdato: 6/6/1893
Fødested: ? Fødesogn: ?
Sidste oph.sogn: København Sidste oph. amt: København
Sidste oph.sted: Kbhvn. Bestemmelses land: USA
Bestemmelses by: New York City Bestemmelses stat: New York State
Skibsnavn: Island
IDkode: D9293C3504

Fra : svendgiversen

Dato : 25-08-05 18:32

Desværre virkede email adressen fra William Countryman' s slægtslink ikke (mere)...

Hvem kan finde frem til hans evt. nye adresse?
Og hvem kan oversætte hans GedCom??

Ingen af Gothlieb s brødre hedder Carl; Rohder ikke Rhode?
men der er tale om en bager familie??
Svend

Fra : senta

Dato : 25-08-05 18:52

skrive eller taste fejl
Submitter fra FS tror jeg

Fra : cirkeline_1

Dato : 08-09-05 19:39

Hej til senta

Fra : cirkeline_1

Dato : 08-09-05 19:43

Hej til senta
nu vil jeg "blande" mig i alle disse spørgsmål vedr. min morfar Gottlieb j. W. Rohde, han havde 4 søskende hvoraf jeg kun kender til en af dem, nemlig Henry, de andre har jeg hørt om, men ikke særligt meget. Derfor er mit spørgsmål, er der mon børn efter de andre tre????

Fra : cirkeline_1

Dato : 08-09-05 19:44

Hej til senta

Fra : senta

Dato : 08-09-05 19:53

prøv fs.
senta

Fra : cirkeline_1

Dato : 08-09-05 19:58

Til senta
hvad er fs.? du må bære over mig mig, jeg er helt ny i dette!! Det er svendgiversen der har spurgt på mine vegne, er mere "dreven" i at søge efter aner, end jeg er.

Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-05 20:29

Hej til cirkeline_1
identisk med min tidligere borddame Lis Petersen født Lauridsen,
barnebarn af Gotlib Julius W. Rohde født 27 eller 28.05.1881 i Københavns Amt,
hvis efterkommere vi leder efter.

Jeg troede det var et mail til mig, som du Lis havde sendt, der ikke gik igennem...
Dit første eller andet svar her i kandu er skam kommet med; nu i to eksemplarer.
Gør intet, hovedsagen er at du nu selv er med som nyt kandu medlem og selv kan kommentere...
Velkommen Lis=cirkeline_1.

Desværre kan vi ikke få kontakt til amerikaneren Countryman,
men som jeg har forstået dig, har han ret i meget om din familie? Hvor han så har det fra??
(noget er under 50 år gammelt og fuldt synligt på nettet???).

Af din oldefars (mindst) 5 børn har du altså kun hørt om de tre yngste,
ikke om Maja og Johan Rohde, måske med store familier?

Men de yngre: Henry, din farfar Gotlieb og lillebror Willy kender du??

Og så er din mor: Lilli Johanne Rigmor Rohde den mellemste af (mindst) tre:
Med storebror John født ca 1904, ligefør din mors forældre skulle giftes??
Og lillebror Willy, som virkelig er far til de to anført på nettet af Countryman:
Willy Rohde junior født 1934 og hans lillebror Helge Rohde født 1941.

Har jeg forstået det rigtigt Lis?
Og til I garvede kandu slægtsforskere: Tak godt imod Lis og hjælp hende...
hilsen Svend

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 250 point
Dato : 08-09-05 20:38

Fundet noget om Wlliam Countryman:
http://rsl.rootsweb.com/cgi-bin/rslsql.cgi?op=user&user=kntreman

mail adresse ændret 2003, og navnet nu Bud
http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~sidersn/countryman/newmethod.htm
Countryman, William Anson (Bud) of Sahuarita, AZ

http://www.my-pro.biz/fhtm/fhtm1.php?memberID=86443&sessionID=IrlReTL8c8wiF75O2eoPgpZUwA32FwB
Bud Countryman
Sahuarita, Arizona

bcountryman@cox.net

mvh
jakjoe

Fra : cirkeline_1

Dato : 08-09-05 20:50

Til svend
tak for din velkomst, og ja, jeg vil også håbe de "gamle garvede" tager vel imod sådan en ny en.
Min mors ældste bror hed Johan(dec. 1904) derefter kom så Willy,(årstal ved jeg ikke)derefter Gottlieb,her vejeg heller ikke fødselsåratal)så min mor Lilli Johanne Rigmor, i 1914, død 06.11.2004
Jeg aner ikke hvem ham i usa kan være, men ville meget gerne i kontakt med ham.
Da der nu er tale om hele 3 der hedder Willy, ham fra 1884 samt min onkel, der er far til den næste Willy og til Helge, så kan det måske tænkes at det er den ældste Willy der har efterkommere i USA???

Fra : senta

Dato : 08-09-05 21:42

Fs . er mormonernes store database, adressen er her http://www.familysearch.org/
på denne side http://www.genealogi-kbh.dk/FamilySearch%20Vitals.pdf
finder du bruger vejledning til FS, print den ud og læs den godt igennem, du kan finde mange oplysninger om dine aner men husk..... de oplysninger stemmer ikke altid så tjek dem i kirkebøgerne on-line på denne side http://www.arkivalieronline.dk/ hvor du skal bede om et brugernavn og password det koster ikke noget.
god vind fremover og spørg bare løs

senta

Fra : svendgiversen

Dato : 08-09-05 22:20

Dette er nu sendt til Mr Countryman på den nye adresse "bcountryman@cox.net"
som jakjoe fandt:
"
Hi William or Bob Countryman.
[...]

From where do you have all these information?
[...]

Tak jakjoe, nu håber vi denne E-mail adresse er virksom og at han svarer...
(som bekendt er Bob jo kælenavnet i USA for William).
Svend

Fra : cirkeline_1

Dato : 08-09-05 23:09

Tak til Senta
Jeg vil prøve at søge via kirkebøgerne-on-line. Så håber jeg at kunne finde mere om mine aner.
Jeg vil/skal nok spørge "løs"Der er jo "grene" af familien "man" kender mere ell. mindre til.

Hilsen Cirkeline_1 lis

Fra : cirkeline_1

Dato : 08-09-05 23:09

Tak til Senta

Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-05 06:53

>(som bekendt er Bob jo kælenavnet i USA for William).
Rettelse: Bob er Robert, William kaldes Bill.

Sidste gang jeg skrev til Countryman fik jeg tilbagemelding: E-mail ubekendt,
det har jeg ikke fået denne gang, så nu må vi se om han, måske ikke William men Bob, reagerer?
Svend, på vej til arbejde...

Fra : svendgiversen

Dato : 09-09-05 08:24

Og ikke Bob men Bud...
Svend, der nu tvivler på at Bud Countryman er William Countryman?

Fra : cirkeline_1

Dato : 09-09-05 12:25

Til Svend

Fra : cirkeline_1

Dato : 09-09-05 12:25

Til Svend

Fra : cirkeline_1

Dato : 09-09-05 12:25

Til Svend

Fra : cirkeline_1

Dato : 09-09-05 12:31

Hej igen Svend
jeg kom vist til at trykke på en knap for mange gange .......
Ja, det bliver spændende om ham Bud Countryman svarer på din mail,og om det er den samme person!!!!! i det hele taget.

Fra : svendgiversen

Dato : 10-09-05 22:02

Et lille trick, for Lis og andre der ryster på fingrene...
Skriv først uden for kandu, f.eks. i Word, og kopier det færdige svar til kandu.

I kandu kan man ikke fortryde... heller ikke indsætte grafik...
Da du Lis tilsyneladende har problemer med mit hjemmelavede Rohde slægtstræ i Excel,
bør du overveje at anskaffe et rigtigt slægtsprogram, eksempelvis Legacy ?

For at andre kan se dette, må du placere det på din hjemmeside ?? og angive links ???
Indtil da... er her et forsøg på et Rohde efterkommer slægtstræ uden grafik,
(som bekendt er anerne før 1870 behandlet i et andet spørgsmål her i kandu, nu lukket).
"
A: Maja Rohde født ca. 1872, som Lis aldrig har hørt om
Gift ??? med ????
A1: ? Maja’ s børn
A2: ?? der nok ikke hedder Rohde

B: Johan Rohde senior, født ca.1873, som Lis heller ikke har hørt om
Gift ??? med ????
B1: ? Johans’ s børn
B2: ?? en for Lis ukendt Rohde familie

C: Henry Rohde, senior: Born: 1875 på Frederiksberg, Christened: 6 Jun 1875 Place: Holmen,
C1: ? Henry’ s børn
C2: ?? Lis har hørt om Henry, men ikke hans efterkommere???

D: Otto Rohde, født ca.1878, som Lis vist heller ikke har hørt om
Gift ??? med ????
D1: ? Otto’ s børn
D2: ?? også en for Lis ukendt Rohde familie

E: Gottlieb Julius Wilhelm Rohde Født 27. maj 1881, Døbt 14. aug. 1881, Lis’ morfar
Gift ??? med Aurora Johanne Wilhelmine Larsen, Lis’ mormor født 1884?

E1: John født 1904 eller 05, vist også nævnt af William Countryman?
Gift ??? med ????
E1a: Johans’ s
E1b: børn

E2: Willy senior født 19??
Gift ??? med ????
E2a: Willy junior født 1934 ifølge William Countryman?
E2b: Helge født 1941 ifølge William Countryman?

E3 Lilli Johanne Rigmor Rohde: Født 1914, Lis’ mor
Gift ??? med Anton Chr. Lauridsen, Lis’ far

E3a: Jan 19??-19?? Lis’ bror
Gift ??? med ????
E3a1: Jans’ s
E3a2: born

E3b: Lis selv født Lauridsen 194?
Gift ??? med Poul Petersen
E3b1: Lis og Pouls’ s
E3b2: børn
"
Hvis vi benytter disse koder når vi opdaterer her i kandu, ved vi hvem vi taler om...
Først dig Lis, har jeg forstået det rigtigt? og hvad kan du tilføje ??
Og hvam andre kan supplere med oplysninger som eksempelvis Mr Countryman ???
Hilsen Svend

Fra : cirkeline_1

Dato : 11-09-05 15:34

Hej til Svend
Endnu engang tak for dit arbejde!!!
jeg har lidt der skal ændres:

E1 Johan ikke John (som der står øverst)
gift m/ Betty
E1a Ann-Lykke født 1941

E2 Willy (senior)
gift m/ Ruth
(de er forældre til Willy og Helge)

imellem Willy (senior, der er min onkel) og Lilli (min mor ) er der endnu en bror
Gottlieb
gift m/ Gunhil
1 søn Ib ( ved ikke fødselsår, død ved ikke årstal)

E3 Lilli (min mor) døde i 2004
Anton Chr. Lauridsen (min far) født i 1907 død 1972

E3a Jan Erik Lauridsen ( min bror) født 1946 død 1998
Gift m/ Marianne, ikke gift ved hans død
E3a1 Christian født 1975

E3b Lis Eva Petersen ( undertegnede) født 1949
gift m/ Poul
E3b1 Lene født 1971
E3b2 Allan Født 1974

Jeg håber at disse tilføjelser er til at bruge.
Mr.Countryman er han mon familie ell. ven af samme???? Jeg ved at min onkel johan sejlede i mange år, var bla. i østen m.m. Kan det måske hjælpe ????

et ps. C:om Henry Rohde ved jeg,at han var gift m/ en Alma, og de havde "vist 2-3 børn" ihvertfald en datter der hed Monna,der så vidt jeg ved blev gift med en Palsby .
Er der mon nogle der har kendskab til dette ?????

Hilsen Lis/ Cirkeline

Fra : cirkeline_1

Dato : 11-09-05 18:00

Hej igen!!!
Der er lige en lille ændring mere til ovenstående,
Min mormor Aurora,Vilhelma,Johanne Rohde er født i 1886, ikke i1884.
Jeg har også glemt at skrive at min fætter Helge, E2b er død, årstal ved jeg ikke, kan finde ud af dette.

Hilsen Lis/ Cirkeline
Ha`en god aften

Fra : svendgiversen

Dato : 11-09-05 21:41

Godt Lis,
som nævnt kan man ikke rette "tilføje" i kandu,
så du må hellere selv ajourføre, der hvor jeg tog fejl.

Intet svar fra Bud Countryman, som jeg jo fejlagtigt antog for William og kaldte Bob,
jeg har nu i et sidste forsøg mailet til ham igen, undskyldt det fejlagtige fornavn,
og spurgt om han er i familie med William? og kan hjælpe med en kontakt??

William er/var vist forfatter. Bud er læge, så sikkert ikke samme person...
Hilsen Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-05 07:09

(Foreløbigt) Svar fra Bud, der alligevel er William Countryman. Godt fundet jakjoe.
Svend, på vej til arbejde...
"
That was a long time ago, I have not used the Kntreman@aol.com email in
years.

But, yes I am the one that uploaded that information.

How are we related?

Bud

Fra : cirkeline_1

Dato : 12-09-05 14:28

hej Svend
Jeg har talt med min fætter Villy E2a , hans far (min onkel) E2 hed Villy Frithof Gustav Rohde, født 1905. Denne Villy (senior) er også på Countryman`s optegnelser. Villy E2a (min fætter) fortalte, at han havde en morbror der hed Tage Hansen,der skulle være født ca. 1910, der udvandrede til USA, og han havde ihvertfald en søn,måske flere. Kan det være "nøglen" til Countryman, siden det "kun" er de 2gange Villy E2 +E2a samt Helge E2b.Fødselsdata på alle 3 er også korekte. Jeg har også fundet både min morfar E samt min mormor, på Countrymans side. altså ingen af "os" andre, hverken mine onkler eller mine andre fætre ell. kusine, ell. moi..... Det kunne jo tyde på at han kun kender den " lille gren af familiedynastiet" ha-ha.

Hilsen Lis / Cirkeline_ 1

Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-05 16:10

Er det ham her?
"
1 NAME TAGE BORGE /HANSEN/
1 BIRT 2 DATE 16 AUG 1910
2 PLAC COPENHAGEN, DENMARK
"
Så findes han i Bud' s liste.
Svend, der har stemplet ud...

Fra : cirkeline_1

Dato : 12-09-05 17:44

hej
Har lige talt med Villy E2a, han vidste ikke om Tage Hansen hed Borge/ ell. kan det være Børge????? fødselsår var han ret sikker på, at det var 1910.
Om ham (Tage) vides yderligere at han sejlede i mange år som hovmester på SS United State, kan disse informationer mon være til nytte?

Hilsen Lis /Cirkeline
der skal lave mad til hendes sultne mand!!!!!

Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-05 17:47

Dette er nu sendt til Bud Countryman:
"
Nice to get a reply from you Bud...
hard to know that you really are William Countryman from this link:
http://genealogyforum.rootsweb.com/gedcom/gedcom7b/gedr7473.htm

>How are we related?

Exactly what we asked for in my first mail??

In your list from the link above you have these Rohde names, shortened a little I don' t know GedCom:
"
1 NAME GOTTLIEB /ROHDE/
1 BIRT 2 DATE 27 MAY 1881

1 NAME HELGE /ROHDE/
2 DATE 21 MAR 1941

1 NAME WILLY /ROHDE/
2 DATE 1 FEB 1934

1 NAME WILLY FRITHIOF GUTAV /ROHDE/
1 BIRT 2 DATE 1905 1 DEAT 2 DATE 5 FEB 1974
"

The first is Lis' mothers father,
the last his son, one of two, the elder is Johan; with a sister: Lis' s mother Lilli Johanne Rigmor Rohde.
The two in the midle are Willy Senior' s now living sons...

>But, yes I am the one that uploaded that information.

From where? Especially from where do you have the Rohde names??
Nobody in Denmark have been able to find these very correct data on the internet...

Further more: I am born in a village Skals, where my father had a farm,
Our neighbor Thorvald Lausten had a daughter: Inger who married Peter Skals,
(same name as our village but he came from an other village).

In your list you have:
"
1 NAME PETER /SKALS/

1 NAME JEANNE /SKALS/
1 NAME CARL SOPHUS MARIUS /SKALS/

1 NAME INGER /SKALS/
1 BIRT 2 DATE 1932

1 NAME VERNER /SKALS/
1 BIRT 2 DATE 22 JAN 1930

1 NAME AKSEL HERMAN VILLADS /SKALS/
1 BIRT 2 DATE 25 SEP 1903
"

I am born in 1943 and Inger is almost 10 years elder than me.
So: This Inger may be my neighbour daughter?
How can she show up in a Countryman Family List from US??

And you have many other names from Denmark...
Among other a large Hansen familiy???.

Please help us with your family relations to Rohde... and/or Hansen from Denmark...and Skals...
BR Svend Giversen and Lis (married with Poul Petersen) who gets a copy of this mail
"

Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-05 18:12

Selvfølgelig skal du primært sørge for Poul...
(Gitte, der nu går hjemme, er taget til sport uden at sørge for aftensmad)

>kan disse informationer mon være til nytte?

Bedre: I Bud' s liste er der flere ældre Hansen fra Danmark,
hvis din fætter kan huske Tages fars navn? Evt. ham der er født på Amager??
Så kan vi se, om det er den rigtige Hansen familie???

Og her er nogle links fra den omfattende Countryman familie i USA:

http://freepages.genealogy.rootsweb.com/~sidersn/countryman/

http://genforum.genealogy.com/countryman/all.html

http://www.caroll-wood.com/

Jeg søgte forgæves med link til Rohde og Skals, men har ikke prøvet Hansen.
Hilsen igen, Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 12-09-05 19:32

Som du sikkert ved Lis, er dette det 3. spørgsmål i din "Rohde saga"
(vi er et par stykker her i kandu, der ikke kan fatte os i korthed).

Det første spørgsmål blev hurtigt for langt, også fordi vi havde et par løse ender uden for emnet...
(tilladt her i kandu, men ikke i det mere seriøse DIS).

Så bliver det for uoverskueligt og for dyrt/for tungt at trække for os der må betale efter forbrug,
og jeg valgte at opdele i den lettere Rohde fortid = aner til din morfar, hvor vi hurtigt kom langt tilbage,
(før ca 1970, hvor de almindeligt kendte slægtsforsknings værktøjer kan benyttes...).

Og dette langt sværere, som nu takket være den amerikanske forbindelse også udarter...
(uden response fra Bud Countryman, havde jeg nu lukket spørgmålet).

Normalt forsker man ikke i så nye slægter, og giver ikke oplysninger om nulevende personer,
(eksempelvis ved vi jo nu alle hvor ung du er...).
Da nu dette delspørgsmål også er blevet for langt, må vi nu overveje at opdele? eller lukke??

Du kan vælge selv at arbejde videre uden for kandu med direkte kontakt til Bud m. fl.

Eller vi kan forsøge selv at stille et supplerende spørgsmål,
primært koncentreret om de fundne Rohde/Hansen link til USA,
(den hjemlige familie har I jo helt styr på...).

Vælger du det sidste, synes jeg du selv skal forsøge at stille et spørgsmål i kandu?
Og jeg kan lukke dette spørgsmål under alle omstændigheder, Svend

Fra : cirkeline_1

Dato : 12-09-05 23:27

Hej Svend
Ja, det er nok rigtigt som du skriver,at det efterhånden er blevet for omfattende, til at fortsætte her under det første spørgsmål. Det var hurtigt jeg fik svar på det spørgsmål, kom langt tilbage i tiden.Tak for det til alle de som hjalp mig.Det er jo også det der er det spændende, at vide hvem der "kom" før en selv. De nulevende er jo ikke så interesante, dem kender man jo! (måske for godt)!!!!!
Godt du endelig har hørt fra Crountryman, ham vil jeg prøve selv at kontakte, den e-mail adresse der er sendt på det svar fra dig idag 1209 kl.7.09 er det den rigtige? Synes du vi skal lukke dette spørgsmål ? så kan jeg jo selv stille nye her i kandu

Håber du overlevede uden mad.....

Mange hilsner Lis / Cirkeline

Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-05 08:55

Så er der svar fra Bud:
"
Thanks for the reply,
I see now how we are related (Kind of)...
You are looking at such a large file, it also includes the family of my
ex-wife.
My ex-wife is Whitney Walter, Her father (John Walter) Married Kirsten
Hansen.
I have met some of their Danish relatives in the past, and John Walter loves
to research the family history. I have not seen them in many years.

You can contact John Walter @
John Walter & Kirsten Walter
a.. (520) 298-4174
b.. - 8035 7th St, Tucson Arizona 85730
Sorry I do not have an email for them.
Good Luck....
Bud
"
Nu mangler vi jo kun at vise at Kirsten er datter af den rigtige Tage Hansen,
hilsen Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 13-09-05 09:09

Lis, selv om du ikke har "tjent" mange points endnu, kunne du jo stille et lille let spørgsmål
om Walter-Hansen forbindelsen, til f.eks. 50 points??
(det kunne jo være sjovt også at få kontakt til old mr. John Walter...).

Selv mangler jeg svar på Skals forbindelsen,
men ved nærmere eftertanke hedder naboens datter ikke Inger man Anna Skals,
så det er nok en anden Skals familie? fjernt fra min hjemby Skals??

Husk når du stiller et spørgsmål at sende også anden gang efter godkendelse...

Jeg lader dette spørgsmål stå åbent et par dage endnu,
ellers skal de der har fulgt det "betale" for at se svaret.
Svend

Fra : svendgiversen

Dato : 15-09-05 13:25

>Her father (John Walter) Married Kirsten Hansen.
>I have met some of their Danish relatives in the past, and John Walter loves
> [...]

Er det mon John Walter? Hedder han også Joseph??
"
1 NAME JOHN JOSEPH /WALTER/
1 BIRT 2 DATE 22 JUL 1945
2 PLAC Wilkes-Barre, PA
"
Og er det Kirsten? Hedder hun også Janet??
"
1 NAME KIRSTEN JANET /HANSEN/
1 BIRT 2 DATE 23 JAN 1946
2 PLAC Long Island City, New York
"
Er det den Tage Hansen, der emigrerede? Hedder han også Børge?? Og er han far til Kirsten???
"
1 NAME TAGE BORGE /HANSEN/
1 BIRT 2 DATE 16 AUG 1910
2 PLAC COPENHAGEN, DENMARK
1 DEAT 2 DATE 5 JAN 1991 2 PLAC BOISE, IDAHO
1 BURI 2 PLAC ROUNDUP, MONTANA
"
Hilsen Svend

Godkendelse af svar
Fra : svendgiversen

Dato : 18-09-05 22:26

Tak for svaret jakjoe.

Takket være dette fik vi kontakt til Bud med oplysninger om han eks kones danske forbindelser.
hilsen Svend

Fra : jakjoe

Dato : 18-09-05 22:30

Jeg siger også mange tak.