/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål

MS Windows
briani 27239
VIRUS trods Nortonantivirus Auto-Procekt~
Fra : Strandkro
Vist : 466 gange
78 point
Dato : 17-01-05 16:58

Jeg fik virus - som Norton ikke kan slette !
Mærkeligt da Norton Antivirus Auto-procekt er/var konstant aktiv.

Navnet på de 2 virus er :
CME sys.exe ADVARE GATOR
og
DASH BAR21.dll

Ved virus scanning betegnes de 2 filer som: risikofiler

Norton kan ikke slette dem men henviser til Symantec Security Responce - Adware.Gator

Hjemmesiden er på engelsk !

Jeg kan IKKe engelsk.!

Findes for Symantec Security en tilsvarende hjemmeside på DANSK som omhandler bekæmpelse af de 2 virus filer ?

Hvis ikke findes på Dansk - Hvordan kan man slette disse 2 risiko filer ?

Hvordan var det muligt at få det virus - når PC er udstyret med en aktiv kørende NORTON ANTI VIRUS ?

Hvad kan man gøre MERE (ud over at jeg er udstyret med aktiv kørende Norton antivirus program) - for at undgå virus ?
(bortset fra at jeg skal holde mig fra internet ?

MVH
Strandkro

Fra : briani

Dato : 17-01-05 17:05

Hejsa

Prøv lige at lave en online scan først

http://housecall.trendmicro.com/

Mvh
Brian

Fra : beckski

Dato : 17-01-05 17:31

Ellers skal du måske bare bede Norton lægge filerne i karantæne (quarantine)
og har du desuden husket at opdatere virus-definitionerne ?? (update virus definition)???

mvh

beck

Accepteret svar
Fra : als

Modtaget 78 point
Dato : 17-01-05 18:11

For det første så "husker Norton forkert". De to nævnte filer er ikke vira, men spyware. Norton er ikke særlig god til spyware for at sige det meget mildt. Min egen mening er at den er ren elendig.

Du har Gator på din computer. Se her hvad Gator er:

http://www3.ca.com/securityadvisor/pest/collateral.aspx?cid=64476

Her kan du også nederst se den fil du nævner CME sys.exe står nævnt.

Spy Sweeper kan fjerne skidtet. Hent en gratis 30 dages prøveversion her:

http://www.webroot.com/wb/products/spysweeper/sweeperb.php?rc=972

Når du kommer om på siden klikker du på "Try it for free" (Øverst til højre) Du downloader den til skrivebordet og klikke på installationsfilen. Når den er installeret klikker du på Sweep oppe i venstre hjørne og den kører så din computer igennem og fjerner skidtet.

Fra : dova

Dato : 17-01-05 18:29

Har også lige hørt i dag, at Norton antivirus er noget skidt.
Min veninde og hendes mand har hver deres computer.
Han har Norton installeret og hun har noget andet, og Norton lader en hel masse slippe ind i computeren i modsætning til det program hun har, som jeg selvfølgelig ikke lige kan huske hvad hedder.

mvh dova

Fra : JacobS.

Dato : 17-01-05 18:37

Hvad med at hente AVAST? Det er godt og er gratis!

Her er linket: http://www.avast.com

Gå op og tryk på DOWNLOAD og så PROGRAMS og så avast free version! Så får du et link til at downloade det!

Det er bedre end Norton!

Håber du kan bruge det til noget!

Fra : JacobS.

Dato : 17-01-05 18:38

ps. Avast scanner hele tiden og derfor er din computer mere beskyttet!

Fra : Rellom

Dato : 17-01-05 19:47

Man kan ikke forlange, at en virusscanner skal beskytte mod spyware.
Til det formål er en spyware-scanner meget bedre egnet.

Løsningen er derfor ikke at installere Avast eller lign., men at installere
fx Spysweeper, som Als nævner.

Spysweeper kan ikke blot FJERNE spyware, men også forhindre det i
at slippe ind på computeren.

Den koster lidt - men er pengene værd.

Godkendelse af svar
Fra : Strandkro

Dato : 17-01-05 23:16

Tak for svaret als.
Mange - Mange Mange Mange Tak engang til ALS !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!               Strandkro

Fra : Strandkro

Dato : 17-01-05 23:18

Til Als !

Engang til TAK !!!!!!!!

Fra : als

Dato : 18-01-05 05:32

Det var dejligt at høre. Jeg siger mange tak for points og glæder mig på dine vegne.

Du har følgende muligheder