/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
En prügelknape er en god ting
Fra : binky
Vist : 773 gange
250 point
Dato : 07-01-05 17:14

Hvor har vi det godt, når vi har en prügelknape. Så kan vi rigtig få afreageret. Fint det er så sammenspist, at det ikke rammer nogen i inderkredsen.
mvh
binky

Fra : molokyle

Dato : 07-01-05 17:18

Who ???

</MOLOKYLE>

Fra : CCjunior

Dato : 07-01-05 17:18

jep..kan jeg godt følge dig i.. hvem er ofret???

Fra : ibenboel

Dato : 07-01-05 17:19

Det er altid godt med en syndebuk - men relaterer du til nogen særlig tråd?

Fra : molokyle

Dato : 07-01-05 17:19

Hvis der er noger der ska' ha' tæv, stiller jeg gerne op

...til at udele dem

Er der sket noget, medens jeg har været væk ?

</MOLOKYLE>

Fra : jakjoe

Dato : 07-01-05 17:25

Og en lille orientering, tak

mvh
jakjoe

Fra : TheRipley

Dato : 07-01-05 17:26

Binky, der mangler en sarkastisk smiley!

Jeg tror ikke , at vi har brug for en prügelknabe, og mit indtryk er heller ikke at vi har en, så hvis du taler om en bestemt person, bliver du nok nødt til at være lidt mere åben.

Vi får vel alle sammen somme tider en over snuden, når vi stikker den for langt frem (hvad nogen er hurtigere til end andre!) eller diskuterer med nogen, vi simpelthen ikke er på bølgelængde med - det må så være spillets regler, der er jo ikke nogen, der er tvunget til at bruge Smalltalk.

Og generelt er det jo sjovt, men jeg vil da gerne have dig til at uddybe dit (spørgsmål ?) lidt mere, så kan jeg måske bedre forstå hvad du mener

Hilsen Ripley

Fra : binky

Dato : 07-01-05 17:27

Jeg mener, at er der en, der er ugleset, så holder folk sig ikke tilbage. Okay, ikke alle, men mange kører med på bølgen, for vedkommende skal mobbes. Jeg tror også, at det kommer af, at hvis man ikke selv har det godt, så kan det gå ud over en anden. Dermed ikke sagt at det gælder alle Kandus brugere, for der er mange fornuftige og med et godt overblik imellem dem.
mvh
binky

Fra : CCjunior

Dato : 07-01-05 17:29

heyhey..du mangler stadig at gi os en syndebuk..

Fra : molokyle

Dato : 07-01-05 17:30

Hvem er profilen 'mange' ?

</MOLOKYLE>

Fra : binky

Dato : 07-01-05 17:32

Jo, jeg relaterer til bl.a. arne.jakobsen. Mit indtryk er, at han skulle tværes ud. Det er så der, jeg vil hen, at bliver man så meget svinet til, hvad gør man så? Sviner folk til igen. Jeg kan også udmærket huske fridaflip og rametellerandet, hvordan de kunne smadre en verbalt.
Der skal være plads til os allesammen.
mvh
binky

Fra : TheRipley

Dato : 07-01-05 17:35

Binky-> jeg vil også gerne vide hvem du mener, for jeg er slet ikke enig med dig

Mit indtryk er faktisk modsat, hvis nogen bliver angrebet groft i en tråd, så er der altid en eller anden, der forsvarer vedkommende. Og vi er jo allesammen forskellige, så vi har vel også forskellige holdninger - ellers var det vel også for kedeligt, eller.................

Hilsen Ripley

Fra : molokyle

Dato : 07-01-05 17:35

arne.kakobsen ligger som arne.jakobsen har redt ...lige som alle andre, undertegnede inklusive

...men du har ret binky

</MOLOKYLE>

Fra : TheRipley

Dato : 07-01-05 17:38

Og Arne er faktisk også blevet forsvaret mange gange i Smalltalk - og jeg tror bestemt han ville hade, at blive kaldt "Prügelknabe"

Hilsen Ripley

Fra : TheRipley

Dato : 07-01-05 17:42

- blev for resten en dag så sur over, at jeg var den eneste (tilsyneladende) der ikke vidste noget om Ram og Frida, så jeg søgte på dem - og læste blandt andet starten på århundredets cyber-love-affære
-> Sødt Molo

Fra : molokyle

Dato : 07-01-05 17:44

Det er intet i vejen med arne.jakobsen ...em bruger som alle andre

</MOLOKYLE>

Fra : ans

Dato : 07-01-05 17:45

binky

Den der starter med at svine til, bliver også svinet til.

Det gælder de fleste brugere på kandu.

Fra : molokyle

Dato : 07-01-05 17:45

Satans så tæt 'm' og 'n' sidder på mit tasteapparat

</MOLOKYLE>

Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 17:47

Binky læs disse tråde og da jeg ikke helt dit spørgsmål eller dit seneste indlæg.
http://www.kandu.dk/dk/spg/53551
http://www.kandu.dk/dk/spg/52204
Der er sikkert mange der ligner disse, men prügelknabe det vist spørgerne i disse tråde der er blevet det.

//bentjuul

Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 17:48

Hvem er inderkredsen?

Fra : molokyle

Dato : 07-01-05 17:53

TheRipley -> Ingen hemlighed vi begyndte med at ryge lige i totterne på hinanden

Til creamygirl -> http://www.nataliedee.com/painting-hug.jpg

</MOLOKYLE>

Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 17:53

Nåh kan se at mit tastatur er i uorden, der skulle have stået "da jeg ikke helt forstår dit spørgsmål eller dit seneste indlæg".

Fra : TheRipley

Dato : 07-01-05 17:58

Molo, ingen hemmeligheder i spørgsmål der stadig er åbne , men I var da kære

Desværrre var Ram og Frida faktisk også ret sjove i den tråd, så jeg blev aldrig klogere på hvorfor de var så skrækkelige

Hilsen Ripley

Fra : molokyle

Dato : 07-01-05 18:02

Meningerne var go'e nok, men sproget blev vist de høje herre for meget

Uhøvisk ...men det ska' vist slås op i en ordbog.

..og så var der lige det der med : Skidt for sig , Kanel for sig

</MOLOKYLE>

Fra : miritdk

Dato : 07-01-05 19:06

skidt for sig og kanel for sig ??? Tjaaaaaaaahhhhh - kanel på risengrøden i hvertfald

Fra : dova

Dato : 07-01-05 19:26

Hvilke spørgsmål tænker du specielt på??

mvh dova

Fra : ans

Dato : 07-01-05 19:32

dova vil du have at binky skal finde alle de spørgsmål/tråde frem

Citat

Fra : dova

Dato : 07-01-05 19:41

Ja, ans for mit umiddelbare indtryk af det, er at der må foreligge en misforståelse fra spørgerens side, eller hun ikke har fulgt godt nok med i AJ's tilstedeværelse her på siden, og hvorfor nogen viser tænder over for vedkommede.

mvh dova

Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 19:49

Hvis man lige hopper ind i en tilfældig tråd hvor AJ deltager og ikke har læst DET HELE så kunne man godt få det indtryk, at der er tale om et offer, hvilket der vel også er, men ikke noget sagesløst offer, som mange nye brugere sikkert vil skrive under på

Fra : jakjoe

Dato : 07-01-05 19:51

BjarneD> Hvor ny skal man være for at skrive under ?

mvh
jakjoe

Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 20:26

Tjah!

Fra : ans

Dato : 07-01-05 20:52

binky

Citat
[...]

Nu har du jo selv sat navn på bruger/brugere

Håber at du får en rigtig hyggetråd.

Da citatet kommer fra dig må du jo selv være blandt "vi" og "inderkredsen"

Fjerner fluebenet, da den/de brugere har fået opmærksomhed nok.

Fra : bentjuul

Dato : 07-01-05 21:18

Binky har du en kommentar til de link jeg lagde kl 17.47 - jeg syntes det er synd for spørgerne i de spørgsmål eller hva' ?

//bentjuul

Fra : emesen

Dato : 07-01-05 22:03

Citat
En prügelknape er en god ting

Har jeg misforstået ordet "prügelknape" eller er det betejnelsen for den dreng som fik tæsk af den voksne person som selv havde lavet en fejl.

Fra : BjarneD

Dato : 07-01-05 22:10

Ja, en proxy synder

Accepteret svar
Fra : Toupie

Modtaget 250 point
Dato : 07-01-05 22:39

Hej Binky

Du skriver:
Citat
Jeg kan også udmærket huske fridaflip og rametellerandet, hvordan de kunne smadre en verbalt.

Kan du så også huske, at der var en del brugere der prøvede, at stoppe deres verbale fremturen???

Det er reelt det samme der sker her! Arne kan være lige så hyggelig og morsom som fri/ram, men han kan også være lige så modbydelig i sin udtrykeform som de var/er (dog på en anden måde). Der er ret mange brugere der har gjort Arne opmærksom på dette, men det har ikke hjulpet. Det du mener er mobning, er for andre "at give igen med samme mønt" for på den måde, at prøve at stoppe en bruger for, at uddele uretsmæssige verbale tæv og ukvemsord.

Og med inderkredsen, mener du vel de brugere der bruger meget tid på Kandu og derfor snakker mere sammen (specielt i smalltalk) end dem der ikke bruger så meget tid herinde????
Det er der reelt ikke noget galt med, eller??

// Toupie

Fra : creamygirl

Dato : 07-01-05 22:41

Først tak til Molo. Du får en krammer retur

Jeg har (desværre for nogle) en klar mening til Binkys tråd

Nu er jeg jo een af dem, der gerne ser Ram og Fridaflip tilbage på kandu...uhhhhuuuu - og risikerer derved, at 'inderkredsen' rotter sig sammen om mig. Den risiko tør jeg så godt løbe, da kandu trods alt kun er et tidsfordriv - og derfor kan folks meninger ikke få min verden til at vælte.
Hmm; ved nærmere eftertanke ville jeg have haft samme mening, hvis situationen havde udspillet sig i det virkelige liv, da jeg ikke er ræd for at have en divergerende mening. Sæt mig bare mobbelisten

Dernæst må jeg hellere forklare mig!
Ser du Binky, jeg er nu en gang af den mening, at så længe man ikke går længere end til at 'sige' sin mening - og magter dette uden at bruge for mange PERVERSE og SLIBRIGE gloser/historier om sine medmennesker, så generer det sq ikke mig synderligt.
Vi er nu en gang forskellige og taler heldigvis ikke med samme bogstaver. Jeg har læst rigtig mange af Ram og Fridaflips tråde (blev tilmeldt sitet, mens de stadig blev diskuteret højlydt - og blev selvfølgelig nysgerrig efter, hvad de mon havde gjort for at fortjene det røde kort) - og jeg indrømmer blankt, at har ind imellem har lagt flad af grin ved læsningen af deres smalltalks, for var der noget...(især Ram) var god til, så var det at formulere sig - og jeg synes ærlig talt, at han var en rigtig god og skøn blanding. Han kunne være hylende morsom, drønende sarkastisk, utrolig intelligent, total useriøs, utrolig seriøs, skarp som en kniv, sløv som en padde, vild provokerende, pisse irriterende, lallende forelsket (i fridaflip), osv osv...
Dermed ikke sagt, at han ikke også kunne være grov, men jeg mener faktisk, at han magtede dette uden at sjofle sproget for meget. Hvis nogen kunne bruge sproget og dets finesser, så var det sq ham.

At jeg sidder med denne mening er jeg klar over, der falder mange for brystet, men skal jeg være ærlig, så tror jeg, at de profiler der ønskede Ram2 og Fridaflip bannet fra kandu - er profiler der enten ikke har turdet have en selvstændig mening og ytre denne i skræk for at blive jordet verbalt, eller profiler der simpelthen ingen humor har what so ever. Nogle mennesker har utrolig svært ved at acceptere, at ikke alle tænker og handler som en selv, men man kan sq da ikke seriøst mene, at fordi to profiler laver et provokerende spørgsmål/svar/tip, eller kalder en skovl for en skovl - for alvor truer et site så meget, at de skal smides ud i hovede og røv?! Ingen er for helvede tvunget til at deltage i noget de ikke bryder sig om - og kan man ikke vende hovedet bort i en smalltalk, så mener jeg, at man seriøst har et problem, som man bør gøre noget ved. Evt først kigge på sig selv - og spørge...
'hvorfor reagerer jeg mon så kraftigt på noget totalt meningsløst ævl?! -
og hvordan kan det være, at jeg lader mig gå på af det'?!? ....

Ram2 og Fridaflips sammenspisthed, er faktisk det, som dengang faldt mange for brystet - og jeg giver Binky 100% ret i, (selvom Binky tilsyneladende ikke bryder sig om de to bortviste ) at NETOP denne sammenspisthed stadig dyrkes på højt plan -blot af andre profiler.
Ram og Fridaflips pointbytteri, som nogle også valgte, at hidse sig gevaldigt op over -foregår også stadigvæk. 500 point til den og den, fordi jeg godt kan lide dig bla bla - intet er forandret.

Desuden har jeg observeret, at een af de profiler, der idag optræder i mange af Arne trådene - og også deltager i den kollektive mobning af ham - er en profil der i særdeleshed tager afstand fra de bortviste profiler og deres adfærd. Profilen har jeg godt nok ikke set tage afstand til de to bortviste, da de stadig var på sitet (snarere tværtimod), men vedkommende hoppede dog hurtigt med på vognen, da de var blevet 'landsforvist'
Jeg kan derfor ikke lade være med at spekulere på, om denne sjove profil tidligere anså sig selv som underhund - og nu pludselig kunne få øje på en position som overhund?! Jamen hvad er så værst?! - at være mobberen fra start, eller være med til at 'vælte' denne - kun for selv at påbegynde, hvad man fandt for frastødende hos den/de profiler man fik blæst ud fra kandu?!

Jeg kunne sagtens vælge at skrive navnet på profilen jeg her har trukket frem, men sjovt nok...hehe, så har jeg erfaret, at ærlighed absolut ikke er velset her på kandu. Langt de fleste vælger, at jokke rundt med gisninger om ditten og datten - så det er hvad jeg vil gøre i aften.
Skulle én så føle sig truffet - er der sikkert en grund til det

Og nej Bjarne, det er ikke dig jeg har i tankerne..lol -
du ytrede dog dine meninger i deres tråde - hvordan jeg så opfatter du magtede dette - er en helt anden historie!!

Fra : tedd

Dato : 08-01-05 01:16

Øv det kan du ikke være bekendt Creamybabe Jeg vil vide hvem det er! Og jeg vil osse med i inderkredsen!!

At Arne skulle være prügelknappe er noget værre ævl! Du kan godt nok ikke ha fulgt meget med her på Kandu, kære Binky! Han er en provokerende person, der elsker at være i centrum! Han når ikke Ram og Frida til sokkeholderne, men derfor kan han da godt være meget underholdende, hvis det er den provokerende underholdning man går efter her på siten. At han så desværre ikke kan holde det provokerende til smalltalk men osse blander smalltalk og provokationer ind i seriøse spørgsmål (og dermed skræmmer mange nyankomne langt væk fra Kandu), er nok det der gør at folk reagerer på ham! Men prøv at søg på arne.jacobsen, så kan det være der falder nogle skæl fra dine øjne binky

Fra : BjarneD

Dato : 08-01-05 01:20

Ich bin eine prügelknabe (pigerne kan ikke lade mig være i fred)

Fra : Rellom

Dato : 08-01-05 09:58

Jeg er 50 % enig i Creamys opfattelse af Ram2 og Fridaflip.

Ram2's ordgyderi imponerede mig ikke.
I en kommentar til ham skrev jeg, at hans tunge slet ikke virkede som et sværd,
men som en vingummibamse, en hund havde tisset på.
Det mente jeg, da han var her - og det mener jeg stadigvæk.

Fridaflip var derimod i enhver forstand dejlig og havde ikke den fjerneste
lighed med Ram2.
Det mente jeg, da hun var her - og det mener jeg også stadigvæk.

Men nu står der ikke mere Kandu på mit program før engang til efteråret,
og det skyldes IKKE, at jeg føler mig forfulgt , men at jeg de næste
mange måneder har andet at lave.

Kan I hygge jer - allesammen!

Fra : molokyle

Dato : 08-01-05 11:43

Rellom -> God 'ferie', men det sku' undre mig svært, om ikke du kigger ind en gang imellem

</MOLOKYLE>

Fra : creamygirl

Dato : 08-01-05 17:32

Ok Relleom, 50% enighed - er bedre end en rap af en kæp

Øhhmm; en tissevåd vingummibamse...lol
Hvor har du dog den sammenligning fra?! - Det er jo sådan en klistret tingest - og jeg har godt nok umådelig svært ved at se, at Ram2 var liiige netop dette okay, klistret det var han sq, men vist kun når han gjorde kur til Fridaflip
Bortset fra det, så er jeg til gengæld 100% enig med dig i, at Fridaflip ikke har den fjerneste lighed med Ram2. Hvor i alverden andre ser denne lighed - fatter jeg simpelthen ikke.

Kiggede lige i din profil - og kan se du er cand. mag. i dansk. Måske er det derfor du ikke er imponeret af Ram2 og hans ordgydelser. Mange af hans ord virker nemlig som 'hjemmestrikkede' og kan derfor ikke slås op i en nudansk ordbog
Jeg er derimod blot en socialpædagog, som elsker sjove formuleringer/sammenligninger, hvilket jeg har fundet så rigelig af - og moret mig over i mange af Ram og fridaflips indlæg.

Ingen tvivl om, at manden er Københavner Desværre er jyder jo ofte ret 'stive' i det - og kan slet ikke få øje på morskaben i selv de simpleste morsomheder, som f.eks en Københavner, der beretter om en anholdelse og som straks ved, at betjenten er jyde, da ordlyden lyder som følgende:
'Godaw, klokken er mange - og du er tagen til fange'

Hav det godt Rellom - og nyd din 'ferie' fra Kandu

Fra : Rellom

Dato : 09-01-05 01:43

Molo > Du fik ret! Her er jeg allerede igen - men kun for en kort bemærkning.

Creamy > Jeg kan ikke uddybe "tissegummibamsen" uden at komme til at hænge Ram2
godt og grundigt ud - og det vil være unfair, når han ikke er her længere.

Men det har ikke noget med respekt for retskrivningsreglerne at gøre,
for dem tager jeg fra oven og nedefter.

Fra : Toupie

Dato : 09-01-05 21:01

Hej Binky

Du får måske en bedre forståelse for det hele, hvis du kigger med her: http://www.kandu.dk/dk/spg/57924

Fra : bentjuul

Dato : 09-01-05 21:09
Fra : creamygirl

Dato : 10-01-05 19:24

Rellom--> Selvom du er gået på ferie og sikkert ikke ser dette indlæg, så har jeg dyb respekt for, at du mener det er unfair, at hænge nogen ud - når vedkommende er forment adgang her på kandu og ikke længere kan ytre. Gid flere havde samme holdning som du!!

Fra : binky

Dato : 18-01-05 11:25

Jeg bøjer mig i støvet for jeres argumenter. Jeg må vist nok også vride mig selv til en undskyldning til Jer, for jeg må jo indrømme, at jeg ikke er så meget på som mange andre, derfor er jeg nok ikke den rette til at bedømme. Alligevel kan jeg ikke lide Fridaflip's og Ram2' væremåde, de kunne jage nye brugere langt væk. Men undskyld, for jeg kan godt se, det ikke var et retfærdigt spørgsmål.
mvh
binky
Er det O.K.?

Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 12:06

binky ..... hvad var det nu smedens kat døde af ???????????

Fra : bentjuul

Dato : 18-01-05 15:41

Binky > Det er sgu flot at du går ind på den måde idag, men jeg syntes ikke du skal undskylde, for vi har alle lov til at have vores egen mening.

//bentjuul

Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 15:49

..og hvis du er smedens kat skal du endelig ikke sige TAK!

Fra : miritdk

Dato : 18-01-05 17:28

BjarneD...... det ville være temmelig umuligt jo

Fra : BjarneD

Dato : 18-01-05 18:15

Nemli'!

Fra : binky

Dato : 19-01-05 10:47

Jeg er sgutte smedens kat, jeg følger den fornemmelse, jeg har, og det bliver jeg ved med.
mvh
binky

Fra : TheRipley

Dato : 19-01-05 22:01

Selvfølgelig gør du det Binky, det er da det vi alle sammen gør
Hvis vi svarede for at tækkes andres holdninger, så blev SmallTalk da et nummer for kedeligt - eller.........????????

Men det er jo netop grunden til, at der er mange forskellige holdninger her - og grunden til at vi bliver ved med at "hænge på"

Hilsen Ripley

Godkendelse af svar
Fra : binky

Dato : 24-01-05 14:09

Tak for svaret Toupie og alle jer andre. Jeg tager indlæggene til efterretning.
mvh
binky

Du har følgende muligheder