/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål

Smalltalk
Lørdags-hyggetråd!
Fra : arne.jakobsen
Vist : 556 gange
50 point
Dato : 25-12-04 19:23

Også på denne 1. juledags-aften, skal kandu'erne da ha' en lille tråd at hygge sig i.

Aftenens tema er selvfølgeligt Juleaften.

Hvad fik I at spise? (Jeg er vild med god mad) & Drikke

Hvem var I sammen med?

Fik I gode gaver? (Bløde som hårde)

Andre kommentarer til emnet er selvfølgeligt også velkomne; dette bare for som sædvanligt at sparke den lidt i gang!

Selv var jeg sammen med min storesøster&mand&børn. Vidunderligt Arne

Fra : Trinethk

Dato : 25-12-04 19:43

Glædelig Jul (igen)

Var selvfølgelig sammen med familen. En go aften, der sluttede kl 2 og jeg skulle på arbejde kl 7 :(
Vi fik And og hvad dertil høre. Mandlen blev detsvære først fundet i 3 omgang :S så spørg lige om vi havde det dårligt ?
Føj hvor åd vi meget !

Men det hjalp jo da vi gik om træet :)

Jeg har fået enormt mange gode gaver :D

Bla. Bestik
Termokande
Sofa tæppe
CKone
Half Life 2
Uld undertrøje
Lotte Heise Show på DVD
Bog: Verdens lande og flag
Bog: Gyldensdals store familie leksikon
Bog: Verdens Atlas
Musse måtte: Steelpad 4D
Varmepude

Total go jul :D

Hvem slår den ? :D

Fra : holniels

Dato : 25-12-04 19:49

Er jo hvad der tæller arne.jakobsen,at man får en fin kveld sammen med dem man er glad i,god jul du

Fra : olepost

Dato : 25-12-04 20:12

Osse en god jul herfra Arne(gamle ssssvinger)

Fra : briani

Dato : 25-12-04 20:23

Også en god jul herfra

Men jeg må lige spørge Trinethk da jeg ikke er så klog

hvad er en CKone ??

Mvh
Brian

Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 20:36

Hej Holniels din gamle svinger.

Hvor holdt du jul sammen med hvem? Hvad fik I at spise og drikke? Var det norsk menu eller HWA. Fortæl fortæl vi elendige danske ved ikke ikke så mye om slike sager for norrmænd? [vin] ikke [tømmermænd]

Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 20:44

Kære Trine - Du slutter af med at skrive "Hvem slår den".

Det er der squ ingen der gør, for det var DIN jul. Og man kan ikke konkurrere om hvem der har haft den bedste.

Fra : holniels

Dato : 25-12-04 20:54

arne.jakobsen,min menu i går var Dansk,flæskesteg jo,men var borte spise i dag,det var Ribbe,ribbenssteg med tyttebærsyltetøj og surkål og selvfølgelig kartofler og grøntsaker,men blev bare til to pils da jeg sku køre hjem jo

Fra : miritdk

Dato : 25-12-04 21:03

et eller andet sted - hvad i alverden spørger du om gaver for arne ????????? Ved at gaverne tæller meget for mange - og også har en symbolsk værdi - men det er jo ikke alle der synes det hører til - eller giver og får gaver vel ??????
Jeg kan ikke se det kommer andre ved - og det absolut primære må da være at man har haft en god - dejlig - hyggelig jul - ikke ?????????

Når du nu er så nysgerrig så havde jeg og familie plus lidt til en helt vidunderlig jul

Fra : miritdk

Dato : 25-12-04 21:04

korrigerer lige - jul = juleaften - og det er jo jul endnu -

Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 21:17

Kære mirit

Jeg er squ da ikke nysgerrig. Som sædvanlig når jeg laver sådan en tråd, gør jeg det ud fra hvad jeg tror er oppe i tiden.

OG JULEN ER OPPE I TIDEN.

Har du ikke lyst til at udbrede dig om gaver, så lader du da bare være!!!

Jeg har da ikke sagt at alle der deltager i tråden SKAL svare på alle mine forslag. HAR JEG?

Og hvis DU ikke synes at dine gaver kommer andre ved, så lader du da bare være med at skrive om dem.

For fanden mirit, hvor svært kan det være? Lad nu være med at være sur, din vidunderlige kælling.

Accepteret svar
Fra : annettemor

Modtaget 50 point
Dato : 25-12-04 21:32

Hej

Jeg vil da godt bidrage lidt til denne lørdags-hygge tråd!!
Jeg tilbragte juleaften med min mand, vores to dejlige drenge og mine forældre. Vi fik Dyre ryg, hvide og brune kartofler, æble/chilli chutny og rødvinsmarineret broccoli. Der til var der rødvin.. Uhmmmm

Gaver - uhaaa en masse dejlige ting til mit/vores nye hus. Selvfølig var det også lidt persomligt såsom, nye tarot kort, den parfume, sexet undertøj..

Arne - hvad har du selv fået???

Glade jule hilsner fra Annette

Fra : creamygirl

Dato : 25-12-04 21:33

Oijj, sikke en jul!

Var sammen med hele min vestjyske familie Og vi fik mad, magen til det vi fik året før, og året før, og året før................Intet nyt under solen der

Julegaver?!...jo da, masser - skal jeg nævne den bedste, må det være bogen 'Et liv på kanten' af B.S. Christiansen. En rigtig pigebog...lol

Desværre bliver jeg ringere og ringere til det der julefrokost pjat.
Jeg er så færdig - allerede nu.. Gu ved, hvordan det skal gå når/hvis - jeg bliver ligeså gammel som dig Arne?! Otte ni timer med øl og snaps (og lidt wisky) - og jeg troede jeg skulle en tur i byen for at hilse på gamle venner/veninder - ja, go' daw do - mit hoved snurrer og sengen kalder. Æv!

//Creamy
PS: Ovenstående har taget så lang tid at fabrikere og rette for stave/slåfejl, at jeg næsten er blevet ædru

Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 21:41

Hej Annette

Dejligt at du havde tid til at kigge indenfor. Jamen det lyder som en rigtig god menu. Nyt hus? Også spændende, lad høre om det i fremtiden. Sexet undertøj, ja ja [fnis]. Jeg fik 2 par sokker, men så dyre at jeg aldrig selv ville ha' købt dem. Så nu har jeg altså også designer-sokker.

Så fik jeg en ny Harboøre-habit, 2 nye the-krus, en DVD med en Stephen King Skrækfilm og en hulens masse små nisser.
Jeg tror squ at ungerne synes mit er lidt for lidt julet.

Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 21:44

Creamy - Den bog fik min nevø osse. Og vi har aftalt at den bliver sendt ud til mig til låns, når han er færdig med den. Hæ Hæ. Er det ikke TommyBoy sådan en som dig kaldes i udlandet?

Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 21:49

Cramy

Jeg kan altså ikke lade være: Tommy betyder også MAVE:

Når en dame prækker sig siger hun AAAAALLLLMAAA - en mand siger UUUUULLLLLEEERRRIIK.

HÆ og Gnæk.

Fra : miritdk

Dato : 25-12-04 21:55

arne - er ski da ikke sur - kom bare til at tænke lidt videre end lige dit spørgsmål din gamle gnavpotte

Fra : dova

Dato : 25-12-04 22:01

En Tom-boy, er en pige, der absolut ikke opfører sig som en sådan.
For hvem smart piget tøj og makeup f-eks. er en "by i Rusland"
En som næsten opfattes som en der er født som pige, men som burde have været en mand.

Og sådan en behøver man ikke være fordi man tilfældigvis godt kan lide bogen om den ultimative ægte MAND B:S

Nå men har selv haft en god juleaften, selv om det er hårdt slid at få det hele parat til familien.
Vi var ni personer, og maden traditionel med and, flæskesteg, medister (hjemmelavet), og hvad dertil hører.
Og lille "pap-barnebarn" på 3, fik mandelgaven, så det var som det skulle være.
Derudover en masse gode gaver.

mvh dova

Fra : miritdk

Dato : 25-12-04 22:09

Lyder rigtig super rart dova

Fra : arne.jakobsen

Dato : 25-12-04 22:15

Kære dova

Som sædvanlig er der en lille huskefejl fra min side: Det hedder en Tom-boy, men i Creamy's tilfælde er det vel for én gangs skyld i orden, da jeg kunne få det til at passe med hendes dårlige tommy? Og nu magler jeg bare at du fortæller mig at det staves tommi? Nåh pyt. Love U2

Fra : dova

Dato : 25-12-04 22:17

mirit
Ja det var meget hyggeligt.
Nogen af gæsterne tog først hjem kl 2, og søn, svigerdatter og "barnebarn" overnattede og er først taget hjem i dag.

mvh dova

Fra : briani

Dato : 25-12-04 22:19

Hejsa

Her er så lidt om min første juledag

Jeg vågnede i morges (heldigvis)

Til min store skuffelse sagde konen ikke engang godmorgen.
Ved morgenbordet talte ikke engang børnene til mig.
Da jeg kom på arbejdet ønskede min sekretær mig tillykke med fødselsdagen!
Jeg blev meget glad, for hun var den eneste af mine kollegaer, som havde husket min fødselsdag.
Ved frokosttid sagde min sekretær: "Måske vi skulle spise frokost sammen?"
Jeg svarede, at det var det hyggeligste, som havde hændt mig denne dag. Så vi tog ud i byen for at spise frokost.
På vej tilbage sagde hun: "Hvorfor skal vi egentlig tage tilbage til arbejdet på sådan en dag?"
- og så foreslog hun, at vi tog hjem til hende i stedet for.

Efter at ha fået serveret en drink i hendes lejlighed, sagde hun: "Er det ok, hvis jeg tager noget mere uformelt tøj på?"
Jeg svarede "sikke et spørgsmål!" og tænkte for mig selv, at dette kunne blive en interessant oplevelse.

Hun gik ind i soveværelset og efter en stund kom hun ud med en enorm kage, efterfulgt af min kone, mine børn, min chef og alle mine kolleger.
Og der sad jeg, som en idiot, helt nøgen i sofaen...

Brian

Fra : miritdk

Dato : 25-12-04 22:22

hahahahahahahahahahaha håber det er en juleskrøne brian - men griner endnu
(tror altså den sidste linie måske ikke helt er den NØGNE sandhed *GGG*)

Fra : miritdk

Dato : 25-12-04 22:23

dova- jamen er det ikke lige det der er så dejligt - at være sammen

Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-04 01:31

Tak for deltagelsen allesammen.

Men Brian har stadig et udestående med Trine, og jeg vil også gerne kende svaret. Så

Trine: Hvad hulen er en CKone?

Tråden bli'r ikke lukket før du gi'r en god forklaring.

Kærlig hilsen MIG. Arne

Fra : rytmehans

Dato : 26-12-04 01:35

glædelig jul til Bjarned, Dova,invisbel, Teill, posedamen, fessor,kjeldd, bentjuul holniels,judlemand.ram2,natmanden,professor, ans, og mange mange flere.

Til Dig ARNE vil jeg blot sende det råd keep touch and write when you are dry and clean, then we can spend a lot of good hours together or ...elllrs vi have a serious problem with you .....so what in helvd you have your choice NOW

Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-04 01:59

Søde lille Hansemand. Er dine oppassere gået fra dig? På sådan en aften. Så kan jeg da godt forstå at du bliver ked af det. Det berører mig dybt. Hvis du fortæller mig hvilken institution du er anbragt på, skal jeg hurtigst muligt se om jeg kan hjælpe dig. I mellemtiden håber jeg at du klarer dig og overlever. Jeg ville egentligt gerne have sendt dig en ordbog som julegave, men de sidste jeg havde på lager har sendt til dine værelses-kammerater.

Kandu alligevel have en god jul. Hils dine oppassere fra mig når/hvis de gider komme tilbage og tage sig at dig.

Kærlig hilsen Arne Jakobsen.

Fra : mulberry

Dato : 26-12-04 09:03

På Trines vegne kan jeg oplyse at en CK One er produkter fra Calvin klein, vistnok en pose med en Eau De toilette og en deostick.
Er der Mer I vil vide, så bare spørg mig, VUF!

Fra : miritdk

Dato : 26-12-04 09:18

mulberry - det var da stavemåden der satte gang i spørgsmålet ( CKone ) -

Godkendelse af svar
Fra : arne.jakobsen

Dato : 26-12-04 17:16

Annette. Du får poængerne for din positvitet. Næste lørdag er dagen efter nytårsaften. Tror du overhovedet det kan betale sig at åbne en lørdags-hyggetråd? Gnæk. Arne

Fra : annettemor

Dato : 26-12-04 18:40

Hej Arne

Mange tak!!!

Tror godt det kan betale sig med en hyggetråd på den 1 dag i et nyt lykkebringende år.. Vi får jo alle behov for at sumpe et eller andet sted, så hvorfor ikke kandu.dk
Jeg skal nok bidrage..

Hej fra Annette

Du har følgende muligheder