KaliSalpeter?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 1384 gange
100 point
Dato : 15-12-04 21:35

Hej

Jeg har nu undersøgt om hvor jeg kan få Kalisalpeter.. (KaliumNitrat)
Er det Flydene eller pulver?

Skal jeg have Flydene eller pulver til en "Kalisalpeter - Sukker røgbombe"...?

Og til sådan en røgbombe er sådan noget Kalisalpeter som man får som Gødning, godt nok? Eller? Det er 41% fik jeg og vide..

På forhånd tak

Fra : emesen

Dato : 15-12-04 21:41

Skift navn til The_Evil_Bang...............

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 15-12-04 21:52

Godt med dig

Fra : droslerne

Dato : 15-12-04 22:57

Var jeg dig ville jeg ringe ned på politistationen, og få opskriften, de er eksperter til at håndtere røgbomber.

Fra : holniels

Dato : 15-12-04 23:14

Jeg købte det hos Materialisten,men er mange år siden,som pulver,sendte små raketter tilvers med det

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 16-12-04 08:24

Holniels --> Det er også det jeg tror jeg vil gøre... og der lyder jo som om det er godt nok... Hvad var det for et sted?? Matas? Købmandsgården?

Droslerne --> Politiet? ved de noget om det? men oki... Det ska' da undersøges

Hilsen Simon

Fra : 2603ph

Dato : 16-12-04 09:44

Hej The_devil_bomb

Kaliumnitrat fås som små krystaller.
Det anvendes *ikke* som gødning i landbruget, men det er skam en udmærkes
kvælstofgødning til f.eks. stueplanter. (Det er kalksalpeter - Ca(NO3)2, der bruges
som kvælstofgødning - ikke klaiumnitrat, der kaldtes "Norgessalpeter" i gamle dage).

Når KNO3 kan fås legalt i forretningerne, er det naturligvis helt legalt at
købe varen. Det kan da anvendes i mindre portioner til lidt sjove forsøg.
Der er andre kvælstofforbindelser, der er langt mere farlige - ifølge masser af
opskrifter i "Terroristhåndbogen" som jeg har på en eller anden diskette -
hjemtaget for mange år siden.
(Opskrifter bliver her - jeg kender en gymnasielev, der fik hånden revet af sammen med
en del af gavlen ved at blande lidt fra materialisten!)
Men KNO3 kan anvendes til småforsøg uden større risiko.

Mvh
2603ph

Fra : holniels

Dato : 16-12-04 14:32

Jeg købte det hos,det samme som Matas dengang

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 16-12-04 17:04

Jammen.. Hvis jeg kan købe en 40 Kg's sæk af Kalisalpeter, til ca 125 Kr.. Hos en "Købmand's gård"

Tror Primært de sælger det til bonde mænd og sådan, det er 41% rent siger han.. er det så godt nok til en røgbombe?

Du har følgende muligheder