Kalisalpeter?
Fra : The_Evil_Bong
Vist : 6027 gange
50 point
Dato : 28-11-04 20:06

Hvor skaffer jeg Kalisalpeter?

Jeg kender ik nogle bondemænd som har noget.. :(

Og jeg har prøvet i matas...

Nogle andre forslag?

Hilsen Simon

Fra : Teil

Dato : 28-11-04 20:08

Korn og foderstoffen

Fra : valde.

Dato : 28-11-04 20:14

Ja, Planteskoler og gartnere, gødnings forretninger, de sidste sælger det nok kun i sækkevis, På den her årstid er det måske ikke så let at få fat på, det er først hen på foråret det anvendes, Materialisten måske. Mvh. Valde.

Fra : alimak

Dato : 28-11-04 20:51

Skal du lave eksplosiver så vær meget forsiktig.
alimak

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 28-11-04 21:13

alimak --> Jammen det må man jo ikke...

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 28-11-04 21:13

alimak --> Men eller's tak..

Alle --> Er der nogle der har andre forslag til hvor jeg ka få fat i nogeT?

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 28-11-04 21:14

Teil? --> Hvad mener du? Korn? foderstoffen?

Fra : Franksp

Dato : 28-11-04 21:55

Som valde skriver, kan du købe det på bl.a. planteskoler. Jeg har selv lige købt noget i dag. Jeg bruger det mest til, at sætte "liv" i min kompostbeholder. Især her i vinterhalvåret, er det godt at bruge til komposten. Hvis man bruger det i de rigtigige mængder, og sørger for FUGTIGHED, vil man også opnå en kompost til foråret, der indeholder en masse gødningsstoffer. Så mange, at man skal blande komposten med almindelig havejord.
Hvad skal du bruge det til? Pas på hvis du bruger det koncentreret i for store mængder, svider det alt levende af.

Mvh
Frank

Fra : Madsby

Dato : 28-11-04 23:21

Hej Simon
Du kan søge på Kraks efter "dlg" (Dansk Landbrugs grovvareforretning) De har afdelinger over hele landet. Der er også andre korn og foderstofforretninger og mange af dem sælger også gødning i små portioner.
mvh. mads

Fra : betonjens1

Dato : 28-11-04 23:54

Prøv på Apoteket

Fra : pbp_et

Dato : 29-11-04 10:35

Grovvareforretninger har sandsynligvis ikke kalisalpeter. Det er for dyrt. Man har kalksalpeter, sommetider chilesalpeter = natriumnitrat og ammoniumnitrat. Hvis du køber det sidste, kommer du øjeblikkelig i PETs sorte bog. Ærlig talt: Kan du ikke tage og købe dig en action-video fra Seest?
mvh
pbp

Fra : Franksp

Dato : 29-11-04 21:34

Hej pbp_et

Det er rigtigt, det er kalksalpeter jeg bruger til komposten. Godt du rettede fejltagelsen.

Med venlig hilsen
Frank

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 29-11-04 22:43

Hvem er PET's?

Og hvorfor kommer jeg i en sort bog? er det ulovligt? Det er sQ da gødning for sat'n?

Fra : Madsby

Dato : 30-11-04 09:12

Hej Simon
Kan du ikke fortælle os hvad du skal bruge kalisalpeter til.
Jeg har brugt det til at sprøjte på æbletræer mod sygdomme.-- Det kan også anvendes til desinfektion i mejeribruget.
Har du brug for kali-gødning er der mange andre muligheder.
Kalisalpeter og ammoniumnitrat kan anvendes til bomber så det er vel meget fornuftigt at PET (Politiets Efterretnings Tjeneste) interesserer sig for hvem der er på jagt efter den slags.
mvh mads

Fra : 0490

Dato : 30-11-04 11:23

pas på det kan være farlig

Fra : klize

Dato : 04-12-04 14:40

han skal bruge det til at lave en røgbombe

Fra : valde.

Dato : 09-01-05 12:24

Røg du i luften??

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 11-01-05 14:51

Nej da...Kunne aldrig finde på at lave sådan noget.. bare finde ud af HVORDAN DET KAN LAVES!!!!

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 11-01-05 14:52

OG! Hvor nemt det egenligt er at få fat i tingene der ska bruges :O

Fra : pbp_et

Dato : 11-01-05 16:17

Som du ser, er det ikke særlig nemt, og opskriften på det der siger BANG er ret enkel: 75 dele kalisalpeter, 15 dele fint trækulpulver og 10 dele svovlpulver (efter masse ("vægt"))

Fra : The_Evil_Bong

Dato : 11-01-05 16:22

Oki :S syret...

Du har følgende muligheder