alkohol !!!!
Fra : beckski
Vist : 575 gange
50 point
Dato : 08-10-04 15:24

HEJ!
Hvor meget alkohol må jeg - lovligt - tage med hjem til DK fra en uges ferie i irland??

reference til lovtekst eller told og skat ønskes

mvh

beck

Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 15:26
Fra : beckski

Dato : 08-10-04 15:31

hvornår er den side sidst opdateret ??

Fra : 3773

Dato : 08-10-04 15:36
Fra : Steffansteffan

Dato : 08-10-04 15:36

hmm deres deres anden sidste links er fra den 26 juli, så hvis vi siger at deres nyeste nyhed er fra omkring den 1, så er det lidt over en månede siden.

Fra : beckski

Dato : 08-10-04 15:39

3773 <<< hmm synes det er skræmmende at den side er det bedste der findes... især når folk ikke kan stave ordentligt selv i overskriften!!!

Fra : dova

Dato : 08-10-04 15:44

Jamen siden linker da også til Told og Skat, men bortset fra stavefejlen i overskriften, er reglerne gode nok som beskrevet.
mvh dova

Accepteret svar
Fra : Mone

Modtaget 60 point
Dato : 08-10-04 16:41

Uha-uha, jeg ved ikke rigtig om jeg tør skrive et link,
for jeg syntes du lyder nooooget "mopset" over at vi
ikke kan finde et lind til dig, men jeg vover nu alligevel
pelsen.
http://www.cph.dk/cph/dk/main/shopping/toldregler.htm
Mvh
God weekend
Og jeg håber da du kommer i bedre humør, så du får en
god ferie.
Mone

Fra : Ravni

Dato : 08-10-04 16:43

Du må fra et andet EU land medtager sprut til eget forbrug - tolderne her hjemme regner at mellem 9- 10 l. er til eget forbrug

De helt specifikke told regler kan du altid finde på grænseforretningerne brochure

Fra : Teil

Dato : 08-10-04 16:53

Sikkert stavefejl her også.
http://www.tax.dk/pjecer/told.htm

Fra : Teil

Dato : 08-10-04 17:04

Du kan også tage en folder ved udrejsen.
Hvor svært kan det være.

Fra : Mone

Dato : 08-10-04 17:25
Fra : 3773

Dato : 08-10-04 17:29

Rooooooolig, Beskski har nok bare haft en dårlig dag! Umiddelbart ville jeg da tro nogenlunde på noget fra Told& Skat, uanset om de kunne stave eller ej!

Fra : 3773

Dato : 08-10-04 17:30

Stave kan jeg sgu heller ikke, undskyld Beckski!

Fra : Teil

Dato : 08-10-04 18:20

Jeg ville ikke flyve til Irland uden garanti for at flyets software
var opdateret. Og tænk hvis tolderne lå inde med gamle folderen
fra 1957.

Fra : Teil

Dato : 08-10-04 18:21

Stavefejl skyldes manglende opdatering.

Fra : emesen

Dato : 08-10-04 19:06

Indenfor EU..................10 liter.............helt bestemt.
8 stænger smøger (nu smugler jeg ikke mere)

Fra : Teil

Dato : 08-10-04 19:33

Ta oldemor i lange skørter med.

Fra : emesen

Dato : 08-10-04 19:39

Fejl ............ 4 stænger smøger (oldemor har de andre 4)

Fra : Teil

Dato : 08-10-04 19:49

Oldemødre kan gemme meget under skørterne.
De skal heller ikke opdateres, kun holde mund.

Godkendelse af svar
Fra : beckski

Dato : 09-10-04 01:22

Tak for svaret Mone.